Uh-hun

3時のヒロインさんがthe wで優勝した時のネタを英訳してみました!ただ英語と3時のヒロインが好きなだけの暇人大学生のお遊びです。基本意訳だし元の日本語も完璧に写してるわけじゃないのでいろいろ違うと思うけど、特に後半のツッコミ部分やばいです(そもそも英語圏にツッコミってあるのだろうか)。笑

というわけでもしよかったらなんとなーくで見てやってください。笑 

💛福田麻貴さん 💗ゆめっちさん 💙かなでさん

↓↓↓

💛Why…
なんでなのよ…

💙There you are.
いたいた
We have been looking for you!
探したんだよ?
What are you doing up here? We were surprised that you left from the party.
あんた、パーティー抜け出して何やってんの?

💛Tacchan broke up with me.
たっちゃんに振られちゃった。
I had never loved someone as much as I loved him.
私初めてあんなに人を好きになったんだよね。
He was the one I met when I was having a hard time.
私が一番辛い時に出会ったのがたっちゃんだったの。

💙Don’t worry.
大丈夫よ。
We’ve got your back.
ミキにはあたしたちがついてるじゃない。

💛Yukiko...
ゆきこ…

💗I …kissed him.
私…タツヤくんとキスした。

💛What!?
は?
What did you say!?
あんた何いってんの?

💙You shouldn’t say that now!!
あんた、今言うことじゃないでしょ!

💛Did you know that?
知ってたの?
You suck!!
最低!

💗I’m sorry.
ごめんなさい。

💛Sorry doesn’t cut it.
ごめんなさいですむ話じゃないでしょう?
Do you understand what you have done!?
あんた自分が何やったかわかってんの?

💗Uh-hun
あっはーん

💛What!?
え、何?
What did she do?
何したの?
She just have done something, didn’t she?
いまなんかしたよね?

💗Uh-hun
あっはーん

💛Stop it!
やめて!
Did you say Uh-hun!?
あっはーんっていった?
What do you mean?
どういうこと?
You said you kissed tacchan, right?
たっちゃんとキスしたって…

💗Uh-hun
あっはーん

💛Stop!
やめて!

💗💙Uh-hun
あっはーん

💛Yukiko!?
ゆきこ!?
What is Uh-hun!?
あっはーんって何?
Is this a dream?
これ夢?

💛What was this one!?
今のは何?
Did you made a mistake?
間違えたの?

💗I’m sorry.
ごめんなさい。
How do I say...I just went with the flow.
成り行きだったっていうか
I didn’t mean it at first, but
最初はそんなつもりなかったんだけど、

💛No, I’m wondering what is Uh-hun now.
いや今あっはーんが気になってるのよ。
Not about something like going with the flow.
成り行きとかじゃなくて

💗Don’t you hear the music from the party venue?
聞こえないの?パーティー会場から音漏れしてるこの曲。

💛Are you dancing with the music?
この曲に合わせて踊ってたの?
In this situation? You have a lot of nerves.
この状況で踊れる神経すごいよ?

💗Sorry, I’ll tell you seriously.
ごめんなさい、ちゃんと話すね。

💛Yeah, please.
話して。

💗The night which we all went camping together, ta-Chan
みんなで行ったキャンプの夜、たっちゃーん

💛You are saying ta-Chan like uh-hun.
たっちゃんのことあっはーんみたいに言ってるよ。
Stop kidding me.
ふざけてんでしょ。

💗💙Just a moment!
ちょっと待って!

💗💙Uh-hun
あっはーん

💛Stop it!
やめてー!

💗I’m sorry, I’m gonna tell you seriously.
ごめんなさい、ちゃんと話すね。

💛Please.
話してよ。

💗For the first time I met him...
初めてたっちゃんと出会ったのは…

💗Uh-hun
あっはーん

💛talk properly!
ちゃんと話して!

💗Listen to me,please.
お願い、わたしの話を聞いて。

💛I am listening!
聞いてるのよ私は。

💗To tell the truth,
実はね、

💗💛Uh-hun!! right!?
あっはーん!やろ?

💛How are you feeling by doing that ?
あんたはどんな気持ちでやってんの?
You’re the weirdest.
あんたが一番意味わかんないのよ。

💙Uh-hun
あっはーん

💛Stop it!
やめて!
Don’t do it four times just by yourself!
1人で四発いらんねん。

💛You made a mistake again!
また間違えてるやん!
You should know by now.
学習せえや。

💙Wait you guys.
待って2人とも。
Don’t be so emotional.
感情的にならないで。
I think you should talk to each other at once.
一回話し合った方がいいと思う。

💛From which position are you saying that?
どの立場から喋ってんの?

💙I have been...
私ずっと…

💛You’re the one who doesn’t make sence at all.
あんたが一番意味わからないのよ。

💗Stop, guys. It’s all my fault.
2人ともやめて。全部私が悪いの。

💛Yeah, it’s all your fault.
そう、全部あんたが悪いの。
That’s right.
その通りだから。
You both are making fun of me, aren’t you?
あんたたち私のこと馬鹿にしてんでしょ。
I thought at least you are my friends forever.
2人だけはずっと友達だと思ってたんだよ。
For the first time...
初めて…

💗💙Just a few sec!
ちょっと待って!

💛It must come, mustn’t  it?
絶対くるやん。
You’re gonna do Uh-hun again, aren’t you!?
あっはーんやろ?
Oh, you don’t! 
せえへんのかい!
I...
私…

💗💙Uh-hun!
あっはーん!

💛Come on!!
来るんかい!
It was the biggest one!
一番でかいあっはーんきた!
Don’t make the new pattern.
アレンジすな!
No one wants to see your sexy one.
いらんねんあんたらのエロいの
Oh god, people are gathering.
人だかりができてる!
This is not a flash mob!
フラッシュモブじゃないですこれ!

💗Yukikoooooo
ゆきこーーー!

💛Your solo part is needless!
ソロパートいらんねん!
Oh, you are good at dancing.
うまいなぁ!
Where are you guys going?
どこいくねん!
You know I am hurting.
傷ついてるねんで私。
Umm... uh-hun!
ええ…あっはーん!


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?