見出し画像

Xenoblade3

ゼノブレイド3発売おめでとうございます!
Congratulations on the release of Xenoblade 3!

ゼノブレイド3、いよいよ発売されましたね。
私もプレイするのがとても楽しみです!

Xenoblade 3 has finally been released.
I am enjoying the game as soon as possible.

モノリスソフトの皆さま、そして高橋さん、今回もお声がけを頂きまして本当にありがとうございました。

Thank you so much again to everyone at Monolith Soft and Takahashi-san.

今回はゼノブレイド2の時よりも沢山の曲を作らせて頂きました。
私自身がコーラスを歌っている曲もありますので楽しんで頂けましたら嬉しいです。

This time I composed more songs than I did for Xenoblade 2. I hope you enjoy some of the songs that I myself sang in the chorus.

沢山の曲がありますので、何度もレコーディングを行いました。
これから、少しずつレコーディングのレポートも書いて行きたいと思います。

There are many songs this time, so we recorded many times. I would like to write a report on the recording process little by little from now on.

オーケストラのレコーディング現場です
This is when we were recording the orchestra.

今回私は光田さんと一緒に録音をさせて頂きました。
光田さん、そしてマリアムさん、プロキオンスタジオのmauさんなど、沢山の皆様に助けて頂き本当に感謝しております。
改めまして、ありがとうございました。

This time I had the opportunity to record with  Mitsuda-san. I really appreciate the help of Mitsuda-san, Mariam-san, mau-san of Procyon Studio, and many others. Again, thank you very much.

特に光田さんには、オーケストレーションのアドバイスを頂いたり、色々教えて頂く事ばかりでした。
本当にありがとうございました。
そして、いつも隣で一緒にディレクションして下さったマリアムさん!とても心強かったです。いつも本当にありがとうございました。

Especially, Mitsuda-san gave me advice on orchestration and taught me a lot of things. Thank you so much.
And Mariam-san, who was always next to me helping me during the recording sessions. It was very encouraging. Thank you so much for everything.

スラップスティックを持っています
I have a slap stick.

私と光田さんが一緒に映っているレコーディングの写真をSNSにアップすると、何のプロジェクトの録音かすぐバレてしまうので、毎回私が隠れている写真と、私が居る写真の2パターンが撮影されていました笑

Whenever a photo of me and Mitsuda-san recording together was uploaded to a social networking site, it was immediately obvious what project we were recording, so two patterns of photos were taken: one with me hiding and one with me in the photo.

プロキオンスタジオのmauさんが沢山のお写真を撮って下さっておりました。mauさんありがとうございます!

mau-san of Procyon Studio took a lot of photos for us, thank you mau-san!

私もこれからゲームをプレイして行きますので、とても楽しみです。
自分の作った音楽がゲームで流れるとドキドキしますね!
今回何度も何度も聴く事になる曲も書いて居るのですが、どれだかわかりましたでしょうか?
皆様がゲームを楽しんで下さったら本当に嬉しいです。
いつもあたたかい応援を本当にありがとうございます。

I am very much looking forward to playing the game as well. I am very excited to hear my own music played in the game!

I have written a song that you will hear many times in the game, but did you guess which one it is?

I hope everyone enjoys the game.
Thank you very much for your warm support.


YouTubeチャンネルで、オリジナルの歌や演奏をアップして行く予定です。よろしければチャンネル登録どうぞよろしくお願い致します!
I will be uploading my original songs and performances on my YouTube channel. Please subscribe to our channel if you like!


私のお仕事のお話ですが、2022年7月より、全国各地のプラネタリウムでKAGAYAさんの「水の惑星」という作品が投影されており、そちらの音楽を担当させて頂いております。
よろしければ水の惑星サウンドトラックもお聞き頂けましたら嬉しいです。
現在(2022年7月現在)先行発売中で、2022年8月31日より全国のショップ及びアマゾンなどでも発売されます。
https://water-planet.tumblr.com/

This is my new work. Please listen to it if you like.

清田愛未のオリジナル作品のセット販売など行っておりますネットショップもよろしければどうぞよろしくお願い致します!
Online store will be available only in Japan. Sorry!

それでは、ゲームをクリアしたらまたレポートしたいと思います!
Well, I'll report back once I've completed the game!

読んで下さってありがとうございました。
Thank you for reading.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?