見出し画像

[konekoの星空本棚] おはようのリップ②

「こんにちは。お嬢さん」

小さい生き物が話しかけてくれたから

「こんにちは。」と
戸惑いながらお返事したの

「僕はダンゴムシなんだ。
ダンって呼んで。」

片手に小さな本を持っている
ダンは私に笑いかけてくれたの

「話してくれてありがとう。
私ね、自分の丸い身体が好きではないの。
出逢ったばかりなのに、
こんな話してごめんなさい。
でもずっと一人で寂しかったから
嬉しくてつい、お話してしまったの。」

自分でも驚くほど
私はペラペラと話していたわ

そんな私の話を聞いて
ダンはニコニコと笑っていた

私は何だが小ばかにされてる気がして
「ちょっと失礼よ!」
なんて大きな声を出してしまった

すると、「ごめんね。」と
ダンは言ってすぐにクルンと身体を
丸めてしまった

急に丸くなったので驚いていると
「僕も丸いから同じだよ」
とひょっこり顔を出しながら話してくれた

「ふふふ。ありがとう。」
そう笑う私にダンは本を
渡してくれたわ

「この本はね沢山の色がのっているよ。
君もいつかキット素敵な色になれるよ!
僕には分かるんだ!!」

ダンが何を言っているのか
よく分からなかったけど
何だか嬉しい気持ちになって
「ありがとう」と私は
お礼を伝えていて、
ほっぺたが少し赤くなったわ

「そろそろ寒くなるから
僕は自分の部屋に一度戻るね。
寂しい時はその本を見てみてね」

ダンはそのまま
私に背を向けて
歩いて行ってしまったわ

貰った本をパラパラとめくって
色々な色をみていた

暗い土のなかでも、その色たちは
爽やかさや温かさや明るさをくれて
私は一人でも楽しい気持ちになって
そのまま眠りについたの。

ひんやりと冷たい土の中で
頭の上では何だかシンシンと
鈴のような音が鳴っていて
子守唄みたいで気持ち良かったの

○○○

リップは眠りましたね🍁
明日は目覚めますニャ(#^.^#)

良ければ、お楽しみあれですにゃ🐈

☆☆☆

"Hello! Dear Lady."

A small creature came here and
start talking to me, so I reply to him
saying "Hello"

"I'm a roly-poly, so please call me Ron!"

He smiled at me,
holding a small book in one hand.

"Thank you for your talking.
Actually, I don't like my round form.
I'm sorry to say this even if I meet you now,
but I was so lonely.
Thus I felt happy to talk with you
and keep speaking like this."

To tell the truth, I was surprised at
my own eloquent reaction.

Listening to my speech,
he was laughing with a smile.

I felt that he may make fun of me,
so I screamed "That's rude!!" to him
with loud voice.

Then he said "sorry" to me
and curl himself in a ball.

He turned round abruptly
so I was surprised at it.
Then he said "I'm same as you.
See? I'm also round"
with popping out his face.

"lol Thank you."
Smiling at him, I was given the book
which Ron used to have.

"You can find many different types of colors,
and you can become one of them!
I can guarantee you!!"

Although I couldn't understand what he said,
I felt happy and replied to him "Thank you!!",
which makes my cheek hot.

"Now it's going to chilly,
so I'll go back to my home.
If you feel lonely this book may help you"

He leaved me with his back to me.

I was browsing at several kinds of colors
flipping through the book he gave me.

In the dark soil, these colors give me
the freshness, warmness, blight, and
I fall in a sleep with happiness feelings.

In the cool soil,
I hear the quiet voice on my head,
and it looked like nursery song.

日常と非日常を放浪し、その節々で見つけた一場面や思いをお伝えします♪♪ そんな旅するkonekoを支えて貰えたなら幸せです🌈🐈 闇深ければ、光もまた強し!がモットーです〇