【Native Camp 】Pronunciation Middle 24

"In Which Way Are You Able To Achieve More? Part 2" 

Words& Expression

on the other hand その一方で / rather than ~よりむしろ / focusing ~に注意,関心を集中させる / depends ~を頼る / whether どうか / productive 実りの多い , 生産的な / waste of time 時間の無駄 / accomplished 達成した
all in all 全体として

On the other hand, I once formed a study group before an exam , that was a waste of time.
その一方で、私は試験前に勉強会を結成したことがあり、それは時間の無駄でした。

We spent too long chatting about our teachers 、rathe than focusing on the work.
私達は勉強に集中するよりむしろ、先生との会話に時間を費やしすぎました。

Then they spent ages discussing a topic I knew a lot about already.
それで 彼らは私が既によく知っているトピックについて議論に沢山時間を費やしました。

I'd have accomplished more if I'd spent the afternoon reading on my own.
もし私が午後1人で読んでいたら、もっと達成できただろう

I think it depends on the activity whether I'd feel pore productive doing something alone or with others.
もっと何かを生産するのに1人でするか、他人とするかは活動次第だと思う。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?