見出し画像

新手の詐欺

こんばんは。
今晩も寒いですね。
今年も、残り2日となりました。

季節柄、みなさん火事や事故には、お気をつけて下さいね。

ちなみに私は、火事はまだ起こしていませんが、この前、スマホにフィッシング詐欺のSMSが入りました。
5万円ジャストの請求金額でした。

びっくりしつつも、どこか不審に思い、auショップに相談すると、あるあるサギということでした。。。

それでは、みなさん良いお年を。

Hi, everyone.
Good evening.
Tonight is so freezing.

We have only 2 days left this year.

Seasonal pattern, please be careful about fires and accidents.

By the way, Ihaven't had a fire, but Igot a smishing of just 50,000 yen.

I was surprised, but somehow suspicious, then Italked to the nearest Au shop.

It was smishing❗️

Please have a greatest rest of the year.

#兵庫  #西宮市消防団 #西宮 #名塩 #年末警戒 #smishing #endoftheyear #フィッシング詐欺 #名塩分団

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?