見出し画像

[konekoの星空本棚]カータンの大冒険③終

「今日は少し遠出しよう」

あの人はそう呟くと
優しいピアノの曲をかけて
僕とお散歩してくれた

いつもより遠くていつもと違う道

僕は知らない景色に少し驚いていたけど
あの人と沢山お散歩が出来るから
楽しかったんだ

たくさんたくさん

たくさんたくさん

お散歩した先には

ピアノによく似た音が聞こえる
場所があったよ

「海っていうのよ」

あの人が教えてくれた
「海」という言葉を
僕は何度も繰り返して覚えたんだ

あの人は暫く海を眺めて
深く息を吸って
「じゃ、帰ろうか」と言って
僕をまた動かしてくれた

海にサヨナラをして僕は
来た道をあの人と帰るんだ

たくさんたくさん

たくさんたくさん

走ってもう少しで

お家につくとき

あの人は僕をゆっくり止めたんだ

お腹は少し空いていたけど
僕はまだ動けたのに
三つ目小僧もいないのに
どうしてだろう?

ねぇ、君はどうしてだと思う?

そう。僕たちの前には
猫が通っていたんだ。

「ちょいと失礼にゃ」なんて
言いながら尻尾をふりふりさせて
歩いていたんだ

その姿が面白かったのか
あの人は笑っていたよ

クスクスと笑っていたんだ
僕もつられて一緒に笑っていたんだ

そんな僕たちをみて
猫もにゃーんと鳴いていたよ

お家に帰って夜空の下
あの人はいつもの通り
「ご飯だよ」といって
電気をくれたんだ

「今日はありがとうね」と
あの人が言ってくれるから
「僕もありがとう!」って答えたよ

今日の電気はどんな味かな?

僕はキラキラ輝く星空を見上げて
今日の大冒険を思い出していたんだ。

○○○

Murmuring "Why don't we take a trip today.",
she drives me with a quite melody
of the piano.

It's truly far from ordinary way and
ordinary course.

Although I was surprised at the
unknown scenery a little,
I was really happy to take a trip with her.

It was long long

very long distance.

Beyond the trip, I found the place
where I can hear the voice like the piano.

"This is the sea."

She answered me and
I tried to repeat the word
"sea" many times to remember.

After looking at the sea and
having deep breath, she said
"OK! Now, why don't we go back home"
and drived me again.

Saying good bye to the sea,
and I turned back to the way of home
with her.

It was a long long

very long distance

When the way to home is almost done,

She stopped driving me slowly.

Although I feel hungry a little,
I still could run,and there is no
three-eyes goblin, she did it.
I don't know why she did it.

Do you know why?

Yes, there is a cat
walking street in front of us.

Telling "Excuse me a little."to us
and flicking it's tail,
he was walking nimbly.

His posture was curious,
and she was smiling.

Actually, she was chuckling,
and it makes me smile too.

Looking at us, the cat was
mewing like meow!!

After going back to the home,
she gave me the electricity,
saying "It's a dinner for you"
at the night sky.

"Thank you for your getting along with me"
That's what she said to me and
I replied "It's my pleasure"

What kind of taste does
the electricity have tonight?

I looked up the shining stars
in the night sky, and
I recalled today's great trip.

日常と非日常を放浪し、その節々で見つけた一場面や思いをお伝えします♪♪ そんな旅するkonekoを支えて貰えたなら幸せです🌈🐈 闇深ければ、光もまた強し!がモットーです〇