新入生入部理由 #12 Rani

When I joined Keio University I was initially interested in meeting new people. There were a lot of people talking about the circles and clubs you could join, so I went to take a look at the different circles. I had never played handball before, but I kind of wanted to join a circle that was related to sports since I like to keep myself fit.

That’s when I met the handball team and my first impression of them was really nice.

They were very kind and funny and that is what made me try out. As a bonus I could learn a new sport, which I think is pretty cool.

At the try-outs, they made us feel welcome and they were very positive at all times. Even though the vibe was generally fun, they seemed very dedicated and serious when it came to improving themselves and the team.

I liked that they were all very motivated and put in so much effort.

This makes the whole experience of practicing a sport so much better and you actually get to learn from them and improve yourself.

I found this whole new way of managing a team very interesting, since the players themselves get to compose a training schedule and teach each other during the practices.

This is not something I was used to at all in my previous teams, so this made me want to join even more. I got to experience some exclusive activities and events, make some really nice friends and I liked the sports as well, so that is why I joined the team.

慶應義塾大学に入学して、最初は新しい出会いに興味がありました。サークルの話をする人が多かったので、いろいろなサークルを見に行きました。ハンドボールをやったことはなかったのですが、体を動かすことが好きなので、スポーツに関係するサークルに入りたいと思っていました。

そこでハンドボールチームに体験に行くことにしました。このチームの第一印象はすごく良く、部員がとても親切で面白い人たちだったので、入部してみようと思いました。

おまけに、新しいスポーツを学ぶことができることが魅力でした。体験会では、私たちを歓迎してくれて、部員たちはいつでもとても前向きでした。

全体的に楽しい雰囲気だったにもかかわらず、自分自身やチームを向上させることに関しては、とても熱心で真剣な様子でした。

みんなとてもやる気があって、努力を惜しまないところが凄いと思いました。そうすることで、スポーツを練習する経験全体がより良いものになり、彼らから学び、自分自身を向上させることができると思いました。

選手たち自身がトレーニングのスケジュールを組み、練習中にお互いに教え合う。このようなことは、私が以前所属していたチームではまったくなかったことなので、さらに参加したいと思うようになりました。このチームだけのアクティビティやイベントも経験できたし、素敵な友達も作ることができました。この部に入部して本当に良かったです!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?