見出し画像

毎週のメッセージ「天の法廷」(パート1)ゲヤス・ローレンス

祈っておられる親愛なる聖徒の皆様!

 天の法廷について私たちに教えるために、主が使徒ロバート・ヘンダーソン師を今年再び私たちに遣わしてくださったことを、私は主に感謝しています。

神は、私たちが祈って 答えを受け取って欲しいと願っておられます!神は私たちが、私たち自身の人生において、私たちの家族において、私たちの経済において、そして私たちの町々また国々において、サタンやすべての呪いに打ち勝つことができるようになって欲しいのです。神は地上に、ご自身の御国が現われるのを願っておられるのです!

 ヘブル12:22〜24において私たちは、私たちが霊的領域において、どのような場所に来たのかを教えています。私たちがイエスを受け入れた時、私たちは王また祭司となりました。私たちは神に近づき、また私たちの人生において神が奇跡、しるしと不思議を成されるのを見ることができます。

そこで 以下が、「ヘブル12:22〜24の聖句から 私たちが理解しなければならない11の事柄」です。

1. 私たちは「シオンの山」に来たのです。(NKJV, NASB, NIV訳等「あなたがたは...(すでに)来たのですyou have come」。新改訳「...近づいています」)。

シオンの山は、天にある神の山です。

2. 私たちは「生ける神の都、天にあるエルサレム」に来たのです。

この場所こそが、私たちが造られた場所であり、また私たちが地上における私たちの召しやミッションを受け取った場所であるのです。天にあるエルサレムは、「私たち全員の母」 と呼ばれています(ガラテヤ4:26)。(KJV, NKJV訳は、「全員」という言葉を加える)。

3. 私たちは「無数の御使いたちの大祝会」に来たのです。

天使たちが神の軍隊なのであり、私たちが神の軍隊ではありません。私たちはというと、私たちのために戦い、私たちの収穫を私たちに持って来る神の軍隊を解き放つ「王たち」です。天使たちは、私たちに仕えるために造られました(ヘブル1:14)。

4. 私たちは「一同が集まる合同の集会、また長子たちの教会」に来たのです(ヘブル12:23)(新改訳は、「一同が集まる合同の集会 general assembly」を欠く)。 

真の教会は、天にあります。この教会には、たったひとりのリーダーしかおられません。その方の名は、イエスです。イエスは教会のかしらです。イエスこそが、教会の唯一の真の牧者であられます。私たちの名前は、天に書き記されています。

5. 私たちは「万民の審判者である神」に来たのです。

この箇所が、私たちの父なる神が「万民の審判者」であられると教えられている箇所です。神は訴えをさばき、審判されるお方です。すべての思いと行為は、神によってさばかれます。

6. 私たちは「全うされた義人たちの霊」に来たのです。

信者たちが地上で亡くなる時、彼らの霊は全うされ(完全にされ)、そして天の教会に加わります。イエスは依然として天でとりなしておられるので、これらの聖徒たちも、天でとりなしをしているのです。

7. 私たちは「新しい契約の仲介者イエス」に来たのです。

イエスは万民の審判者の御前で、天での私たちの弁護人になってくださいました。イエスは、私たちが契約のうちにある恩恵の数々を受け取ることを確かめられます。

8. 私たちは「神の御前で語っている注ぎかけの血」に来たのです。

イエスの血潮は私たちのために、新しい契約のうちにある祝福をすべて私たちが受け取るように語っています。アベルの血が正義をもたらすようにと語っていたように、イエスの血潮は、私たちのためにあわれみと恵みを叫んでいます。

9. 私たちは、聖霊が私たちを助けるための、地上における私たちの弁護者であることも知っています(ローマ8:26、ヨハネ14:16)

私たちが私たち自身の人生に、神の最上のものを受け取ることができるよう、聖霊が異なることばで語られるのは それゆえです(ローマ8:28)。

10. 私たちは サタンが日夜、私たちを神の御前で訴えているという事実も告げられます(黙12:10〜11)

サタンこそが、天の法廷において私たちに立ち向かっている者です。私たちは神の御前に出て、みことば、また私たちが受け取った預言的言葉を宣言しなければならないと教えられています。

11. 私たちはイエスの血潮と、私たちのあかしのことばと、神に仕えるために私たちのいのちを差し出し捧げることによって、サタンに打ち勝つことができます(黙12:11)

私たちの「あかし」とは、神とサタンとの前に必要な「預言の霊」です(黙19:10)。イエスは私たちに、私たちが毎日語るものを私たちは受け取っていくと教えました(マルコ11:23)。私たちは自分たちの言葉によってサタンに立ち向かうことを、学ばなければなりません(1ペテロ5:9)。

