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サーフィス・テンション[SURFACE TENSION]ウォーキャスター・プライマリーミッション

プライマリーミッション⑤
SURFACE TENSION
サーフィス・テンション (表面張力)

 アルカネスは、人類の最先端のテクノロジーを強化し、空虚を乗り越え、千の世界での戦争を促進する重要な資源です。 アークはさまざまな構造現象を通じてサイリス銀河の惑星から浸透しますが、原材料を収穫するための最も効率的な手段であり続けるのは強力なアークガイザーです。 したがって、活発なアーク間欠泉はしばしば暴力的な対立の震源地にあります。
 この間欠泉はアルカネスが豊富です。 この土地への主張を賭けた人々は、トロール船の待機中のサイロにアークを発射する噴火を爆発させる前に、係留アンカーをパワーアップし、間欠泉キャップのロックを解除することによって、接近するアークトロール船のためにサイトを準備する必要があります。 しかし、ジャンパーが貴重なリソースに独自のデザインを持って到着したと主張し、彼らは自分たちでそれをつかむために何もしません。

 □セットアップ

 マップに示されているように、5つのパーマネント・オブジェクトをテーブルに配置します。 オブジェクトは、説明されているポイントを中心として配置する必要があります。
 中央のオブジェクトは、アーク・ゲイザー・プラットフォームを表しています。 アーク・ゲイザー・プラットフォームのオブジェクトはカバーを提供しません。
 コーナーにある4つのオブジェクトは、係留アンカーです。 係留アンカーのオブジェクトはは、カバーを提供する地形の機能と見なされます。

□スペシャルルール

 スカッドだけがオブジェクトを確保できます。

□スコアリング

プレイヤーは、確保したオブジェクトごとに、各パルスラウンドの終了時にヴィクトリーポイントを獲得します。 プレイヤーのスタートエリアの端に最も近いオブジェクトに対して1VPを獲得します。テーブルの中央にあるオブジェクトに対して2VPを獲得し、対戦相手のスタートエリアに最も近いオブジェクトに対して3VPを獲得します。

□勝利条件

3rdパルスラウンドの得点後、VPが最も多いプレイヤーがゲームに勝ちます。

□勝利のポイント

1stパルスラウンドから3VPを獲得するチャンスです。自身のエリアを徹底的に守るというより、攻めに比重を置くと、高得点を狙いやすいですが、これまたスカッドのみVPを獲得可能であるため、割り切って敵陣にスカッドを送り込んで、自陣は他のモデルで妨害することも戦略としていいのではという割り切りが運命を左右します。
中央のオブジェクトは2VPしかないが、カバーの得られないオブジェクトなので、押さえておきたいが、そこまで重要かといわれると、非常に悩ましい。

□原文

PRIMARY MISSION:
SURFACE TENSION

Arcanessence is the vital resource that powers humanity’s most advanced technology, allows them to traverse the void, and fuels their wars across the Thousand Worlds. While Arc seeps from the planets of the Cyriss galaxy through a variety of tectonic phenomena, it is the mighty Arc geysers that remain the most efficient means for harvesting the raw material. Thus, active Arc geysers are often at the epicenter of violent confrontations.
This geyser is rich with Arcanessence. Those who have staked their claim to this land must prepare the site for their approaching Arc trawler by powering up the mooring anchors and unlocking the geyser cap before detonating the eruption that will launch the Arc into the trawler’s waiting silos. But claim jumpers have arrived with their own designs on the valuable resource, and they’ll stop at nothing to seize it for themselves.

SETUP

Place five permanent objectives onto the table as indicated on the map. Objectives should be centered at the points described.
The objective in the center represents the Arc geyser platform. The Arc geyser platform objective does not provide cover.
The four objectives in the corners are mooring anchors. Mooring anchor objectives are considered to be terrain features that provide cover.

SPECIAL RULES

Only squads can hold the objectives.

SCORING

Players score victory points at the end of each Pulse round for each objective they secure. 1 victory point is scored for objectives closest to the player’s starting battlefield edge, 2 victory points are scored for the objective in the center of the table, and 3 victory points are scored for objectives closest to their opponent’s side of the battlefield.

VICTORY CONDITIONS

After the third Pulse round is scored, the player with the most victory points wins the game.


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