(和訳)Avicii - Can't Catch Me

Oh

Go-go-go, oh-oh-oh

Papa, he was gone tryna make a dime
パパはお金を稼ぐために出て行ってしまった

Mama kept us warm when there was no sunshine
ママは太陽が出ないとき僕たちを温めてくれた

I was busy building up a reputation
僕は評判を得るのに忙しかった

Did a lot of things out of desperation
絶望から色々なことをした

Back up on my feet, got the motivation
何度も立ち直って、自分を奮い立たせて

Now I found my faith and a good vibration
今、ようやく信念と心の平穏を見つけた

Oh-oh, oh-oh, oh-oh (Yeah)

Oh-oh, oh-oh, oh-oh (Yeah)

Oh-oh, oh-oh, oh-oh

Yeah, eh-eh-eh

Search for you, love of creation
探していたんだ、愛しい人よ

When you're feeling down in this place, just replace them
君が落ち込んだとき、僕に代わらせてくれ

Keep a vision on the one you've been chasing
ただ、ずっと追い求めてきた理想だけは忘れちゃいけない

When the time comes we'll run to the station
時が来たら駅に向かって走り出そう

We've been laced with the powers of creation
僕たちは先祖から創造の力を受け継いでる

So when the sun sets, you bet you must face them
だから太陽が沈んだとき、その力と向き合わなくちゃいけない

Remember when we were running 'cross the nation
国境を越えてきたときのことを思い出せ

We were living for the here and now
この瞬間のために生きていたんだ

You can't catch me
僕を捕まえることはできない

I'll be gone by the time they come
彼らがたどり着いた頃には去っている

You can't catch me
僕を捕まえることはできない

The war is already won
この戦いは既に勝っている

Even though the children have sold their guns
子供たちが銃を手放しても

We must remember the fallen ones
倒れていった者を忘れてはいけない

Remember the fallen ones, yeah
倒れていった者を忘れてはいけない

Oh, yeah

Raised in the capital of Port-au-Prince
ハイチの首都、ポルトープランスで育った

Born with them pillars and them tenements
柱の細い安アパートで生まれて

Papa used to run from the immigration
パパは移民局から逃げていた

When we got to the United Station
僕たちがアメリカにたどり着いた時

A teen under pressure, got to blend in
プレッシャーに押し潰されそうな10代だった
無理やり馴染まなきゃいけなかった

Before the guitar I had a Mac 10
ギターの前にMac 10を買わなくちゃいけなかった

Oh-oh, oh-oh, oh-oh (Yeah)

Oh-oh, oh-oh, oh-oh (Eh)

Oh-oh, oh-oh, oh-oh

Oh-oh, oh-oh, oh-oh

Thank for you, love of creation
感謝してる、愛しい人よ

When you're feeling down in this place, just replace them
君が落ち込んだとき、僕に代わらせてくれ

Keep a vision on the one you've been chasing
ただ、ずっと追い求めてきた理想だけは忘れちゃいけない

When the time comes we'll run to the station
時が来たら駅に向かって走り出そう

We've been laced with the powers of creation
僕たちは先祖から創造の力を受け継いでる

So when the sun sets, you bet you must face them
だから太陽が沈んだとき、その力と向き合わなくちゃいけない

Remember when we were running 'cross the nation
僕たちが国境を越えてきたときのことを思い出せ

We were living for the here and now
この瞬間のために僕たちは生きていたんだ

You can't catch me
僕を捕まえることはできない

I'll be gone by the time they come
彼らがたどり着く頃には去っている

You can't catch me
僕を捕まえることはできない

The war is already won
この戦いは既に勝ってるんだ

Even though the children have sold their guns
子供たちが銃を手放しても

We must remember the fallen ones
倒れていった者を忘れてはいけない

Remember the fallen ones, yeah
倒れていった者を忘れてはいけない

Oh, yeah


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?