見出し画像

BTS【Permission to Dance】歌詞和訳



OFFICIAL Music Video

Permission to Dance 
- BTS (방탄소년단 / 防弾少年団)
公開日 : 2021/07/09 

- - - 

It's the thought of being young
青春を思い返すと

When your heart's just like a drum
心臓はドラムのように脈を打つ

Beating louder with no way to guard it
止める方法もなくより一層大きく

When it all seems like it's wrong
すべてが上手くいかないと感じたら

Just sing along to Elton John
エルトン・ジョンの歌を音楽に合わせて歌えばいい

And to that feeling, we're just getting started
そしたら「僕らはこれからだ」って思えるからさ

When the nights get colder
夜がますます寒くなったときは

And the rhythms got you falling behind
人よりも遅れてるだなんて感じたときには

Just dream about that moment
あの瞬間を思い描いて

When you look yourself right in the eye, eye, eye
君がその瞳で君自身を見つめられた時

Then you say
僕はこう言うよ

I wanna dance
踊りたいんだ

The music's got me going
音楽が僕をそうさせるんだ

Ain't nothing that can stop how we move yeah
僕らを止められるものなんて何もないんだから

Let's break our plans
計画なんて取っ払っおうよ

And live just like we're golden
ただキラキラと輝くみたいに生きるんだ

And roll in like we're dancing fools
他に何もいらないくらい踊り狂ってさ

We don't need to worry
心配なんてしなくていいよ


'Cause when we fall we know how to land
落ちたって着陸の仕方を知ってるんだから

Don't need to talk the talk,
言葉なんていらないよ 

just walk the walk tonight
ただ今夜はやりたいようにやろうよ

'Cause we don't need permission to dance
踊ることに誰かの許しは必要ないんだから

There's always something that's standing 
in the way
僕らの道をいつも何かが邪魔してくるけど

But if you don't let it faze ya
それを恐れなければ

You'll know just how to break
乗り越え方をわかるようになるから

Just keep the right vibe yeah
ただ明るい気分のまま進むんだ

‘Cause there’s no looking back
後ろを振り返ったりはしないから

There ain’t no one to prove
理解される必要なんてないし

We don’t got this on lock yeah
僕らでさえも分かりきってないでしょ

The wait is over
待つのはもうやめて

The time is now so let’s do it right
今がその時だから思い切り楽しもうよ

Yeah we’ll keep going
僕らは進み続けるんだ

And stay up until we see the sunrise
日が昇るそのときまで眠らずに

And we’ll say
そして僕らは言うんだよ

I wanna dance
踊りたいんだ

The music’s got me going
音楽が僕をそうさせるんだ

Ain’t nothing that can stop how we move yeah 
僕らを止めるものなんて何もないから


Let’s break our plans
計画なんて取っ払って

And live just like we’re golden
キラキラ輝くみたいに生きて行くんだ


And roll in like we’re dancing fools
他に何も要らないくらい踊り狂ってさ

We don’t need to worry
心配なんて要らないよ

‘Cause when we fall we know how to land
落ちたって着陸の仕方を知ってるから


Don’t need to talk the talk,
言葉なんていらない 

just walk the walk tonight
ただ今夜を楽しもうよ


‘Cause we don’t need permission to dance
踊ることに誰かの許しは必要ないんだから

Da na na na na na na
Da na na na na na na
Da na na na na na na


No, we don’t need permission to dance
好きなように踊ればいいんだから


Da na na na na na na
Da na na na na na na
Da na na na na na na


Well let me show ya
証明してみせるよ

That we can keep the fire alive
僕らは火種を燃やし続けられるってことを

 ‘Cause it’s not over
だってまだ終わってないんだよ

Till it’s over say it one more time
最後のその時まで もう一度叫ぶよ

Say
ほら

I wanna dance
僕は踊りたいよ

The music’s got me going
音楽が僕を押してくれるんだ

Ain’t nothing that can stop how we move yeah
僕らを止めるものなんて何もないんだから

Let’s break our plans
計画なんて取っ払って

And live just like we’re golden
ただキラキラと輝いていようよ

And roll in like we’re dancing fools
他には何もいらないくらい踊り狂ってさ

We don’t need to worry
心配なんていらないよ

‘Cause when we fall we know how to land
落ちたって着陸の仕方を知ってるから

Don’t need to talk the talk,
会話なんていらないから

just walk the walk tonight
ただ今夜を楽しもうよ

‘Cause we don’t need permission to dance
僕らが踊ることに許しは要らないんだから


ー 訳 muni 


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?