見出し画像

毎週のメッセージ「使徒的教会の集会で私た​ちが見る5つのこと」ゲヤス・ローレンス

親愛なる 使徒的な聖徒の皆様!

 私が香川と山口へ行ったときにお祈り下さったすべての方々に感謝します。この2つの場所で、使徒と使徒のミニストリーについて説明しました。

教会は使徒と預言者の上に建てられています(エペソ2:20)。 神は教会の中で第1に使徒を置きました(1コリント12:28)。

使徒は預言者、牧師、教師、または伝道者ではありません。使徒は神の国を建て上げるためのキリストのからだへの賜物です。

主は、私たちがこの季節に教会に焦点を当てるように集中しています。

1コリント14:26で、使徒パウロは、私たちが教会の集会で

「イエスがするのを見る必要がある5つのこと」

を語っています。

1.使徒的教会にはイエスから来る新しい賛美、もしくは新しい詩歌があります。

私たちが教会に来るおもな理由はただ主を賛美することだけではありません。使徒的教会はイエスが歌っている歌に開かれています。

へブル2:12には「わたしは御名を、わたしの兄弟たちに告げよう。教会の中で、わたしはあなたを賛美しよう。」と記されています。

イエスは教会の集会で御父に向かって歌います。霊による主は、私たちを神の川に連れて来るために、賛美チームを通して導き、歌われます。

2.使徒的教会には、メインとなる説教者を通して語られるイエスの教えがあります。

教えはただ頭の知識のためだけではなく、私たちが今週知る必要のある特定のトピックに耳を傾けることです。

イエスは毎週、私たちが勝利のうちに生きるために役立つ説教を通して私たちに教えて下さいます。

知識と知恵のことばが説教者を通して流れ、礼拝の中で人々が抱く多くの疑問に答えを与えることでしょう。

3.使徒的教会は聖霊が異言で祈り、歌うことを可能にします。

異言は個人的に使用することができ、公の集会でも使用されます(1コリント14:18,19)。

使徒パウロは、私たちが教会の集会において異言で祈ったり、歌ったりするときは、解き明かしのために祈る必要があると教えています(1コリント14:13,15)。

異言は、私たちが神と直接話すようにさせます(1コリント14:2)。異言で祈ったり、歌ったりすると、私たちは国々をいやす神の川の中へと移ります(ヨハネ7:38,39; 黙示録22:1-2)。

4.使徒的教会はイエスからの啓示を受けています。

啓示とは、礼拝のときに来て、私たちを霊的に高める重要な啓示のことを意味します。私たちは毎週、一つの啓示から別の啓示へ移る必要があります。

5.使徒的教会にはイエスが語っておられること、イエスが御座で祈っておられることの解き明かしがあります。

教会の中での異言と解き明かしは、私たちをイエス・キリストのとりなしのミニストリーに移します。イエスは、地上で神の国を宣言し、あらわすために教会を通してとりなします。

イエスが語っておられることを、私たちは地上で語る必要があります。神のみこころが私たちの住む場所になります。

私たちは今、4月2日まで熱心に祈り、日本に使徒的センターと使徒的教会のあらわれを見る必要があります。

私たちが主のみことばを祈り、宣言する時に、主は使徒的ムーブメントをあらわしていかれることでしょう。新しいワインには新しい皮袋が必要です!

すべてはイエス・キリストのとりなしのために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Weekly Message- 5 things we see in an apostolic church meeting

Dear apostolic saints!

I want to thank everyone who prayed for me as I went to Kagawa and Yamaguchi. In both places I explained about apostles and the apostolic ministry. The church is built on apostles and prophets (Ephesins 2:20). God has chosen to set apostles first in the church (1 Cor.12:28). An apostle is not a prophet, pastor, teacher, or an evangelist. An apostle is a gift to the body of Christ to establish the Kingdom of God.

The Lord is concentrating in this season for us to focus on the church. In 1 Corinthians 14:26, apostle Paul speaks of 5 things we should see Jesus do in a church meeting.

1. An apostolic church has new praise or new psalm that comes from Jesus. The main reason we come to church is not just to praise the Lord. An apostolic church opens up to the song that Jesus is singing. Hebrews 2:12 says, "I will declare your name unto my brothers, and in the midst of the church will I sing praise unto You". Jesus sings to the Father in our church meetings. The Lord by the Spirit leads and sings through the praise team to bring us into the river of God.

2. An apostolic church has Jesus teaching through the main preacher. The teaching is not just for head knowledge, but it is to listen to certain topics that we need to know for the week. Jesus teaches us every week through the preaching that will help us live in victory. Words of knowledge and words of wisdom will flow through the preacher that will answer many questions people have in the service.

3. An apostolic church allows the Holy Spirit to pray and sing in tongues. Tongues can be used privately, and tongues is also used in a public meeting (1 Cor.14:18,19). Apostle Paul tells us that when we pray or sing in tongues in a church meeting, we need to pray for interpretation (1 Cor.14:13,15). Tongues causes us to speak directly unto God (1 Cor.14:2). Praying and singing in tongues causes us to move into the river of God which heals the nations (John 7:38,39; Rev.22:1-2).

4. An apostolic church has revelation from Jesus. Revelation means that there will be key revelations that will come in a service that will cause us to be edified. We must move weekly from one revelation to another revelation.

5. An apostolic church has an interpretation of what Jesus is saying, and what Jesus is praying in the Throne Room. Tongues and Interpretation in a church moves us into the ministry of the intercession of Jesus Christ. Jesus intercedes through the Church to declare and manifest the Kingdom of God on the earth. What Jesus is saying, we must speak it on the earth. God's will becomes our dwelling place.

We must now pray fervently until April 2nd to see the manifestation of the apostolic centers and apostolic churches in Japan. The Lord is going to manifest His apostolic movement as we pray and declare the word of the Lord. New wine needs new wineskin!

All for the intercession of Jesus Christ!

apostle Gaius Lawrence

使徒的センター


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?