FY2024 ラジオ英会話(70)

Listening challenge

What was found in the time capsule?
A. Something unusual.
B. An electric guitar.
C. 1865 devices.

The answer is A.

Why did William visit Professor Peacock's office?
A. Because he has some questions.
B. Because he wanted to take Professor Peacock's class.
C Because he needed to take Professor Peacock to another university.

The answer is A.

Who is Yayoi?
A. An actor who is well-known in Japan.
B. An international student who is learning Japanese.
C. A member of an international company.

The answer is C.

What is the bad news?
A. Deepak is not there anymore.
B. The two people can't have curry there.
C. Barbara is full.

The answer is B.

Say it in English

私のボーイフレンドはまだ私のことを愛しているのかしら。昨日が私の誕生日だったの。私は素敵なプレゼントを期待していたのに彼は何でも欲しい物を買いなよって言いながら現金をくれたのよ。どうすればいいと思う?
I wonder if my boyfriend still loves me. Yesterday was my birthday. I was expecting a nice present, but he gave me cash, saying, "Buy whatever you want." What do you think I should do?

実は彼女への素敵なプレゼントを選びにいくつかのお店に行ったんだけど、ぼくが彼女のことを全く知らないことに気づいただけだったんだ。彼女が何が欲しいのか、どんな色が好きなのか、何も知らないんだ。これからは、彼女のことをもっと知るように努力するよ。
Actually, I went to some stores to choose a nice present for her, but I just ended up realizing I don't know her at all. I don't know what she wants, what color she likes, anything. From now on, I'll try to know her better.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?