見出し画像

使徒的・預言的啓示「栄光の雲に入る方法(ティシュレイの月)」ゲヤス・ローレンス

勝利に満ちた聖徒の皆様!


 私たちはヘブル暦の新しい年、5783年を祝ったばかりです。 ラッパの祭りで、私たちは 新しい年のための神の計画を聞くために、ご自身の栄光の中に入るための神からの招待状を受けます。 神は私たちのためにいつも大いなる計画を持っており、また私たちも神のみこころを行なう者たちになりたいと願います。
私たちが神の完全な みこころのうちに歩むことができるよう、神はいつも私たちに語りたいと願っておられるのです。

この新しい月は、神の臨在の現われである神の栄光を祝う月です。 私たちが神の栄光の中に入るにしたがって、私たちは神の臨在とその御声を聞く経験をします。 モーセは天幕を取り、神に出会いました(出33:7)。モーセはこれを、「会見の天幕」と呼んでいました。「会見」と訳されているところのヘブル語の原語は「Moed」で、「面会 an appointment、あるいは 会うために定められた時 a fixed time to meet」を意味します。
モーセは毎日、神と面会していたのでした!

栄光の雲に入る方法!

1.私たちは、栄光の雲が降りて来るための場所を持っていなければなりません (出33:9)。 

-モーセが会見の天幕に入った後、雲の柱が降りて来ました。

-これは会見の天幕の外では起こりませんでした。モーセは、隠れた所におられる神を見出したのでした。

-イエスは私たちが自分の部屋に入って、戸を閉めなければならないと教えました(マタイ6:6)。

2.私たちは、栄光の雲が降りて来るのを待たなければなりません (出33:9, 10)。

-神はすべての場所におられますが、神はご自分をすべての場所で現わしはされません。

-私たちが神の臨在を求めるにしたがって、神はご自身を現わしてくださいます (エレミヤ29:13)。

-自分の心の中に神の臨在の現われを感じるまで、私たちは待ち望みます。

3.私たちは、神が私たちに語り始めるまで待ちます(出33:10〜11)。

-神は 語ることが おできになります! 神は ものを言わぬ偶像ではないのです! 神はモーセと、顔と顔を合わせて語られました!

-神はモーセに、人がその友と語るように語られました。神は 私たちの友達なのです!

-神は霊のことばで語られます。私たちの思いが、神がご自身の御思いを分かち合う場所なのです(エペソ1:18)。

-皆さんは、キリストの思いや考えをすでに持っているということを知っていたでしょうか? (1コリント2:16)

-キリストの御思いは、私たちが主の臨在を求めるにしたがって活性化します。


アクティベーション:

1. 神と二人きりになれる秘密の部屋を探しましょう。
2. 気を散らすものをすべて除きましょう。神の親しい声だけを聞きたいからです。
3. 神から聞く期待をもってノートを開き、ペンを用意しましょう。
4. 主に、主の血潮で皆さんをきよめてくださるよう願い求めましょう。
5. 1つか2つの聖句あるいはデボーションを読み、それについて思い巡らしましょう(およそ5分)。
6. 栄光の雲が皆さんの心と思いの中に現われるよう、最低でも20分 待ちましょう。
7. 皆さんが栄光の雲を受け続けるにしたがい、皆さんの思いの中に来ている思いや考えを書きましょう。


栄光の雲の中に、私たちのベストフレンドである神の臨在の現われに入っていきましょう!
新しく建ち上げた東北地方の教会(チャーチ・オブ・プレイズ東北キリスト教会)のために、私は今週の土曜に山形に赴く予定でいます。 そして日曜朝の11時から、チャーチ・オブ・プレイズ東京にて礼拝を執り行います。
私たちが栄光の雲を経験するにしたがい、主が何を語っておられるかを聞こうではありませんか!

すべては栄光の雲の現われのため!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Apostolic Prophetic Revelation-How to come into the Glory Cloud (Month of Tishrei)

Dear victorious saints!

We have just celebrated the new Biblical Year 5783.
At the Feast of Trumpets, we receive an invitation from God to come into His Glory to listen to His plan for the New Year.God always has a great plan for us and we want to be those who want to do the will of God.
God always wants to talk to us so that we can walk in His perfect will.

This new month is the month where we celebrate the Glory of God, which is the manifest presence of God.
As we come into the Glory of God, we experience His presence and His voice.
Moses would take a tent and meet God (Ex.33:7).He called it the “Tent of meeting”. The word for meeting is “Moed”, which means an appointment or a fixed time to meet.Moses had an appointment with God everyday!


How to come into the Glory Cloud!


1.We must have a Place for the Glory Cloud to descend (Ex.33:9)

-After Moses entered into the tent, the cloudy pillar descended.

-It did not happen outside the tent. Moses found His secret place.

-Jesus said that we must go into our room and shut the door (Mt.6:6).

2.We must wait for the Glory Cloud to descend (Ex.33:9,10).

-God is everywhere, but God does not manifest Himself everywhere.

-As we seek Gods presence, then God manifests Himself (Jer.29:13).

-We wait until we sense the manifest presence of God in our hearts.


3.We wait until God talks to us (Ex.33:10-11)

-God can talk! He is not an idol! God spoke to Moses face to face!

-God spoke to Moses as a man speaks to his friend. God is our friend!

-God speaks in the language of the spirit. Our mind is the location of where God shares His thoughts (Eph.1:18).

-Did you know that you already have the mind and the thoughts of Christ (1 Cor.2:16).

-The mind of Christ activates when we seek the presence of the Lord.

Activation:

1.Find a secret room where you can be alone with God.
2.Shut off every distraction. You only want to hear Gods friendly voice.
3.Open up your notebook and get a pen in expectation to hear God.
4.Ask the Lord to cleanse you by His blood.
5.Read one or two Scripture or a devotional and think about it (around 5 minutes).
6.Wait at least 20 minutes for the Glory Cloud to manifest in your heart and mind.
7.Write down the thoughts that are coming into your mind as you keep on receiving the Glory Cloud.

Let us come into the Glory Cloud, the manifest presence of God who is our best friend!
I will be in Yamagata this Saturday for our brand new Tohoku Church.
Then I will be preaching at Church of Praise Tokyo this Sunday morning from 11 AM.
Lets hear what the Lord is saying as we experience the Glory Cloud!

All for the manifestation of the Glory Cloud!
apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?