見出し画像

KONTRACT#007

Concept

'the divided self'

The one of me, who is an accumulation of, is in the mirror, which reflects me.
I unaware of you, who sees me.
The multiple self-consciousnesses within me, who they are in conflict.
___
‘Schizoid’ to refer to an individual who is split in two ways;
In the schizoid condition, a person lives an isolated and insulated existence with the outer world cut off and the inner world compartmentalized.

Key words:
Front and back, mirror selfie, division, reflection, reversal, a pleiotropic portrait


鏡に映る私とそれを写す私、私の中に複数あり相反する自意識、見ているあなたに気づかない私、の集積が一人の私。

Schizoid(分裂病): 2つに分裂している個人を指す。
患者の主観的な状態としては、外側の世界が切り離され、内側の世界は区分けされた、孤立した存在として生きている。


Textile(Original)

Re-spec染 綿刺し子

Graphic


Key words

Front and back, mirror selfie, division, reflection, reversal, a pleiotropic portrait


表と裏、鏡の中の自分、分割、反射、反転、多面的なポートレート


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?