見出し画像

#023 直読直解 トレーニング【初級】[221-230]

日本語:S+O+V 英語:S+V+O
この違いは大きいです。思考の転換が必要です。
一緒にトレーニングしましょう。英語は前から訳しましょう。

after school 放課後に
all over ~いたるところに
all the time いつでも
at first 最初は
at home 在宅して
at last ついに
at that time その時には
at the same time 同時に
for a long time 長い間
for the first time 初めて

Where are we going after school today ?
何処に行こうか。放課後に、今日。

This video game has been played all over the world.
このビデオゲームは行われてきている。世界中で

He's late for the lesson all the time .
彼は遅い。レッスンに、いつも

At first I didn't like him, but now we are good friends.
最初は、私は彼のことが好きではなかった。しかし、今では仲良しだ。

I'll be at home tomorrow morning.
私家にいるよ。明日の午前中は

At first we've finished my report.
やっと、私は仕上げった。レポートを

At that time, I lived in Hokkaido.
その当時、私は北海道に住んでいた。

we arrived here at the same time.
私達はここに到着した。同時に

She has known him for a long time.
彼女は彼を知っている。長い間

I tried the fruit for the first time .
私はその果物を食べてみた。初めて