(和訳)2Pac - Life Goes On

[Chorus]

How many brothers fell victim to the streets?
どれだけのブラザーがストリートで屍になったんだ?

Rest in peace, young nigga, there's a heaven for a G
若き友よ、安らかに眠れ、ギャングスターにも天国はある

Be a lie If I told you that I never thought of death
死を考えたことがないと言ったら嘘になる

My niggas, we the last ones left, but life goes on
なぁ友よ、俺たちは取り残されちまったな、それでも人生は続く

How many brothers fell victim to the streets?
どれだけのブラザーがストリートで屍になったんだ?

Rest in peace, young nigga, there's a heaven for a G
若き友よ、安らかに眠れ、ギャングスターにも天国はある

Be a lie If I told you that I never thought of death
死を考えたことがないと言ったら嘘になる

My niggas, we the last ones left, but life goes on
なぁ友よ、俺たちは取り残されちまったな、それでも人生は続く

[Verse 1]

As I bail through the empty halls, breath stinkin' in my jaws
保釈が決まって廊下を歩く、自分の口臭で息が詰まりそうだな

Ring, ring, ring — quiet, y'all, incomin' call
リンリンリン、みんな静かにしろ、電話だ

Plus this my homie from high school, he gettin' bye
高校からのダチが死んじまったってよ

It's time to bury another brother, nobody cry
また一人のブラザーに別れを告げる時が来た、誰も泣かないけどな

Life as a baller: alcohol and booty calls
遊び人の人生だったな 、酒と女

We used to do 'em as adolescents, do you recall?
俺ら若い頃にそんなことやってたんだぜ、覚えてるか?

Raised as G's, loc'ed out, and blazed the weed
ギャングスターとして育ち、落ちこぼれて、ハッパ吸って

Get on the roof, let's get smoked out, and blaze with me
屋根に登って、煙草吸いまくって、ハッパ吸って

Two in the morning and we still high, assed out
夜中の2時になっても、まだハイだったな

Screamin', "Thug 'til I die!" before I passed out
「俺は死ぬまでワルだぜ!」って意識なくす前に叫んだよな

But now that you're gone, I'm in the zone
Thinkin' I don't wanna die all alone, but now you gone
でも、お前は逝っちまった
今1人で考えてる、「ぼっちで死にたくねぇよ」って
でも、お前は逝っちまった

And all I got left are stinkin' memories
I love them niggas to death, I'm drinkin' Hennessy
俺に残ったのは臭い思い出だけだ
死ぬほどお前らを愛してる、ヘネシーのせいで酔ってるな

While tryin' to make it last
これでラストにしようと思いながら

I drank a fifth for that ass when you
passed, 'cause life goes on
お前が死んで、5度目のやけ酒をしちまった
人生は続くからな

[Chorus]

How many brothers fell victim to the streets?
どれだけのブラザーがストリートで屍になったんだ?

Rest in peace, young nigga, there's a heaven for a G
若き友よ、安らかに眠れ、ギャングスターにも天国はある

Be a lie If I told you that I never thought of death
死を考えたことがないと言ったら嘘になる

My niggas, we the last ones left, but life goes on
なぁ友よ、俺たちは取り残されちまったな、それでも人生は続く

[Verse 2]
Yeah nigga, I got the word it's hell
なぁ友よ、地獄みたいな事を聞いたぜ

You blew trial and the judge gave you 25 with an L
お前に判決は下されたんだ、25(銃の名前)とLSDの所持で

Time to prepare to do fed time won't see parole
刑期を務めることになるんだぜ、仮釈放なんて望めないな

Imagine life as a convict that's gettin' old
年をとっていく囚人の自分を想像してみろよ

Plus with the drama, we're lookin' out for your baby's mama
それだけでじゃない、お前のガキの母ちゃんを捜してるんだ

Takin' risks, while keepin' cheap tricks from gettin' on her
彼女を上手く騙したつもりだろうけど、ツケが回ってきたな

Life in the hood is all good for nobody
地元での生活は、誰ひとりにとってもいいことなんてありゃしない

Remember gamin' on dumb hotties at yo' party
パーティーでエロい女と楽しんだの覚えてるか

Me and you, no truer two
俺とお前、これ以上のタッグは無かった

While schemin' on hits, and gettin' tricks that maybe we can slide into
ヒットを狙って、女を持ち帰って、一緒にヤれるかもって

But now you buried — rest, nigga, 'cause I ain't worried
でも、お前は死んだ
安らかに眠れ、俺は心配してねぇから

Eyes blurry, sayin' goodbye at the cemetery
墓参りすると、涙で視界がぼやける

Though memories fade
思い出は色褪せるけど

I got your name tatted on my arm
So we both ball 'til my dyin' days
お前の名前を腕に彫ったぜ
そうすりゃ死ぬまで一緒だろ

Before I say goodbye
俺が死ぬその時まで

Kato and Mental, rest in peace! Thug 'til I die!
安らかに眠れ!KatoとMental
俺は死ぬまでワルだぜ!

