見出し画像

[konekoの星空本棚]カータンの大冒険①

僕の名はカータン
僕は一人では動けないんだ

僕には僕を動かしてくれる人がいるんだ
僕は僕を動かしてくれる人が大好きなんだ

あの人はね、とっても優しいんだ

まず、僕に乗ってくれる時に
優しく座ってくれる

朝は「おはよう」
夕方は「おつかれ」
夜は「かえろう」

そう言って声をかけてくれるんだ

僕があの人を迎え入れるために
出した手を優しく受けてくれる

そして「いこうか」と話して
僕を動かしてくれるんだ

1人では動けない僕を
沢山動かしてくれて
1人では見れない場所に
沢山連れて行ってくれるんだ

一緒に出掛けていると
色々なものに出会うよ

○○○

My name is Ka-tan.
I can't move by myself.

I need someone who move me.
I love her who motivate me.

Actually, she is truly kind.

First of all, she sits on me softly.
Greeting with whisper voice saying
"Good morning"at every morning
"Well done"at every evening
"Let's go home"at every night
makes me feel happy.

She accept my hand
which I open wildly to welcome her,
and she drives me saying "Shall we go".

She moves me a lot
even if I can't do it by myself, and
she let me show several things
which I can't look alone.

There are many things
whenever I go outside with her.

日常と非日常を放浪し、その節々で見つけた一場面や思いをお伝えします♪♪ そんな旅するkonekoを支えて貰えたなら幸せです🌈🐈 闇深ければ、光もまた強し!がモットーです〇