どのようにして天の法廷に入廷するのか:


1. 私たちはイエスの血潮によって至聖所に大胆に入ります。

私たちはこのことを、感謝することによってしていきます(詩100:4)。イエスの血潮は 私たちが新しい契約の血に同意するにしたがって、語るようになります。すべての罪は、イエスの血潮によって洗いきよめられなければなりません。

2. 私たちは神から受け取ることができる、新しい契約にある祝福の数々を宣言します。

3. 私たちは過去の預言的言葉を宣言し、天におられる私たちの神の御前で今、主が語っておられることも宣言します。

4. 私たちが至聖所に入った時、聖霊が私たちを通して祈られるので、私たちは聖霊が語っておられることを聞かなければなりません。


 天の法廷についてさらに学ぶために、東京、大阪、香川や山口に使徒ロバート・ヘンダーソン師が来られる時に、来て学ぼうではありませんか。

イエスの御名によって、どのようにすれば地上に天を受け、もたらすことができるのかを学ぼうではありませんか! 日本は救われます!

すべてはイエス・キリストのとりなしのために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Weekly Message- The Court of Heaven (Part 1)

Dear praying saints!

I am thanking the Lord that He is sending us apostle Robert Henderson again to us this year, to teach us on the Court of Heaven. God wants us to be able to pray and get answers! God wants us to be able to overcome Satan and every curse in our own lives, in our families, in our finances, and even in our cities and nations! God wants His Kingdom to manifest on the earth!

In Hebrews 12: 22-24, we are told where we have come in the spirit realm. When we received Jesus, we became kings and priests. We can draw near to God and see God do miracles, signs and wonders in our lives. So here are 11 things we need to understand from these verses.

1. We have come to Mount Zion- Mount Zion is the mountain of God in Heaven.

2. We have come to the city of the Living God, the Heavenly Jerusalem- This is where we were created, and this is where we received our calling and mission on the earth. The heavenly Jerusalem is called the "mother of us all" (Galatians 4:26).

3. We have come to an innumerable company of angels- The angels are the army of God, not us. We are kings who release the army of God who fights for us and who brings us our harvest. Angels have been created to serve us (Hebrews 1:14).

4. We have come to the general assembly and church of the firstborn- The true church is in Heaven. There is only one Leader in this church and His name is Jesus. Jesus is the Head of the Church. Jesus is the only true Shepherd of the Church. Our names are written in Heaven.

5. We have come to God the Judge of All- This is where our Father God is seen as the Judge of All. God is the One who judges cases. Every thought and action is judged by God.

6. We have come to the spirits of just men made perfect- When believers die on the earth, their spirits are made perfect and join the church in Heaven. Jesus is still interceding in Heaven so these saints also intercede in heaven.

7. We have come to Jesus the mediator of the new covenant- Jesus has become our Lawyer in heaven before the Judge of all. Jesus makes sure that we receive the benefits of the covenant.

8. We have come to the blood of sprinkling that speaks before God- The blood of Jesus is speaking for us to receive all the blessings of the new covenant. Just as the blood of Abel spoke to bring justice, the blood of Jesus cries mercy and grace for us.

9. We also know that the Holy Spirit is our Lawyer on the earth to help us (Romans 8:26; John 14:16). This is why the Holy Spirit prays in another language to God so that we can receive God's best for our own lives (Rom.8:28).

10. We are told also that Satan accuses us before God day and night (Rev.12:10,11). Satan is the one who comes against us in the Court of Heaven. We are told to come before God and declare the Word of God and the prophetic words that we have received.

11. We can overcome Satan with the blood of Jesus, the word of our testimony, and laying down our lives to serve God (Rev.12:11). Our testimony is the Spirit of Prophecy that we need before God and before Satan (Rev.19:10). Jesus told us that we will receive what we speak daily (Mk.11:23). We must learn to resist Satan by our words (1 Peter 5:9). 

How to come into the Court of Heaven

1. We come boldly into the Most Holy Place by the blood of Jesus. We do this by thanksgiving (Ps.100:4). The blood of Jesus speaks as we agree with the blood of the New Covenant. Every sin must be cleansed by the blood of Jesus.

2. We declare the New Covenant blessings that we can receive from God.

3. We declare the prophetic words of the past and also what God is saying now before our God in heaven.

4. When we come into the Most Holy Place, we must listen to what the Holy Spirit is saying as the Holy Spirit is praying through us.


To learn more about the Court of Heaven, lets come to listen to apostle Robert Henderson as he comes to Tokyo, Osaka, Kagawa, and Yamaguchi. Lets learn how to receive Heaven on earth in the name of Jesus! Japan will be saved!

All for the intercession of Jesus Christ!

apostle Gaius Lawrence



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?