【Native Camp 】Grammar Beginner 58

Review on Lesson 52-57

To be able to master the materials in Lessons 52-57 and use them comfortably.
52-57 の教材を習得して快適に使えるようにする

Today's Phrase

How long ago did you come home?
 どのくらい前に家に来ましたか?

I got invited to the dinner on the spot.
私はこの場所で夕食に招待されました

The building was built in 1950 wasn't it?
このビルは1950年に建てられたんだよね?

My boss made me go to the meeting.
上司は会議に私を行かせました

Are you drunk?
酔っぱらってますか?

Let me fix something for you then.
じゃあ何か作らせて

New words
on the spot  すぐその場で・ただちに / hold の過去分詞
fix (食事などを)用意する・作る / starving 飢えている /according ~によると
passive 受動態

1. What made Daniel come home so late tonight?
Daniel got invited to a dinner meeting on the spot tonight.

2.Why did he have to go to the meeting?
because his boss made him go.

3.What did he drink and eat according to the conversation
He drink a lot of wine, and didn't eat anything.

Exercise

1.They are drunk, aren't they?

2.He was frightened ,wasn't he?

3.They were excited, weren't they?

4.They were surprised ,weren't they?


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?