[Chorus]

How many brothers fell victim to the streets?
どれだけのブラザーがストリートで屍になったんだ?

Rest in peace, young nigga, there's a heaven for a G
若き友よ、安らかに眠れ、ギャングスターにも天国はある

Be a lie If I told you that I never thought of death
死を考えたことがないと言ったら嘘になる

My niggas, we the last ones left, but life goes on
なぁ友よ、俺たちは取り残されちまったな、それでも人生は続く

How many brothers fell victim to the streets?
どれだけのブラザーがストリートで屍になったんだ?

Rest in peace, young nigga, there's a heaven for a G
若き友よ、安らかに眠れ、ギャングスターにも天国はある

Be a lie If I told you that I never thought of death
死を考えたことがないと言ったら嘘になる

My niggas, we the last ones left, but life goes on
なぁ友よ、俺たちは取り残されちまったな、それでも人生は続く

[Verse 3]
Bury me smilin' with G's in my pocket
俺が埋葬される時は、ポケットに大金を詰め込んで笑っていたい

Have a party at my funeral, let every rapper rock it
俺の葬式はパーティーな、ラッパー仲間みんな集めてくれよ

Let the hoes that I used to know
前から知ってるビッチ達には

From way befo' kiss me from my head to my toe
俺の頭から爪先までキスさせてくれ

Give me a paper and a pen, so I can write about my life of sin
紙とペンもくれよ
この罪深い人生について天国でも綴れるように

A couple bottles of gin, in case I don't get in
それからジンを数本
俺が天国に行けなかったときのためにな

Tell all my people I'm a Ridah
仲間達には俺の死に際が立派だったと伝えてくれ

Nobody cries when we die, we Outlawz, let me ride
俺達が死んだって世間は誰も涙を流さない
だってアウトローだからな
それでいいんだ

Until I get free
死んで自由になるまで

I live my life in the fast lane, got police chasin' me
俺は人生を生き急いじまった、サツも俺を追い回すしさ

To my niggas from old blocks, from old crews
昔住んでた地元のn*ggerや、昔のクルーのn*gger

Niggas that guided me through back in the old school
あの頃、俺に色々教えてくれたn*gger

Pour out some liquor, have a toast for the homies
酒を注いで仲間達に乾杯してくれ

See, we both gotta die, but you chose to go before me
俺らみんな死ぬ運命だ、お前が先に逝っちゃっただけなんだ

And brothers miss you while you gone
でも、お前がいないのはやっぱ寂しいよ

You left your nigga on his own; how long we mourn?
お前の友を置いてきやがって
どんだけ悲しまなきゃいけないんだ

Life goes on
それでも人生は続く

[Chorus]

How many brothers fell victim to the streets?
どれだけのブラザーがストリートで屍になったんだ?

Rest in peace, young nigga, there's a heaven for a G
若き友よ、安らかに眠れ、ギャングスターにも天国はある

Be a lie If I told you that I never thought of death
死を考えたことがないと言ったら嘘になる

My niggas, we the last ones left, but life goes on
なぁ友よ、俺たちは取り残されちまったな、それでも人生は続く

How many brothers fell victim to the streets?
どれだけのブラザーがストリートで屍になったんだ?

Rest in peace, young nigga, there's a heaven for a G
若き友よ、安らかに眠れ、ギャングスターにも天国はある

Be a lie If I told you that I never thought of death
死を考えたことがないと言ったら嘘になる

My niggas, we the last ones left, but life goes on
なぁ友よ、俺たちは取り残されちまったな、それでも人生は続く

[Outro]
Life goes on homie
Gone on, cause they passed away
Niggas doin' life
Niggas doin' 50 and 60 years and shit
I feel ya nigga, trust me
I feel ya
You know what I mean?
Last year
We poured out liquor for ya
This year nigga, life goes on
We're gonna clock now
Get money
Evade bitches
Evade tricks
Give players plenty space
And basicaly just represent for you baby
Next time I see you niggas
We're gonna be on top nigga
They're gonna be like
"Goddamn, them niggas came up"
That's right baby
Life goes on...
And we up out this bitch
Hey Kato, Mental
Y'all niggas make sure it's poppin' when we get up there, man
Don't front
人生は続くんだ、仲間よ
あいつらは死んじまったけどな
n*gger達は生きてる
50とか60まで生きるn*ggerもいるのによ
お前の気持ちは分かるよ、n*gger
本当にそうなんだ
言ってること分かるか?
あれは去年だった
お前の為に俺らは酒を注いだ
そして、今年も俺らは生きてる
成功を夢見てるんだ
金を稼いで
ビッチを侍らせて
プレイヤーとしてやりたい放題だ
それも全部お前の為なんだよ
今度、俺がお前らに会う時には
俺らがトップに立つだろうな
みんな言うだろう
「くっそ、奴らn*ggerが来やがった」ってな
そうなんだ、まだ生きなくちゃいけない
そろそろ終わりにするわ
なぁ、KatoとMental
俺らがそっち行く頃には準備しとけよ
自分に嘘つくんじゃねぇぞ

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?