見出し画像

#025 直読直解 トレーニング【初級】[241-250]

日本語:S+O+V 

英語:S+V+O


この違いは大きいです。思考の転換が必要です。
一緒にトレーニングしましょう。英語は順番通り訳しましょう。

such as 例えば、のような
and so on ~など
here is これが~です
How about ~してはいかがですか。
no longer もはや~ない
not only but also だけではなく
so...that とても~なので、
too...to あまりに~なので、
used to do 以前はよく~した。
would like to したいと思う。

She likes ball games such as soccer and rugby.
彼女は球技が好きです。例えばサッカーとラグビーのような

We bought cups,dishes,and so on.
私立ちはかった。カップ、皿など

Here is the book I told you about.
これが本です。私があなたに話した.

How about meeting next sunday?
会うのはどうですか。次の日曜日に

This computer is no longer used.
このコンピュータは~だ。使われていない。

She speaks not only English but also French.
彼女は話せる。英語のみでななく、さらにフランス語も

It was so hot that I couldn't sleep well.
とても暑かった。なので、私はよく眠れなかった。

Her talk was too difficult for me to understand.
彼女の話はとても難しすぎて、私には、理解ができなかった。

She and I used to go to the same school.
彼女と私は以前通っていた。同じ学校に

I'd like to stay here again.
私は滞在したいと思います。またこちらに。