見出し画像

フューリー[Fury]ウォーキャスター・サイファー・カード

編成にチャネラーがいないと発動できないサイファーカード
エネミーモデルを直接攻撃するカードがメイン

□クライオ・ロック

POW:なし
レンジ内の敵ユニットモデルをターゲットにします。 ターゲットモデルに対してフューリーアタックロールを行います。このアタックがヒットしても、ダメージはありません。 代わりに、ヒットしたユニットにアクティベーショントークンを獲得与えます。コールドダメージの影響を受けないモデルは、このフューリーの影響を受けません。

CRYO LOCK 
Target an enemy unit model in range. Make Fury attack roll against the target model. If this attack hits, it does no damage. Instead, the hit unit gains an activation token. Models that are immune to cold damage are not affected by this Fury.

□ヴェロシティ・プロジェクター

POW:4
レンジ内の敵ユニットモデルをターゲットにします。
ターゲットモデルに対してアタックロールを行います。 アタックがヒットした場合、モデルは、ダメージロールを行う前に、フューリーをチャネルしているモデルから3インチ離れるようスラムされます。スラムされたモデルがコンタクトするそのモデルと同じかそれ以下のベースを持つモデルは、このカードのPOWと同じコラテラルダメージロールを受けます。このフューリーはフォースによるダメージを引き起こします。

VELOCITY PROJECTOR
Target an enemy model in range. Make an attack roll against the target model. If the attack hits, the model is slammed 3" directly away from the model the Fury is being channeled through before suffering a damage roll. Models with an an equal or smaller base that are contacted by the slammed model suffer a collateral damage roll equal to the POW of this card. This Fury causes force damage.

□パイロキネティック・サージ

POW:3
レンジ内の敵モデルをターゲットにします。 ターゲットモデルに対してアタックロールを行います。 アタックがヒットした場合、モデルへのヒットはダメージロールに加えてファイアコンティニアスエフェクトを受けます。 このフューリーはファイアダメージを引き起こします。

PYROKINETIC SURGE
 Target an enemy model in range. Make an attack roll against the target model. If the attack hits, the model hit suffers the Fire continuous effect in addition to suffering a damage roll. This Fury causes fire damage.

□ヌル・コリダー

POW:3
範囲内の敵モデルをターゲットにします。 ターゲットモデルに対して攻撃ロールを作成します。 攻撃がヒットした場合、ダメージロールに加えて、ユニットまたはヴォイドゲートから1アークをクリアします。このフューリーはエナジーダメージを引き起こします。


NULL COLLIDER
Target an enemy model in range. Make an attack roll against the target model. If the attack hits, in addition to a damage roll, clear 1 Arc from the unit or void gate hit. This Fury causes energy damage.

□マレディクション・ラブリック

POW:4
範囲内の敵モデルユニットをターゲットにします。 ターゲットモデルに対してアタックロールを行います。 攻撃がヒットした場合、ユニットヒットの敵サイファーカードは期限切れになり、モデルヒットはダメージロールを受けます。 このフューリーはエネルギーダメージを引き起こします。

MALEDICTION RUBRIC 
Target enemy model unit in range. Make an attack roll against the target model. If the attack hits, enemy Cypher cards on the unit hit expire and the model hit suffers a damage roll. This Fury causes energy damage.

□インスタビリティ・イクェーション

POW:4
範囲内の敵モデルユニットを対象とします。 この攻撃がターゲットに当たったら、通常どおりターゲットに対する攻撃を解決します。 さらに、この攻撃がターゲットに当たると、ターゲットに最も近く、ターゲットから2インチ以内にある2つのモデルは、この攻撃のPOWに等しいブラストダメージロールを受けます。この攻撃がターゲットを逃した場合でも、ターゲットはブラストを受けます。 この攻撃の捕虜に等しいダメージロール。このフューリーは爆風ダメージを引き起こします。

INSTABILITY EQUATION 
Target enemy model unit in range. When this attack hits its target, resolve the attack against the target as normal. Additionally, when this attack hits its target, the two models closest to the target that are also within 2" of it suffer a blast damage rolls equal to the POW of this attack. If this attack misses its target, the target still suffers a blast damage roll equal to the POW of this attack. This Fury causes blast damage.

□評価

最小3枚、最大6枚で編成が必要なことから、チャネラーを入れないこと最低でもカードを捨てることとなり、戦略上あり得ないので、必ず入れるべきだろう
また、スタートセットだけで運用するのであれば現時点において、最小の3枚で十分と考える
一般的に考えて「クライオ・ロック」のアクティベーション阻害と、「ヌル・コリダー」でのアーク除去は効果的なので、定番ではないだろうか?
あとは、モデルを吹き飛ばすか、ブラストに巻き込むか、コンティニアスエフェクトを発動させるか、カードを失効させるか。
使いどころも肝心ではあるが、あまりゲームの勝敗影響しなさそうなのが、率先して使われない現実なのかもしれない。

コリジョン・コース・フューリー

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?