見出し画像

使徒的・預言的啓示「天からの良いものを受け取る信仰の7つの鍵(パート1 )」ゲヤス・ローレンス

私たちは、私たちの人生に「神さまの良さ」が現われるのを見るために自分の信仰を活性化する季節に入っています。神を信じる信仰と神の約束によって、私たちは聖霊がアブラハムの祝福を現わしてくださることを見ることができます。

そこで、結果を生む、信仰の7つの鍵を教えたいと思います。(以下がパート1であり、来週パート2を発信します)。

鍵その 1 - 信仰は言葉によって解き放たれます (マルコ11:23、2コリント4:13)

- イエスは、私たちは山に向かって動くようにと命ずることができると言われ、山は私たちの声に聞き従います。

- 聖書において「山」とは、支配する(王国)、また統治する何かを指しています。

- サタンや悪霊どもが私たちの人生に行なっている、いかなるものも、私たちは自分の言葉で「動け」と命ずることができます。


鍵その 2 - 私たちが宣言するものを、私たちの心が信じなければなりません (マルコ11:23)

-これは、単に私たちの言葉に関するだけでのものではありません。イエスは、私たちが自分の心で信じなければならないと言われました。

- 私たちの心が、私たちが決め、または選ぶ場所なのです。信仰は私たちの思いの中にあるのではなく、私たちの心にあります (ローマ10:9).

-私たちの霊の、最も偉大な救いの奇跡が訪れたのは、私たちがイエス・キリストが死んでくださり、死者の中からよみがえったと信じることを選んだからです。


鍵その 3- 神が約束してくださったものに、私たちは確信を持っていなければなりません (ヘブル11:1)

- 信仰は望みではありません! 望みは、神がおできになることについて、私たちが期待するものです。

- 信仰は、私たちが望んでいる事がらの実体(「hupostasis」-確信) です。(KJV「Faith is the substance of things hoped for 信仰は望んでいる事柄の実体であり」。新改訳第3版「信仰は望んでいる事がらを保証し」)

- 信仰は、目に見えないものの証拠 (「elegchos」-証明 proof) であります。「証拠」とは何でしょう ? ご自身の新しい契約による神の約束です!(KJV「faith is...the evidence of things not seen 信仰は...目に見えないものの証拠なのです」。新改訳第3版と新改訳2017年版「目に見えないものを確信させるものです」。)


鍵その 4- 信仰は答えが現われる前に、答えを受け取ります (マルコ11:24、第1 ヨハネ5:14〜15)。

- イエスは私たちに、私たちが神の約束を神に願い求めた後に、受け取るようにと言われました。「受け取ること」が、「現われ」の前に来ます!

- 私たちが信仰によって 新しい契約にある約束を受け取るまで、私たちのもとには何一つ来ることはありません。

- 新しい契約のあるすべてのものは、行いの原理ではなく、信仰の原理で始まります (ローマ3:27。新改訳2017年版「行いの律法...信仰の律法」)


私は来週、残りの鍵と「神さまからの動機の賜物を理解する」を教える予定をしています。

私たちはこの地上で成す私たちの働きのために、どの賜物を神が私たちに与えてくださったのかを知る必要があります。イエスは私たちに、賜物を隠してはならないと言われました。イエスは私たちに、この地上でどのようにして神からの賜物を私たちが用いたかによってさばかれると言われました! 私たちが立ち上がり、地上で私たちの召しを実現する時です!


すべては神の良さのため!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation- 7 Keys to Faith that receives good things from Heaven (Part 1)

We are in the season of where we must activate our faith to see the goodness of God manifest in our lives.
By faith in God and His promises, we can see the Holy Spirit manifest the blessings of Abraham.

So here are 7 keys to faith that gets results. This will be part 1, and part 2 will be next week.


Key 1- Faith is released through words (Mk.11:23:2 Cor.4:13)

- Jesus said that we can speak for a mountain to move, and it will obey our voice.

- A “mountain” in the Bible speaks of something that rules (a kingdom) and reigns.

- Anything that Satan and demons are doing in our lives, we can command it to move by our words.


Key 2 - We must believe with our heart what we declare (Mk.11:23)

-Its not just about our words. Jesus said that we must believe with our heart.

- Our heart is where we decide or choose. Faith is not in our mind, but it is in our heart (Rom.10:9).

- The greatest miracle of salvation for our spirit came because we chose to believe that Jesus Christ died and rose again from the dead.


Key 3- We must be convinced of what God has promised (Heb.11:1)

- Faith is not hope! Hope is something we expect about what God can do.

- Faith is the substance (“hupostasis”-confidence) of things that we hope for.

- Faith is the evidence (“elegchos”-proof) of things not seen. What is the evidence? The promises of God through His New Covenant!


Key 4- Faith receives the answer before it manifests (Mk.11:24: 1 John 5:14-15)

- Jesus told us to receive after we asked God for His promises. Receiving comes before manifestation!

- Until we receive the New Covenant promises by faith, nothing can come to us.

- Everything in the new Covenant starts with the Law of faith and not the Law of works (Rom.3:27)


I will continue the rest of the keys next week.
I will be teaching on the Motivational Gifts starting next week.
We must know what gift God has given to us for our work on the earth.
Jesus told us to not hide our gifts.
Jesus told us that we will be judged by how we used our gifts from God on this earth! Its time to rise up and fulfill our calling on the earth!


All for the Goodness of God!
Apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?