新入生入部理由 #20 Ruici

as a student coming from little team sports background, it is a very challenging but also fun experience to join the handball club. I used to be in the debate club during high school, but it never gave me an sensation of group, as everybody was more focused on the expression of self.
so after coming to keio, and also with the oppurtuinity given by the handball club, i was eagered to join this club to get to know more friends and learn a new kind of sport.
as said in the first place, i have no or little experience in team sports, i was really worried for knowing nothing about how to play and what to play, but i was warmly taught by kind and lovely seniors, who helped in every case and gave me a lot of confidence.


チームスポーツの経験がほとんどない私にとって、ハンドボール部に入部することはとてもチャレンジングだが、同時に楽しい経験でもある。高校時代はディベート部に所属していましたが、みんな自己表現に重きを置いていて、集団という感覚はありませんでした。
慶應に入学して、ハンドボール部に入部したことで、より多くの友人と知り合い、新しいスポーツを学びたいと思うようになりました。
最初に述べたように、私はチームスポーツの経験が全く、あるいはほとんどなく、どのようにプレーすればいいのか、何をプレーすればいいのか、何もわからず本当に不安でしたが、優しく素敵な先輩方が温かく教えてくださり、どんな時も助けてくださり、たくさんの自信を持つことができました。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?