見出し画像

使徒的・預言的啓示「蛇の霊とさそりの霊に打ち勝つ4つの方法! (チェズヴァンの月)」ゲヤス・ローレンス

使徒的・預言的啓示「蛇の霊とさそりの霊に打ち勝つ4つの方法! (チェズヴァンの月)」

親愛なる満ちた聖徒の皆様!

 私たちは今、チェズヴァンの月、マナセ族の月に入りました。「マナセ」とは、「忘れ、おどり上がって離れ去ること」を意味します。今月が、蛇の霊とさそりの霊に私たちが打ち勝つ月なのです!
イエスは、「見よ。わたしはあなたがたに、蛇やさそりを踏みつけ、敵のあらゆる力に打ち勝つ権威を授けます。だから、あなたがたに害を加えるものは何一つありません (KJVより)」と教えました(ルカ10:19)。

私たちはイエスが、自然界にいる現実の蛇や、さそりのことを言ってはおられなかったことを知っています!
イエスは、蛇の霊と さそりの霊について言っておられたのでした。これらの霊は両者ともに、私たちの人生に霊的毒を解き放つ力を持っています。


以下が 『蛇の霊と さそりの霊に打ち勝つ4つの方法』です:

1. 私たちは悪霊的言葉で、自分に害を加えさせないようにしなければなりません(私たちは悪霊的言葉で、自分を傷つけるようにさせてはなりません) (マルコ16:18)

- イエスは私たちに、私たちが毒を飲んでも それが私たちに害を及ぼしはしない(私たちを傷つけることはない)と言われました (マルコ16:18)。

- イエスはご自分の世代を、「まむしの世代たち」と呼びました。
(マタイ12:34。KJV「generation of vipers まむしの世代よ」。Generationは「世代」を意味し、すなわち「次の世代・前の世代」という意味において子孫を意味し得る。新改訳第3版「まむしのすえたち」。新改訳2017年版「まむしの子孫たち」)。

- イエスは彼らの言葉が、毒を持った蛇のようであると言っておられたのでした(ローマ3:13)。

- イエスは人々は、その心の中にあるものを言葉に出すと言われました。悪霊的言葉は、呪いの力を解き放ちます。

2. 私たちは、自分の心のうちにある聖書のことばを通してのみ、自分の言葉を制し得ます(ヤコブ3:8)

- 私たちの舌(言葉)は、人間が制することはできません。

- 私たちの舌は、私たちの心のうちにある神のことば・聖書のことばの力の下に服さなければなりません。

- 「目の門」と「耳の門」を通して私たちの心を満たしているものを、私たちは語ります。

- 私たちが聞くものは、死の霊と呪いを解き放つ毒のようになり得ます。

3. 私たちは、言葉が霊的力を持っていることを信じなければなりません(箴言18:21)

- 死(呪い)と、いのち(祝福)は、舌が持つ力にあります。(箴言18:21)。
(KJV「Death and life are in the power of the tongue 死と生は舌の(舌が持つ)その力にある」。新改訳第3版&新改訳2017年版「死と生は舌に支配される」)。

- 呪いは、言葉とつながっています。

- 私たちは毎日、私たちが語ったこと、また他の人々が語ったことを霊的に食べることになります。

4. 私たちは呪いの言葉を縛ることによって、霊的毒を出さなければなりません (マタイ18:18)

- 私たちが地上で縛るものは、天でも縛られます。「縛る」とは、「色々なものを束ね縛り上げること」を意味します。

- 私たちは、クリスチャンたちによって語られた呪いを縛らなければなりません。

- 私たちは、私たちが受けた偽りの預言の言葉も縛らなければなりません。

- 私たちは、人々が私たちのために祈っている偽りの祈りを毎日縛らなければなりません。

今月のための毎日の宣言:
私は蛇の霊と さそりの霊を、イエスの御名によって縛ります。私に今日、害を加えるものは何一つありません。私は敵のあらゆる力に打ち勝ちます。
私は、聖書のことばで私の心を満たすことを選びます。イエスの御名によって、私は自分の中に入ってしまった霊的毒をみな縛り、自分の中から追い出します。私は死の霊を縛ります! 私はいのちを宣言します!
私はクリスチャンたちによって、偽りの預言の言葉によって、また偽りの祈りによって解き放たれた全ての呪いを縛ります。

すべてはイエスとその祝福のため!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-4 ways to overcome the Serpent spirit and the Scorpion spirit! (Month of Cheshvan)

Dear victorious saints!

We have now moved into the month of Cheshvan, the month of Manasseh.Manasseh means. “Forget and to leap away”.
This is the month where we must overcome the Serpent spirit and the Scorpion spirit!
Jesus said, “Behold, I give unto you authority to tread on serpents and scorpions, and over all the power (“dunamis”) of the enemy, and nothing shall by any means hurt you.” (Luke 10:19).
We know that Jesus was not talking about literal serpents and scorpions!
Jesus was talking about the serpent spirit and the scorpion spirit.
Both spirits have the power to release spiritual posion in our lives.

Here are 4 ways to overcome the Serpent spirit and the Scorpion spirit


1. We are to not let demonic words hurt us (Mk.16:18)

- Jesus told us that if we drink poison it will not hurt us (Mk.16:18)

-Jesus called his generation a “generation of vipers” (Mt.12:34).

- Jesus was speaking about their words being like a poisonous snake (Romans 3:13).

- Jesus said that people speak words out of what is in their heart. Demonic words release the power of a curse.

2. We can only control our words by the Word of God in our hearts (James 3:8)

- Our tongue (words) can not be tamed by a human being.

- Our tongue must come under the power of the Word of God in our hearts.

- We speak what is filling our hearts through the eye gate and the ear gate.

- What we listen to can become like poison that releases the sprit of death and curses.

3. We must believe that words have spiritual power (Prov.18:21)

- Death (curses) and life (blessings) are in the power of the tongue.

- Curses are connected with words.

- We eat spiritually everyday of what we have said and what others have said.

4. We must take the spiritual poison out by binding word curses (Mt.18:18)

- What we bind on earth is bound in heaven. Binding means to tie things up.

- We must bind curses that have been spoken by Christians.

- We also must bind false prophetic words that we have received.

- We must bind daily false prayers that people are praying for us.

Daily Declaration for this month:
I bind the serpent spirit and the scorpion spirit. Nothing shall hurt me today.
I overcome all the power of the enemy.
I choose to fill my heart with the Word of God.
I bind every spiritual poison in me and cast it out of me in the name of Jesus.
I bind the spirit of death!I speak life!
I bind every curse that has been released by Christians, by false prophetic words and by false prayers.

All for Jesus and His blessings!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?