見出し画像

#009 直読直解 トレーニング【初級】


81-90

S+V(+O)を把握して、後は推論が必要です。

Obon is a special time
for Japanese.
お盆は特別な時間です。日本人にとって、

My city is famous for its beautiful castle.
私の市は有名です。美しい城で

I have had a really bad day today.
私は本当についてない日でした。今日

Shot hair looks nice on you.
短い髪は似合っている。あなたに。

This book is useful for studying Japanese history.
この本は役に立つ。日本の歴史を勉強するのに。

I was afraid of dogs when I was small.
私は怖かった。何が怖かったのか?犬が。いつ? 私が幼い頃

What is your favorite Japaness food?
お気に入りは何ですか。日本食を

Vegetables are expensive this winter.
野菜は高い。この冬は

Would you carry these bags for me?
運んでもらえますかね。これらのかばんを、私に

Be careful, these glasses break easily.
気を付けて、これらのグラス壊れやすいから