画像1

ハディージャ様への巡礼祈祷 زیارت_خدیجه_کبری

unknown artist
00:00 | 00:00
ラマダーン月10日は、預言者様の最初で最愛の妻ハディージャ・クブラー様が亡くなられた日です。遷都(ヒジュラ)する3年前でした。

当時、マッカの多神教徒たちによる卑劣な社会封鎖と経済制裁によって、ムハンマド様と彼の援助者たちは壮絶な困難に直面していました。預言者様たちは3年という長期間、アブー・ターリブの谷間 شِعْب ابی‌طالبで避難生活を余儀なくされました。

ハディージャ様は私財を全て投じて預言者様と彼の援助者を助けましたが、遂に力尽きて亡くなられました。

そして、この年には預言者様を常に援助してきた叔父で保護者のアブー・ターリブابو طالب 様が亡くなられました。その為にこの年をعامُ الحُزْن つまり悲嘆の年と預言者様が名付けたとされています。

ハディージャ様は、女性で最初のイスラーム信徒となりました。彼女の敬称に信徒の母ام المؤمنین があります。そして2男、カーシム قاسمと アブドゥッラー عبدالله、そして4女、ザイナブرینبとルカイヤرقیه、ウンムクルスーム ام کرثوم、ファーティマ・ザフラー様 فاطمه زهراءの母親です。

السَّلامُ عَلَیْک یا اُمَّ الْمُؤْمِنِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا زَوْجَةَ سَیّـِدِ الْمُرْسَلِینِ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا اُمَّ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِساءِ الْعالَمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا أَوَّلَ الْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ أَنْفَقَتْ مالَها فِی نُصْرَةِ سَیِّدِ الاْنْبِیاءِ، وَ نَصَرَتْهُ مَااسْتَطاعَتْ وَدافَعَتْ عَنْهُ الاْعْداءَ، اَلسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ سَلَّمَ عَلَیْها جَبْرَئِیلُ، وَ بلَّغَهَا السَّلامَ مِنَ اللهِ الْجَلِیلِ، فَهَنِیئاً لَک بِما أَوْلاک اللهُ مِنْ فَضْل، وَالسَّلامُ عَلَیْک وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ.

سلام بر تو ای مادر مؤمنان، سلام بر تو ای همسر سرور فرستادگان، سلام بر تو ای مادر فاطمه زهرا سرور بانوان دو جهان، سلام بر تو ای نخست بانوی مؤمن، سلام بر تو ای آن که دارائیش را در راه پیروزی اسلام و یاری سرور انبیا هزینه کرد و دشمنان را از او دور ساخت، سلام بر تو ای آن که بر او جبرئیل درود فرستاد، و سلام خدای بزرگ را به او ابلاغ کرد، این فضل الهی گوارایت باد و سلام و رحمت و برکاتش بر تو باد

いただいたサポートで、日本人のイスラーム研究を応援します!