見出し画像

[konekoの星空本棚]おはようのリップ③

暫く眠っていたのだけど、気づいたら
私の茶色くて丸い身体は
緑色の小さな葉っぱになっていて
暗かった土の上に
ちょこんと乗っていたの

足をバタつかせたけど、
足は土のなかにあるみたい

ホッと一安心をして周りを見渡すと
そこには本で見ていた
沢山の色があったの

あの爽やかな色は
高い高い天井になっていて
あの温かい色は
私の体を包んでくれていて
そしてあの明るい色は
私のまわりに広がっているの

不思議な気持ちで
数日過ごしている内に
私の体はどんどん伸びて行って

いつの間にか私の体に
赤い花びらがついていたの

「あれ?私って本当に花の妖精だったの?」
なんて驚いていると、
土の中で仲良くしてくれていたダンが
遊びに来てくれたわ

「綺麗になったね。
君は赤いチューリップだったんだね。」
「凄く素敵だよ。」
そう言って笑いかけてくれた。

ダンに貰った本を返そうとしたけど、
眠っている間に
どこかに置いてしまった事を
思い出して私はお礼も忘れて
本の事を謝ろうとした

「ダン。ごめんなさい。
折角もらった本を。。」
そう言いかけて、
ふとダンを見ると彼は脇下に
あの本を抱えていた

「大丈夫。さっき君の足元に
あったのを見つけたから。
それより、君の名前を
僕はまだ聞いていなかったんだ。
良ければ教えてくれないか?」

その優しい微笑みに照れながらも
「私は、花の妖精リップよ」
と小さく答えたの。


☆☆☆

I was sleeping for a long time,
but when I woke up
I found my round brown body
became a small leaves,
riding on the dark soil quietly.

Although I flapped my legs,
they seemed to be in the soil.

I'm relieved and look around
my worlds finding many colors
which I saw in the book given by Ron.

The fresh color is
widening upon the high sky.
The warm color is
veiling my body.
The bright color is
spreading around my worlds.

Feeling such strange emotion,
my body is growing
and several red petals are attaching
on my body without my notice.

"Ooh! What happen to my body?
Did I really become the Flower fairy?"

When I was surprising at my situation,
Ron who played with me
in the dark soil came here.

"You came to be really beautiful,
and you are Red tulip."
"It' so glamorous!!"
Saying such romantic words,
he smiled at me.

I used to say thanks to Ron,
but I had to say sorry to him at first,
since, while I was sleeping,
I lost the book which he gave me
.

"I'm sorry Ron.
I lost the book which you gave me,
although you did it all that work...."

Going to speak it,
I found he holds the book under his armpit.

"Don't worry. I found it at your feet.
By the way, I still didn't know your name, so
could you tell me your name?"

Flattering with his kind smile,
I replied him in a small voice.
"I'm the flower fairy, Lip!"

日常と非日常を放浪し、その節々で見つけた一場面や思いをお伝えします♪♪ そんな旅するkonekoを支えて貰えたなら幸せです🌈🐈 闇深ければ、光もまた強し!がモットーです〇