見出し画像

#012 直読直解 トレーニング【初級】


111-120

日本語:S+O+V 英語:S+V+O
この違いは大きいです。思考の転換が必要です。
一緒にトレーニングしましょう。


Wash your hands before you eat.
手を洗いなさい。食べる前に

Help!' he cried
助て!。彼は叫んだ。

I borrowed the textbook from my friend.
私は借りた。教科書を、私の友達から

A lot of people were killed in the war.
多くの人が死亡した。その戦争で

He pushed the door, but it didn't open.
彼は推したドアを、しかし、それは開かなかった。

They will climb Mr.Fuji next weekend.
彼らは富士山に登るでしょう。次の来週に

Nobody laughed at his jokes.
誰もいなかった。彼の冗談に笑った人は
He smiled at me.
彼は微笑んだ。私に

You'll catch the train if you hurry.
あなたは電車に間に合うでしょう。もし急げば。

The anime always cheers me up.
そのアニメはいつも、私を元気づけてくれる。