見出し画像

- Walk with you in the light of life -

- Walk with you in the light of life -

I shall see the soft wind
even in the woods
For you are the breath of life

I shall hear the deep sigh
even in the sorrow
For you are the joy of life

I shall touch the subtle whisper
even in the turmoil
For you are the voice of life

I shall feel your presence
even in the darkness
For you are the light of life

Yet, embrace my sad soul
with your love
so as to walk with you
in the light of life


- いのちの光の中を あなたと共に歩む -

森の中でさえ 
わたしは 優しい風を見る
あなたが いのちの その息吹だから

悲しみの中でさえ
わたしは 深いため息を 聞く
あなたが いのちの その歓喜だから

騒ぎの中でさえ
わたしは 精妙な囁きに 触れる
あなたが いのちの その声だから

暗闇の中でさえ
あなたの 存在を感じる
あなたが いのちの その光だから

それでも
わたしの悲しいたましいを
あなたの愛で 包んでください

わたしが あなたと共に
歩めるように

いのちの光の中を

Masaaki Shibano

© Masaaki Shibano (poem and photo)

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?