見出し画像

毎週のメッセージ「パン種をすべて取り除く季節 ! (種を入れないパンの祭り)」ゲヤス・ローレンス

親愛なる 聖なる聖徒の皆様!

 私たちは過越の祭り、種を入れないパンの祭り、初穂の祭りを祝う季節に入っています。

聖書は、異邦人クリスチャンたちに、すべてのパン種を取り除き、そうして神に喜ばれるライフスタイルに移行することによって、「過越の祭りを祝う」ことを教えています(1コリント5:6〜8)。

過越の祭りにおいて、私たちはイエスの血潮を通して新しいポジションを受け取りました。私たちは、神の御前で義と認められました。

しかし、神との私たちの歩みには、さらに考慮するべき事柄があります。神は、神の子どもとしての私たちの状態にも興味を持っておられるのです。

以下が、神がこの季節に命じておられる事柄です(出13:3〜7)。

1.パン種はすべて、家から取り除かなくてはなりませんでした。

.家の中にあるすべてのものは洗って、こすり洗い落とし、きれいにしなければなりませんでした。

3.家族の者たちは家の中にあるパン種を探し、隠れた暗い場所に隠れているそれらの物を探すために明かりを用いなければなりませんでした。

4.この祭りの目的はヘブル人たちに、神がご自身に聖別された者たちとして、より分けられた者たちとしてエジプトから彼らを呼び出されたということを思い起こさせるためでした。

5.ヘブル人たちは、エジプトの思想・考え方や、道・方法(世)を脱ぎ捨てなければなりませんでした。

私たちは信者として、この季節に何をしていけばよいのでしょう(1コリント5:6〜13)?

1.私たちは、すべてのプライドを取り除かなければなりません(1コリント5:6)。

神は高ぶる者を退けられます(ヤコブ4:6)。ルシファーは、高ぶりのゆえに堕ちてしまいました。

2.私たちは自分の心の中の、ほんのわずかな高ぶりの考え方や態度を取り除かなければなりません(1コリント5:6)。

罪は追い出さなければなりません!

3.私たちは神の御前で正直になり、私たちの本当の状態を知らなければなりません(1コリント5:8)。

4.私たちは、罪深いライフスタイルの中に生きている信者たちと交際し、食事をしてはなりません(1コリント5:9〜11)。

聖書は、「思い違いをしてはいけません。友だちが悪ければ、良い習慣がそこなわれます」と教えています(1コリント15:33)。

5.私たちは、私たちを性的な不品行に陥れる、すべての影響を取り除かなければなりません。

6.私たちは、さらに何かを欲しがるようにさせるすべての影響を取り除かなければなりません。

私たちは今持っている物に感謝の心を持っていなければなりません。

7.私たちは、すべての偶像礼拝を取り除かなければなりません。

偶像とは、神よりも私たちが望み、愛する あらゆるものです。

8.私たちは、他者をそしることは良くないということを知らなければなりません。

9.私たちは、私たちを酒に酔う者にならせるような、すべての影響を取り除かなければなりません。

聖書は、ぶどう酒を飲むことは悪であると教えてはいませんが、ぶどう酒が私たちを支配するなら、それは罪になります。私たちは自分の思いに対して、常に支配権を持っていなければなりません。

10.私たちは、神の御前で聖く生きていけないようにさせる人々を除かなければなりません(1コリント5:13)。

この季節は、すべての関係において私たちの境界線をチェックする時です。「パン種」は、私たちがつき合っているいかなる人物から来ているかも知れません。私たちが見て、聞いているものは、私たちの考え方に影響を与え、そうして私たちの行動を変え始めます。罪から、素早く 走り去りましょう!

すべては万民の審判者であられるイエスのために!

使徒 ゲヤス・ローレンス

Weekly Message- Season to remove all leaven! (Feast of Unleavened Bread)

Dear holy saints!

We are in the season of celebrating the Feast of Passover, the Unleavened Bread and the Firstfruits. The Bible tells gentile Christians to "celebrate the Feast of Passover" by removing all leaven and then to move into the new lifestyle that pleases God (1 Cor.5:6-8). In the Feast of Passover we received a new POSITION through the blood of Jesus. We were made righteous before God. But there is more in our walk with God. God is interested in our CONDITION also as a child of God.

Things God commands during this season (Ex.13:3-7):

1. All leaven had to be removed from the house.

2. Everything in the house had to be washed, scrubbed and cleaned.

3. The family had to search for the leaven in the house and use light to look in hidden dark places.

4. The purpose of this feast was to remind the Hebrews that God had called them out of Egypt to be separate people unto Himself.

5. The Hebrews were to put off the philosophies and ways of Egypt (world).

What should we do as believers in this season (1 Cor.5:6-13)?

1. We must remove all pride (v.6). God resists the proud (James 4:6). Lucifer fell because of pride.

2. We must remove the little prideful thoughts and attitudes in our hearts (v.6). Sin has to be kicked out!

3. We must be honest with God and find out our real condition (v.8).

4. We must not associate and eat with believers who are walking in a sinful lifestyle (v.9-11). The Bible says, "Do not be deceived for bad company corrupts good character (1 Cor.15:33).

5. We need to remove all influences that leads us to sexual immorality.

6. We need to remove all influences that makes us eager for more. We need to be thankful in what we have now.

7. We need to remove all idol worship. Idol is whatever that we desire and love more than God.

8. We need to know that slandering others is not good.

9. We need to remove all influences that causes us to be drunkards. The Bible does not tell us that drinking wine is evil, but when the wine controls us then its a sin. We must always have control of our minds.

10. We need to kick out those people who does not cause us to live holy before God (v.13). This is the season to check our boundaries with all relationships. The "leaven" could be coming from any person that we associate with. What we watch and listen to affects our thought life and then it starts changing our behavior. Lets run away quickly from sin!

All for Jesus, the Judge of all!

apostle Gaius Lawrence

使徒的センター


写真は「過越しの食卓 5779」で主を祝いました!   

Passover Seder  4/24/2019

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?