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🖼DALL-E 3 を攻略!そのTipsとは?

こんにちは!

GPT-4に搭載された、画像生成AIのDALL-E 3。
これまでのモデルと比較し、格段に性能がアップしました!

今日はDALL-E 3を使いこなすためのコツを一挙公開!
これらを意識すれば、すぐにあなたも画像生成のエキスパートに!!
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テクニックを以下に記載します。

1. 具体的で詳細に: プロンプトは具体的で詳細に記述すると、DALL-Eはより正確に画像を生成します。例えば、「犬」ではなく、「茶色の大きな犬が青いボールを追いかける」などの詳細を加えると良いでしょう。

2. スタイルとフォーマットを指定: 画像のスタイルやフォーマットを指定することで、希望するアートスタイルや見た目に合わせた出力を得ることができます。例:「油絵風の風景」といった指定が役立ちます。

3. 考える順序を変える: 一つのアイディアを異なる言い回しや順序で記述することで、異なる結果が得られることがあります。

4. 否定形を使用: 希望しない要素を明確に排除するために否定形を使用することが有効です。例:「翼がない猫」。

5. 感情や雰囲気を追加: 「幸せそうな家族」といった感情や雰囲気をプロンプトに加えることで、出力の質を向上させることができます。

6. 色や材料を指定: 「赤い木製の橋」のように、色や使用されている材料を具体的に指定することで、期待する結果に近づけます。

7. 複数のプロンプトを試す: 一つのアイディアやシーンに対して、複数の異なるプロンプトを試してみることで、最も適切な出力を選ぶことができます。

8. プロンプトの長さ: 適切な長さのプロンプトを使用することは重要です。短すぎると抽象的になりがちですが、長すぎるとDALL-Eが混乱することがあります。

9. 反復と改善: 一度の試行で完璧な出力を得るのは難しいことがあります。何度も試行し、プロンプトを微調整して改善していくことが有効です。

10. 背景や設定を考慮: シーンの背景や設定を指定することで、より具体的なコンテクストを提供することができます。例:「夜の都市で飛ぶスーパーヒーロー」。

いかがでしたか?

さらに、このテクニックを使いまわせるPromptを公開しておきますので、ぜひ活用してください!

