見出し画像

英語で日記を書いてみる -I had an interview -

英語日記2日目。
書けるネタ(表に出せる+英語で表現できる)を見つけるのが
なかなか難しいですが、探せば何かはある。

●オリジナル●
I was interviewed yesterday.
I was bewildered
Because I must say reason for my application to the job suddnely.
It's natural thing, but I was heard it after a long time.

●グラマリーさん●
I was interviewed yesterday.
I was bewildered.
Because I must say the reason for my application to the job suddenly.
It's a natural thing, but I heard it after a long time.
※今日もスペルミスと冠詞を指摘してくださいました。ちょっと納得のいかない指摘もありましたが、一旦素直に聞き入れます※

●DeepLさん 英→日●
昨日、面接を受けました。
私は戸惑いました
なぜなら、いきなり志望動機を言わなければならないからです。
当たり前のことなのですが、久しぶりに聞きました。
※最後の一文やっぱり変!そもそも、私の原文が変なので仕方ないですね・・※
→久しぶりに聞かれました(に変換)

●DeepLさん 日→英●
I had an interview yesterday.
I was perplexed.
Because I suddenly had to say why I wanted to apply for the job.
It was obvious, but it had been a long time since I was asked.
※日本語で現在形になっていたところも、ちゃんと過去形になってる!こんな文章をイチから生み出せるようになるのはいつか・・※

人様に志望動機を尋ねることはあっても、自分が聞かれるとは全く想定していませんでした、、。

このケースで志望動機が必要なのかと疑問を抱いていましたが、瞬発力を測られていたのかもしれません。油断禁物です。

-Photo by Scott Graham on Unsplash-

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?