見出し画像

#022 直読直解 トレーニング【初級】[211-220]

日本語:S+O+V 英語:S+V+O
この違いは大きいです。思考の転換が必要です。
一緒にトレーニングしましょう。

help oneself to 自由にとって食べる
look for ~探す
look forwared to ~を楽しみに待つ
look like ~に似ている
pick up ~を拾い上げる
speak to with ~と話す
take care of ~を世話をする
take off ~を脱ぐ
take part in ~に参加する
think of ~を思いつく

Help yourself to coffee and tea if you like .
コーヒーとお茶をご自由にどうぞ。よろしければ

I'm looking for a present for my father .
私はプレゼンをを楽しみにしている。父の

she's looking forward to seeing you .
彼女は楽しみにしています。あなたに会うのを

my sister looks just like me .
妹は似ている。私と

we picked up cans and bottles on the street yesterday .
私達は拾った。缶や瓶を。道で、昨日

I need to speak to you about the problem .
私は必要だ。あなたと話をする。問題について

I'll take care of your dog while you're away .
私は世話をするよ。あなたの犬を。あなたの留守中に

you don't have to take off your shoes here .
あなた脱ぐ必要はありません。あなたの靴を。ここでは

she took part in the event as a volunteer .
彼女は参加した。イベントに。ボランティアとして

the chef thought of a new idea for the dinner menu .
料理長は思いついた。新しいアイディアを、ディナーメニュー用に