クリシュナ神のマントラ108回瞑想 inバイロンベイ

One of the most auspicious thing bestowed in my life is I got opportunity to visit Vrindavan in India, the sacred place of lord Krishna twice in my life, so far.
わたしの人生で、授けられたもっとも素晴らしい機会の一つ、それは、これまでに2回、クリシュナ神の聖地であるヴリンダヴァンを訪れることができたことです。

Vrindavan is known as a sacred city where Krsna had manifested as an avatar and sharing supreme moments, unconditional love with his eternal consort, Radha, 5,000 years ago.
Literally, around 3,000 years before lord Jesus descente on mother earth.
ヴリンダヴァンは、約5,000年前に、クリシュナが、永遠の伴侶であるラーダと愛の境地を過ごした聖地として知られています。
それはつまり、文字通り、ジーザスがこの地に降臨する3,000年も前の話であるわけですが。

To be honest, it is not easy for me to believe or feel that reality of his existence after thousands years.
正直、肉体を持って、存在する、わたしの限られた意識をもっては、何千年も前のこと、彼(クリシュナ)がほんとうに存在していたことのリアリティを体感することは簡単ではありません。

However what a beautiful experience of mine is I surely realised the energy and spirit of KRSNA is arriving and vibrating in people living in there.
しかしながら、わたしばこの聖地ヴリンダヴァンで、クリシュナ神が確実に、この地に生きる人々の中に、「息づいていること」を実感したことでした。

There are thousands of temples of him and everyday, every seconds, people are calling and chanting his name, “Hare Krsna” never stop for centuries.
そこには幾千のもクリシュナ寺院があり、幾千年もの間、途切れることなく、毎日、毎瞬、彼らは、クリシュナ神の名を呼び、チャントし続けているわけです。

When I look into their eyes, they say “Radhe Radhe”.
In this sacred town, we are greeting each other with the name of his pure bhakta, eternal consort, Radha, to salute our inner divinity.
わたしが彼らの目を見つめると、彼らは「ラデ・ラデ」と挨拶します。
この聖地では、こんにちは。の代わりに、誰もが、私たち自身の内なる神性を讃えて、クリシュナ神の一番のバクタ(信頼者)であり、伴侶であるラーダの名を呼びあうのです。


By the way, this chanting has recorded on my 39th Birthday.
In the meantime, I was experiencing one of the most hard transformation of my life, I was standing on the process of separation with my beloved husband.
ところで、このチャンティングは、先日、わたしの39歳の誕生日に行われたものです。
同時に、わたしは、人生でもっとも辛い変容の最中、つまり、最愛の夫との離別の過程にありました。
https://youtu.be/WzGnDdhG18A

We call it “divorce” in our dimension but actually, it is a beginning and pathway toward “Unconditional Love” after auspiciously we graduate our marriage, HUMAN CONTRACT.
この世界では、このプロセスを単純に「離婚」と呼ぶわけですが、わたしにとっては、この離別は、結婚という「人間としての契約」を終え、めでたく、純粋な無条件(無限)の愛の道へと進むための祝福なのだと。

That is what I am feeling after 108 times chanting of Maha Mantra.
We have chosen to be “consort” beyond the name of wife and husband now.
これが、この日、クリシュナ神の御名を108回、唱えたあとの自身の感覚でした。
私たちは、妻・夫という限定的な役割を超え、ほんとうの意味での伴侶となる道を選んだのです。

I really appreciate my teachers and all of my students, each one of presence of this circle who chanted and encouraged my healing process.
この新しい次元の扉を開けるために出会った、すべての師、そしてこのサークルで一緒にマントラを唱え、わたしのヒーリング・プロセスを助けてくれた、生徒たち、一人、ひとりに感謝します。

Beyond the time and the space, I trust we can holds our hands and protect each other in the realm of consciousness.
私たちは時空を超えて、意識の領域で手をつなぎあい、助けあっていける。
そう確信しています。

————————————————-
We are loving consciousness.
When I don’t know who I am, I serve you.
When I know who I am, I am you.
私たちは、愛の意識そのもの
わたしが我を忘れる時、あなたに仕えます。
わたしが自身が誰なのかを知っている時、私は貴方(と一つ)です

Ward of Hanuman
Quoted by Ram Dass (Going Home)


Radhe Shyam!

mico sundari

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?