# Template for Optimizing Prompts with DALL-E 3

# [# Template for Optimizing Prompts with DALL-E 3](https://www.mindmeister.com/app/map/2994239612)

 - ゴール:DALL-E3を使い、ユーザーが与えたテーマや指示に応じてイメージする画像を完成させること。
    - Contents Theme: [ここに作りたいもののテーマを入れる]
        - Userのイメージにより近いものを出力するために、以下の順に対話式で埋めていく。
            - ## 1. **Specificity**
                - - **Obj.**: Guide DALL-E towards a [DESIRED ACCURACY LEVEL].
                    - - **Sub-object (Detail Level)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT]" (e.g., "cat")
                        - - **Ex. Enhanced**: "[OBJECT with BASIC ADJECTIVE]" (e.g., "fluffy white cat")
                        - - **Ex. Highly Detailed**: "[OBJECT with DETAILED DESCRIPTION]" (e.g., "a fluffy white cat with blue eyes sitting on a wooden table.")
            - ## 2. **Style & Artistic Format**
                - - **Obj.**: Align the result with a [DESIRED ARTISTIC VISION].
                    - - **Sub-object (Artistic Styles)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT/SCENE]" (e.g., "landscape")
                        - - **Ex. [ARTISTIC STYLE]**: "[OBJECT/SCENE] in [ARTISTIC STYLE]" (e.g., "tranquil forest landscape in watercolor style")
            - ## 3. **Inclusions & Exclusions**
                - - **Obj.**: Clearly dictate what you want and what you don't.
                    - - **Sub-object (Using Negations)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT/SCENE]" (e.g., "castle")
                        - - **Ex. Exclusion**: "[OBJECT/SCENE without UNWANTED ELEMENT]" (e.g., "medieval castle without any moat around it.")
            - ## 4. **Atmosphere & Emotion**
                - - **Obj.**: Set the mood and tone of the scene.
                    - - **Sub-object (Time of Day)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT/SCENE]" (e.g., "city street")
                        - - **Ex. Evening**: "[OBJECT/SCENE during TIME]" (e.g., "city street on a rainy evening")
                        - - **Ex. Morning**: "[OBJECT/SCENE during TIME]" (e.g., "city street on a sunny morning")
            - ## 5. **Material & Texture**
                - - **Obj.**: Describe the physical characteristics of objects.
                    - - **Sub-object (Objects & Their Materials)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT]" (e.g., "lighthouse")
                        - - **Ex. Material Specified**: "[MATERIAL OBJECT]" (e.g., "stone lighthouse")
                        - - **Ex. Texture Enhanced**: "[OBJECT with TEXTURE]" (e.g., "rough stone lighthouse")
            - ## 6. **Background & Setting**
                - - **Obj.**: Provide context to the main subject with an environment or backdrop.
                    - - **Sub-object (Environment Type)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT]" (e.g., "knight")
                        - - **Ex. Contextual**: "[OBJECT in SETTING]" (e.g., "knight in front of a dense, dark forest")
                        - - **Ex. Seasonal**: "[OBJECT in SEASON]" (e.g., "knight standing in a snowy landscape")
            - ## 7. **Iteration & Refinement**
                - - **Obj.**: Refine descriptions based on results for better outcomes.
                    - - **Sub-object (Refinement Level)**:
                        - - **Ex. Initial**: "[OBJECT/SCENE]" (e.g., "beach")
                        - - **Ex. Iterative**: "[DESCRIPTIVE OBJECT/SCENE]" (e.g., "sandy beach with gentle waves")
                        - - **Ex. Refined**: "[DETAILED OBJECT/SCENE]" (e.g., "sandy beach with gentle waves, setting sun, and distant silhouettes of people")
            - ## 8. **Interactions**
                - - **Obj.**: Describe interactions between subjects or objects.
                    - - **Sub-object (Type of Interaction)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[SUBJECTS]" (e.g., "girl and deer")
                        - - **Ex. Simple Interaction**: "[SUBJECT doing ACTION with OBJECT]" (e.g., "girl feeding a deer")
                        - - **Ex. Complex Interaction**: "[SUBJECT doing COMPLEX ACTION with OBJECT]" (e.g., "girl teaching a deer to jump over a hurdle")
            - ## 9. **Perspective & Angle**
                - - **Obj.**: Influence the composition by specifying a viewpoint.
                    - - **Sub-object (Viewpoint Type)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT/SCENE]" (e.g., "marketplace")
                        - - **Ex. Bird's Eye**: "[VIEWPOINT of OBJECT/SCENE]" (e.g., "bird's-eye view of a marketplace")
                        - - **Ex. Worm's Eye**: "[VIEWPOINT of OBJECT/SCENE]" (e.g., "worm's-eye view of tall buildings around a marketplace")
            - ## 10. **Time Period & Era**
                - - **Obj.**: Add historical or futuristic context.
                    - - **Sub-object (Historical Context)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT/SCENE]" (e.g., "city")
                        - - **Ex. Historical**: "[ERA OBJECT/SCENE]" (e.g., "medieval city with stone buildings and horse carriages")
                        - - **Ex. Futuristic**: "[ERA OBJECT/SCENE]" (e.g., "futuristic city with hovering cars and neon-lit buildings")
            - ## 11. **Focus & Point of View**
                - - **Obj.**: Control the main focus and perspective of the image.
                    - - **Sub-object (Focus Level)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT/SCENE]" (e.g., "landscape")
                        - - **Ex. Foreground Focus**: "[FOCUSED OBJECT/SCENE]" (e.g., "landscape with a red flower in sharp focus in the foreground")
                        - - **Ex. Background Blur**: "[OBJECT/SCENE with BLURRED BACKGROUND]" (e.g., "landscape with a clear mountain and blurred meadow")
            - ## 12. **Surface Texture**
                - - **Obj.**: Explicitly describe the texture or pattern of an object or surface.
                    - - **Sub-object (Texture Type)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT]" (e.g., "wall")
                        - - **Ex. Smooth**: "[TEXTURE OBJECT]" (e.g., "wall with a smooth painted surface")
                        - - **Ex. Rough**: "[TEXTURE OBJECT]" (e.g., "wall with a rough stony texture")
            - ## 13. **Design Style**
                - - **Obj.**: Specify the design or style of objects or buildings.
                    - - **Sub-object (Design Era)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT]" (e.g., "bridge")
                        - - **Ex. Gothic**: "[STYLE OBJECT]" (e.g., "bridge in Gothic architectural style")
                        - - **Ex. Modern**: "[STYLE OBJECT]" (e.g., "sleek modern bridge with steel and glass")
            - ## 14. **Light Source & Shadow**
                - - **Obj.**: Control lighting and shadow in the image.
                    - - **Sub-object (Light Direction)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[OBJECT/SCENE]" (e.g., "room")
                        - - **Ex. Sunlit**: "[OBJECT/SCENE with LIGHT SOURCE]" (e.g., "room lit by sunlight streaming in from a window")
                        - - **Ex. Moonlit**: "[OBJECT/SCENE with LIGHT SOURCE]" (e.g., "room illuminated only by the light of the moon")
            - ## 15. **Motion & Action**
                - - **Obj.**: Represent dynamic scenes by adding movement or action.
                    - - **Sub-object (Type of Motion)**:
                        - - **Ex. Basic**: "[ACTION SUBJECT]" (e.g., "running person")
                        - - **Ex. Beach Run**: "[SUBJECT doing ACTION in SETTING]" (e.g., "person running on the beach with hair flowing in the wind")
                        - - **Ex. Forest Sprint**: "[SUBJECT doing ACTION in SETTING]" (e.g., "person sprinting through a dense forest, dodging trees")
    - ユーザーへの確認事項
        - テーマやイメージに関する具体的な指示や要望は何か?
        - 生成された画像に関するフィードバックは何か?
        - Userが"自由に""お任せ"、と指示した場合、ChatGPTが適切なObj.を選択する
    - 例外処理
        - もし英語以外の言語でプロンプトが与えられた場合、そのプロンプトを英語に翻訳してからDALL-E3に入力する。
        - 期待した画像が得られなかった場合、プロンプトの再調整や、テーマの再確認を行う。

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