見出し画像

使徒的・預言的啓示「光の創造的な力と勢いを現わす方法!」ゲヤス・ローレンス

使徒的・預言的啓示「光の創造的な力と勢いを現わす方法!」

私たちは今、キスレヴの新しい月に入りました。今月は、ハヌカの祭りを祝う月でもあります。
ハヌカの祭りは、光の祭りです。この季節においては、クリスマスが近づくにつれ、私たちはさらに光を見ていきます。

聖書の最初の箇所から、私たちは神がカオスに満ちた暗い惑星に光を宣言しておられたのを見ます (創1:1〜3)。

私たちは自分の日常生活においても、「光」と呼ばれているこの「霊的力 spiritual force」を宣言しなければなりません。

では、私たちは自分の中にすでにある光の創造的な力をどのように現わしていくのでしょう?


1. 私たちは神の光が闇に輝き、また神の光が闇に打ち勝つことを信じています(ヨハネ1:4-5)

- 光は日常生活において、常に闇を打ち負かします。暗い時、私たちは光を灯し、「オン」にします!

- イエスは、世の光です。私たちが光の力を解き放つ時、私たちは闇の中を歩むことはありません (ヨハネ8:22).

- 闇とは、自分の人生が どこに行こうとしているのか私たちが分からないことを意味しています(ヨハネ12:35). 私たちは、神が私たちに約束してくださった いのちを どのようにして造り出すかを知らなければなりません!


2. 私たちは、光の創造的な力を信じる信仰を持たなければなりません(ヨハネ12:36)

- イエスは、光をもたらすために来られました (ヨハネ12:46)。すべての信者は、この「光の力 force of light」を持っています。

- 信仰は、闇を滅ぼしていく 光の言葉を解き放ちます。しかし、それは新しい いのちをも造り出します!

- 私たちが「光よ、あれ」と言う時、私たちは神の創造の力を見ることができます! 私たちの言葉は、私たちの将来を造り出します!


3. 私たちは神が全ての信者の心に、ご自身の創造的な光をすでに輝かせたことを信じています(2コリント4:6,7)

- この光は、神の栄光の知識です(2コリント4:6)。 神の栄光は、神が私たちに与えてくださった光によって知ることができます。

- この光の宝は、私たちの体の中にあるのです! この光は、創造主なる神の力(「dunamis」) なのです。神の創造的な力が、私たちの中にあるのです!


4. 私たちは神の光の創造的な力が、すべての良い、完全な贈り物や賜物を現わしていくことを信じています(ヤコブ1:17)

- 私たちの神は、「光の父」であられます! (KJV訳「the Father of lights 光の父」。新改訳「光を造られた父」)。光は、すべての完全な贈り物や賜物を備え、造り出します!

- 神のこの光は、私たちのうちにあります。神は、私たちの心にご自身の光をすでに与えてくださいました! 私たちは何をすればよいのでしょう? 私たちは「光よ、あれ」と言えばよいのです。

- 私たちは、すべての良い、完全な贈り物や賜物をどのようにして見るのでしょう? 「すべての良い、完全な贈り物や賜物が いま私に来ている」と言うことによってです。

- 自分の問題ではなく、神の様々な祝福を語り始めましょう。私たちは自分のうちに、神の光の創造的な力を持っています。


キリストの光の創造的な力と勢いを信じる信仰を持つ!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-How to manifest the Creative Force of Light in your life!


We have now moved into the new month of Kislev.
This is the month where we celebrate the Festival of Hanukkah. It is the festival of lights.
In this season we see more lights as Christians gets closer.

From the beginning of the Bible, we see God declaring light to a chaotic dark planet (Gen.1:1-3).

We must also declare this spiritual force called “light” into our daily lives.

So how do we manifest the creative force of light that is in us already?


1. We believe that the Light of God shines and overcomes the darkness (John 1:4-5).

- Light always defeats darkness in the natural. When its dark, we turn the light on!
- Jesus is the light of the world. When we release the force of light, we will not walk in darkness (John 8:22).
- Darkness means that we do not know where we are going in our lives (John 12:35). We must know how to create the life that God has promised us!


2. We are to have faith in the Creative force of light (John 12:36)

- Jesus came to bring light (John 12:46). Every believer has this ‘force of light”.
- Faith releases words of light that destroys the darkness. But it also creates new life!
- When we say, “Let there be light”, we can see the power of Gods creation! Our words create our future!


3. We believe that God has already shined His creative light in the hearts of every believer (2 Cor.4:6,7)

- This light is the knowledge of the Glory of God (v.6). The Glory of God can be known by the light that God gave us.
- This treasure of light is in our physical bodies! This light is the power (“dunamis”) of God the Creator. The creative power of God is in us!


4. We believe that the creative force of the light of God will manifest every good and perfect gift (James 1:17)

- Our God is the Father of Lights! The light provides and creates every perfect gift!
- This Light of God is in us. God already gave us His light in our hearts! What are we to do? We are to say, “Let there be light”.
- How do we see every good and perfect gift manifest? By saying, “Every good and perfect gift is coming to me now”.
- Start speaking the blessings of God, and not your problems. We have the Light of the creative power of God in us.

Having Faith in the Creative Force of the Light of Christ!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?