見出し画像

毎週のメッセージ「使徒的教会は神のみこころを行なうために生きています!」ゲヤス・ローレンス

親愛なる 祝福された聖徒の皆様!

 主は依然として私たちに、主が建てておられる教会について教えておられます。私たちは、神の型に従って教会を建てることを学ばなければなりません。

使徒パウロは私たちに、私たちが私たちの人生において神の働きが堅く建て上げられるのを見ることができるよう、教会は神が語っておられることを聞かなければならないと教えました(1コリント14:3)。

イエスは、ご自分はご自分の父が語ることだけを行ない、父が行なうことだけを見て行なうと言われました(ヨハネ5:30)。今でもイエスは父に従い、そして聖霊は神の御子に従っておられます。

キリストの御からだである教会も、父のみこころに従うことを学ばなければなりません。私たちが集まるにしたがって、教会は神が語っておられることを聞かなければなりません。

以下は、「使徒的教会の集会の中での、預言的啓示に関する4つの鍵となるポイント」です。

1。使徒的教会の礼拝が築き上げられるために、聖書は預言が必要であると私たちに教えています(1コリント14:3〜6)。

すべての預言的啓示は、教会の成長を促します。預言こそが、イエスがご自身の教会に語るものです(黙3:13)。毎週集まる時に、私たちは天のエルサレムにある教会から、教会のかしらが語られることを聞かなければなりません。

2。使徒パウロは、使徒的教会の集会には預言的啓示を与えるふたりか三人の預言者がいなければならないと教えました(1コリント14:29)。

いくつかの聖書の訳は「預言する者」と訳していますが、しかしギリシャ語の原語では正しくは「預言者」と書いています。教会は、使徒たちと預言者たちから啓示を受けます(エペソ3:5)。使徒的教会の集会には、神は第一に使徒たち、次に預言者たちを任命しておられます(1コリント12:28)。神の国を拡大するために、私たちは神の預言的メッセージを聞かなければなりません。

3。イエスは今や、父なる神に対して生きておられます(ローマ6:11)。

イエスは今や、神の民のために、いつも生きていて、とりなしをしておられます(ヘブル7:25)。使徒的教会は、イエスと共にとりなしをすることを選びます。地上は、神が今何を語っておられるのかを聞かなければなりません。イエスが私たちの教会の集会に来られる時、イエスは神のみこころを行なうために来られ、またイエスは父なる神が語っておられることを語るために来られます。イエスは、天からの新鮮なマナを私たちに食させるために来られます(マタイ4:4)。

4。使徒的教会は、天にある支配と権威に対して、神の御声を宣言するために召されています(エペソ3:10)。

私たちが教会の集会で神のことばを語る時、それは霊的領域を変えていきます。ここでの鍵とは、これが使徒的教会の集会で成されるということです!サタンの王国は、私たちが一緒に集まって、そして歌、祈りとことばによって預言的啓示を宣言する時に打ち負かされます(マタイ8:5〜13)。

 私は、今週土曜日に使徒的スクール東京に赴いて、「神が私たちに語られるすべての方法」を教え終わることを楽しみにしています。私は幻、夢、預言、また預言的印象について教える予定です。私は日曜日の朝に、神がこの季節に何を語っておられるのかをチャーチ・オブ・プレイズ東京で分かち合っていく予定です。また日曜日の午後から、使徒的スクール神奈川で「神の国の暦」という全く新しい教えを始める予定です。

使徒的宣言:イエスの御名によって、私は自分の人生に新しい平安を宣言します。私のうちにあるすべての良いものが、私の腹から川のように流れ出ていくことを宣言します。私はすべての教会を祝福します。私は、二倍の祝福がすべての教会に現われると宣言します。私は自分の声で、私のすべての祝福を活性化します!

すべては父のみこころのために!

使徒 ゲヤス・ローレンス

写真はエルサレムのUpper Room (二階の間、最後の晩餐の部屋)で撮影!


Weekly Teaching-Apostolic Church lives to do the will of God!

Dear blessed saints!

 The Lord is till teaching us about the church that He is building. We must learn to build the church according to God's pattern. Apostle Paul told us that the church must hear what God is saying so that we can see God's work established in our lives (1 Cor.14:3). Jesus said that He only did what His Father said and did what He saw the Father do (John 5:30). Even now Jesus obeys the Father and the Holy Spirit obeys the Son of God.

The Church, which is the body of Christ, must also learn to obey the will of the Father.

The church must hear what God is saying as we gather together. 

Here are 4 key points concerning the prophetic revelation in an apostolic church meeting.

1. For the apostolic church service to be built up, the Bible tells us that we need prophecy (1 Cor.14:3-6).
Every prophetic revelation causes the church to grow. Prophecy is what Jesus speaks to His church (Rev.3:13). Every week we must listen to what the Head of the Church will say from the Church in Heavenly Jerusalem.

2. Apostle Paul told us that there needs to be 2 or 3 prophets in an apostolic church service that gives prophetic revelation (1 Cor.14:29).
Some translation says, "one who prophesies", but the word translates "prophets". Church receives revelation from apostles and prophets (Ephesians 3:5). In the apostolic church meeting, God sets apostles first and prophets second (1 Cor.12:28). To extend God's Kingdom, we need to hear God's prophetic message.

3. Jesus now lives unto God the Father (Rom.6:11).
Jesus now forever lives to make intercession for God's people (Heb.7:25). The apostolic church chooses to intercede with Jesus. The earth must hear what God is saying now. When Jesus comes to our church meetings, He comes to do the will of God and He comes to speak what God the Father is saying. Jesus comes to feed us the fresh manna from Heaven (Mt.4:4).

4. The apostolic church is called to declare God's voice to the principalities and powers in the heavenly places (Eph.3:10).
When we speak God's words in a church meeting, it changes the spiritual realm. The key here is that this is done in an apostolic church meeting! The Kingdom of Satan is defeated when we come together and declare the prophetic revelation through songs, prayer, and the message (Mt.8:5-13).

 I am looking forward to coming to Tokyo Apostolic School this Saturday to finish teaching on "All the ways God speaks to us". I will be teaching on visions, dreams, prophecy, and on prophetic impressions. I will be sharing what God is saying in this season at Tokyo Church of Praise on Sunday morning. I will be starting a brand new teaching on "God's Kingdom Calendar" in Kanagawa apostolic school on Sunday afternoon.

Apostolic declaration:
In the name of Jesus, I declare a new peace in my life. Everything good within me will flow like a river out of my belly. I bless every church. I declare that the double blessing will manifest in every church. I will activate all my blessings with my voice!

All for the will of the Father!
apostle Gaius Lawrence

使徒的センター


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?