見出し画像

ジェフ・ベゾス退任発表。アマゾン創業者が全従業員に送ったメール【全文訳】February 3, 2021

アマゾンの仲間たちよ。

この第3四半期に、私はアマゾン取締役会のエクゼクティブ・チェアに移行し、アンディ・ジャシーがCEOに就任することを発表できることを嬉しく思います。執行委員長に就任した私は、新製品や初期の取り組みにエネルギーと関心を集中させるつもりです。アンディは社内でもよく知られており、私と同じくらい長くアマゾンで働いています。彼は優れたリーダーになるでしょうし、私も全面的に信頼しています。

この旅は約27年前に始まりました。当時のアマゾンはアイデアだけで、名前もありませんでした。当時、私が最もよく聞かれた質問は、"インターネットって何?"でした。幸いなことに、その説明をする必要がなくなって久しいです。

今日、私たちは130万人の有能で献身的な従業員を擁し、何億ものお客様や企業にサービスを提供しており、世界で最も成功した企業のひとつとして広く認知されています。

それはどのようにして実現したのでしょうか?発明です。発明は、私たちの成功の根源です。私たちは一緒にクレイジーなことをして、それを普通にしてきました。カスタマーレビュー、ワンクリック、パーソナライズされたレコメンデーション、プライムの超高速配送、Just Walk Outショッピング、Climate Pledge、Kindle、Alexa、マーケットプレイス、インフラストラクチャークラウドコンピューティング、Career Choiceなど、私たちは多くの発明をしてきました。うまくすれば、びっくりするような発明の数年後には、新しいものが普通になっている。人々はあくびをする。そしてそのあくびは、発明家にとって最大の褒め言葉なのです。

私は、アマゾンほど発明の実績がある企業を知りませんし、私たちは今、最も発明が盛んな時期だと思っています。皆さんも私と同じように私たちの発明を誇りに思ってください。また、そうあるべきだとも思います。

Amazonが大きくなったことで、私たちはその規模と範囲を利用して、重要な社会問題をリードすることにしました。影響力の大きい例としては、最低賃金15ドルと気候変動対策の誓約があります。どちらのケースでも、私たちはリーダーとしての地位を確立し、他の企業にも協力を求めました。どちらの場合も、それが功を奏しています。他の大企業も賛同してくれています。あなたもそのことを誇りに思ってほしいと思います。

私は自分の仕事に意義と楽しさを感じています。最も賢く、最も才能があり、最も独創的なチームメイトと一緒に働くことができます。好調なときには、あなたは謙虚でした。辛いときには、あなたは強く、支えてくれて、お互いに笑いあってきました。このチームで働けることを嬉しく思います。

今でもタップダンスをしながらオフィスに入るのと同じくらい、私はこの移行を楽しみにしています。何百万人ものお客様が私たちのサービスを利用し、100万人以上の従業員が私たちに生活を依存しています。アマゾンのCEOであることは、深い責任があり、消費されるものです。そのような責任を負っていると、他のことに注意を向けるのは難しいものです。実行委員長として、私はアマゾンの重要な取り組みに従事すると同時に、Day 1 Fund、Bezos Earth Fund、Blue Origin、The Washington Post、そして私の他の情熱に集中するために必要な時間とエネルギーを持つことができます。これまでにないほどのエネルギーを手に入れましたが、これは引退するためではありません。私は、これらの組織がもたらすことのできるインパクトに非常に情熱を持っています。

アマゾンは、将来に向けてこれ以上ないほどの体制を整えています。世界が必要としているように、私たちはすべてのシリンダーを作動させています。私たちは、世界が必要としているように、すべてのシリンダーを作動させています。私たちは個人や企業にサービスを提供しており、2つの完全な産業とまったく新しいクラスのデバイスを開拓してきました。私たちは、機械学習や物流など、さまざまな分野のリーダーです。また、アマゾンの人々のアイデアが、新たな組織的スキルを必要とする場合でも、私たちはそれを学ぶための十分な柔軟性と忍耐力を備えています。

発明を続けてください。最初はおかしなアイデアに見えても絶望しないでください。迷うことを忘れないでください。好奇心があなたのコンパスです。それが初日なのです。

ジェフ

以下、原文。


Fellow Amazonians:

I’m excited to announce that this Q3 I’ll transition to Executive Chair of the Amazon Board and Andy Jassy will become CEO. In the Exec Chair role, I intend to focus my energies and attention on new products and early initiatives. Andy is well known inside the company and has been at Amazon almost as long as I have. He will be an outstanding leader, and he has my full confidence.

This journey began some 27 years ago. Amazon was only an idea, and it had no name. The question I was asked most frequently at that time was, “What’s the internet?” Blessedly, I haven’t had to explain that in a long while.

Today, we employ 1.3 million talented, dedicated people, serve hundreds of millions of customers and businesses, and are widely recognized as one of the most successful companies in the world.

How did that happen? Invention. Invention is the root of our success. We’ve done crazy things together, and then made them normal. We pioneered customer reviews, 1-Click, personalized recommendations, Prime’s insanely-fast shipping, Just Walk Out shopping, the Climate Pledge, Kindle, Alexa, marketplace, infrastructure cloud computing, Career Choice, and much more. If you get it right, a few years after a surprising invention, the new thing has become normal. People yawn. And that yawn is the greatest compliment an inventor can receive.

I don’t know of another company with an invention track record as good as Amazon’s, and I believe we are at our most inventive right now. I hope you are as proud of our inventiveness as I am. I think you should be.

As Amazon became large, we decided to use our scale and scope to lead on important social issues. Two high-impact examples: our $15 minimum wage and the Climate Pledge. In both cases, we staked out leadership positions and then asked others to come along with us. In both cases, it’s working. Other large companies are coming our way. I hope you’re proud of that as well.

I find my work meaningful and fun. I get to work with the smartest, most talented, most ingenious teammates. When times have been good, you’ve been humble. When times have been tough, you’ve been strong and supportive, and we’ve made each other laugh. It is a joy to work on this team.

As much as I still tap dance into the office, I’m excited about this transition. Millions of customers depend on us for our services, and more than a million employees depend on us for their livelihoods. Being the CEO of Amazon is a deep responsibility, and it’s consuming. When you have a responsibility like that, it’s hard to put attention on anything else. As Exec Chair I will stay engaged in important Amazon initiatives but also have the time and energy I need to focus on the Day 1 Fund, the Bezos Earth Fund, Blue Origin, The Washington Post, and my other passions. I’ve never had more energy, and this isn’t about retiring. I’m super passionate about the impact I think these organizations can have.

Amazon couldn’t be better positioned for the future. We are firing on all cylinders, just as the world needs us to. We have things in the pipeline that will continue to astonish. We serve individuals and enterprises, and we’ve pioneered two complete industries and a whole new class of devices. We are leaders in areas as varied as machine learning and logistics, and if an Amazonian’s idea requires yet another new institutional skill, we’re flexible enough and patient enough to learn it.

Keep inventing, and don’t despair when at first the idea looks crazy. Remember to wander. Let curiosity be your compass. It remains Day 1.

Jeff

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?