見出し画像

#015 直読直解 トレーニング【初級】[151-160]

日本語:S+O+V 英語:S+V+O
この違いは大きいです。思考の転換が必要です。
一緒にトレーニングしましょう。

[151-160]

Think about how to save the rain forest.
考えてごらん、どうやって守るか。熱帯雨林を

They are working on the farm since early morning.
彼らは働いている。農場で、朝から

Let me show you my treasure.
あなたに見せてあげるね。私の宝物

Dad,you have a hole in your sock.
ぱぱ、穴が空いているよ。あなたの靴下に

There's not a cloud in the sky today.
雲一つもない。空に、今日は

I was on the phone then.
私は電話中だった。そのとき

Sorry, I can't hear you well.
すみません。私は貴方の声が聞こえません。良く

Be careful of those websites.
気を付けなさい。そうしたウェブサイトに

We had a wonderful time today.
私達は素晴らしいい時を過ごした。今日

Your suitcase is too heavy for me.
あなたのスーツケースは~だ。とても重しぎ、私には