To my diary. 36 「ポエム 5」

── あなたの花は綺麗に咲いていているけど、私の花は咲かずに蕾のまま枯れそう。

── あなたに恋して私は弱くなった気がするの。

── 嫉妬を覚えたのはあなたが最初で、そんな自分に自己嫌悪。

── 大切なことなんて既に知っているということも知れてない。

── この恋が最初で最後だと思っていたあの頃の私は純情すぎたし、馬鹿だった。

── 一度寝て、そんで、起きてからもう一度私のことを考えてみて。
変わらずにいるから。

── 普通じゃない、あなたに恋した私は普通じゃない。

── あなたってこんな笑い方してたっけ?
あ、今は彼女の前だからか。

(英訳 English translation)

── Your flowers are beautifully blooming, but my flowers are not blooming and are likely to die.

── I feel weak in love with you.

── You were the first to learn jealousy.

── I don't know that I already know what is important.

── At that time I thought this love was the first and last, I was too naive and stupid.

── Think about me again after sleeping, lying, and getting up.
Because it remains unchanged.

── I'm not normal, I was in love with you.

── Did you laugh like this?
Oh, is it in front of her now?

#note #ブログ #日記 #ポエム #かわいい #英訳 #青春 #ショートショート #poem #詩 #コラム

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?