【 Native Camp 】SIDE by SIDE 4 page30

Write in your journal about a time when you did something and then you thought later that you should have done it differently.
あなたが何かをしたことについてについて、日記を書いてください、そしてあなたは後で違う方法でやるべきだと思いました。
What did you do?
What do you think you should have done?
I took the exam.
I should have reviewed English the day before.

GRAMMAR FORCUS 文法の焦点
Should have
I should have eaten あなたは食べるべきだった

Shouldn't Have
I shouldn't have eaten 私は食べるべきではなかった

Must Have
I must have been upset.
私は動揺していたに違いない

Might have / may have
I might have / may have eaten 私は食べたかもしれない

Could Have
I could have gotten lost 私は迷子になったかもしれない

Choose the correct word
1. He should have gotten up earlier.
2.She may have gotten stuck in traffic.
3.JAck shouldn't have worn jeans to his interview.
He should have worn a suit.
4. She might have been sick.
5.Marc shouldn't have moved his sofa by himself. He could have hurt  his back.
6. He must have been daydreaming. He may have been badly hurt.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?