見出し画像

使徒的・預言的啓示「ダビデの幕屋から移り、ソロモンの神殿を建てる方法!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる使徒的聖徒の皆様!

使徒ロバート・ヘンダーソン師が率いるグローバル・使徒の円卓(Global Roundtable of Apostles)に出席するためにカリフォルニアに赴いた私のために祈ってくださった皆様すべてに、感謝を申し上げます。 使徒たちと預言者たちとの間の、驚くべき和解の時を過ごしました。聖書は私たちに、使徒たちと預言者たちが教会の土台であると教えています(エペソ2:20)。 これらの五役者の賜物が、神殿がその上に建て上げられる土台であることを覚えましょう! イエスの教会は「THE 使徒であられるイエス」によって率いられています(ヘブル3:1〜2)。

また、私は使徒チェ・アン師によって率いられているHIM(ハーベスト・インターナショナル・ミニストリーズ)の使徒的チームのミーテイングにも招かれました。 全世界の教会や国々で主が成さっておられることを聞くために集まった、およそ60人のリーダーたちが集まりました。

私たちは、神が「月の始まり、また年の最初の月」であると言われた、ニサンの月に入ったばかりです(出12:2)。

今月は、神の子羊(イエス)の血潮によってエジプト(暗闇の王国−罪、束縛、呪い、欠乏)から神が私たちを解放し、そうして山で神に仕えるために始まります(出3:12)。 私たちは神に仕えるため、神の家 すなわち神殿を建てるためにサタンの王国から出て来ます(出3:12)。 自由は私たちを、神に仕えて神のために家を建てるようにさせます(出4:23)。

私たちは今、ソロモンの神殿を建てる預言的季節に入ろうとしています!
私たちは、「神が住まう3つの住まい」についての預言的メッセージを理解しなければなりません。

1.モーセの幕屋 (荒野の教会 - 500 A.D.から1948 A.D.)。

-モーセの幕屋は、天にある神殿の型(ヘブル8:5)でありました(ヘブル3.12、ヘブル7:15〜17)。 この天幕は、動いているイエスの“御からだ”とその教会を表わす預言的メッセージなのでした。 この天幕は約束の地ではなく、荒野を通って行きました、この天幕は、非常に静かな場所でした。楽器もなければ、預言的ワーシップもありませんでした。

2.ダビデの幕屋 (五役者のミニストリーの回復 - 1948 A.D.から2000 A.D.)。

-異邦人が新しい契約に入るためには、その預言的聖句は「ダビデの幕屋が回復する」というものでした(使徒15:16〜17)。 ダビデの幕屋は、契約の箱があったシオンの山においての預言的ワーシップのためだけのものでした。 モーセの幕屋の残りのものはみな、ギブオン山にありました。教会は主を求め、そして天の臨在と預言的流れを見つけなければなりません。

3.ソロモンの神殿 。

-ダビデは血を流したゆえに、神のための神殿を建てることができませんでした。 平和の人(秩序)だけが神の宮を建てることができます。平和は、「神の家の中の、神の秩序」を意味します(コリント14:40)。 ダビデは神の神殿のための啓示を受け、またその建設のための準備をしました。 ソロモンの神殿は 知恵、富、そしてイスラエル(「教会」)の中、また国々に対する影響力もありました。 私たちは今、神の宮 / 神殿を建てるために準備をしている季節にいます。

私は来週の火曜日から始まる使徒的スクールの新しい授業において、「ソロモンが築いた神殿を建てる預言的季節について」の、この真理を教える予定です。 この預言的な教えを、どうか見逃しませんように!

神の神殿を建てることによって神に仕える!
使徒 ゲヤス・ローレンス


オンライン使徒的センター「ソロモンの神殿とそれに秘められた預言的メッセージ」開講!!
ご案内 https://churchofpraise.jp/archives/event/online-2404

Apostolic Prophetic Revelation- Time to move from the Tent of David to Build the Temple of Solomon!

Dear apostolic saints!

I want to thank everyone who prayed for me as I went to California to attend the Global Roundtable of Apostles, which is led by apostle Robert Henderson. It was an amazing time of reconciliation between apostles and prophets.

The Bible tells us that apostles and prophets are the foundation of the church (Eph.2:20). Remember these gifts are the foundation where the temple is built on! The church of Jesus is led by THE Apostle Jesus (Heb.3:1-2).

I was also invited to the Apostolic Team meeting with HIM (Harvest International Ministries) led by apostle Che Ahn. There were around 60 leaders that gathered to hear what the Lord is doing in the church worldwide and in the nations.

We have just started the month of Nissan, the month where God said is the beginning (Ex.12:2).

This month starts with God delivering us out of Egypt (Kingdom of darkness-sin, bondage, curses, lack) by the blood of the Lamb of God (Jesus) and then to serve God upon the Mountain (Ex.3:12).

We come out of the Kingdom of Satan to build God a House or a Temple to serve Him (Ex.3:12). Freedom causes us to serve God and build Him a House (Ex.4:23).

We are now moving into a prophetic season of building the Temple of Solomon! We must understand the prophetic message in the 3 dwelling places of God.

1.Tent of Moses (Church in the wilderness-500 AD to 1948 AD)

-The tabernacle of Moses was a copy of the temple in Heaven (Heb.3.12; 7:15-17). This Tent was a prophetic message of the moving “Body” of Jesus and His church. This Tent was going through the wilderness, and not in the promised land. This Tent was a very quiet place. No instruments and no prophetic worship.

2.Tent of David (Restoration of the Fivefold Ministry-1948 AD to 2000 AD)

-For the Gentiles to come into the New Covenant, the prophetic Scripture was that the Tabernacle of David will be restored (Acts 15:16-17). The Tent of David was just for the prophetic worship where the Ark of the Covenant was on Mt.Zion. The rest of the Tent of Moses was on Mt.Gibeon. The church is to seek the Lord and find the presence and the prophetic flow of Heaven.

3.Temple of Solomon

-David could not build the Temple for God because he shed blood. Only the Man of Peace (Order) can build the Temple of God. Peace means Divine Order in the House of God (1 Cor.14:40). David received the revelation for the temple of God and also prepared for it. The Temple of Solomon had wisdom, riches and influence in Israel (‘church’) and also with the nations. We are now in the season where we are preparing to build the Temple of God.


I will be teaching on this truth about the prophetic season of building the Temple that Solomon built in the new apostolic school course from next Tuesday. Do not miss this prophetic teaching!

Serving God by building His Temple!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?