blur “the narcissist” 和訳

Looked in the mirror
So many people standing there
I walked towards them
into the floodlights

鏡を覗いたんだ
本当にたくさんの人たちがそこに立っていて
僕は彼らに向かって歩き出した
たくさんのフラッドライトのなかへ

I heard no echo (no echo)
There was distortion everywhere (everywhere)
I found my ego (my ego)
I felt rubato standing there

僕にはなんの反響も聞こえなかった(なんの反響も)
どこもかしこも歪みがあった(どこもかしこも)
僕は自分のエゴを見つけた(自分のエゴを)
僕はそこにルバート※があるように感じたんだ

※「自由な速さで演奏する」という意味の楽譜記号

Found my transcendent (transcendent)
It played in mono painted blue (painted blue)
You were the Pierrot (the Pierrot)
I was the dark room (the dark room)

自分の超越性を見つけたんだ(超越性を)
それは青く塗られたモノクロームのなかで戯れていて(青く塗られていた)
お前はそういうピエロだった(そういうピエロで)
僕はそういう真っ暗な部屋でしかなかった(真っ暗な部屋さ)

I'ma shine a light in your eyes (in your eyes)
You'll probably shine it back on me
But I won't fall this time
With godspeed
I'll heed the signs

僕はお前の目のなかにひと筋の光を輝かせるつもりだ(お前の目のなかに)
お前もたぶん、それを輝かせて、それを僕に戻してくれるだろう
でも僕は今度は落っこちないよ
成功するから
僕はひとつひとつのサインを心に留めておくつもりだ

I saw the solstice (the solstice)
The service station on the road (on the road)
I took the acid (the acid)
Under the white horses

僕は至点を見たんだ(その至点を)
道中にあったサービスステーションさ(道中にあった)
僕はクスリをやったんだ(クスリさ)
真っ白な馬たちの下でさ

My heart, it quickened (it quickened)
I could not tear myself away (myself away)
Became addiction (addiction)
If you see darkness look away (look away)

僕の心臓、これが鼓動を高めていた
僕は自分自身を引き裂いてしまうことができなかった
(自分自身を引き裂いてしまうことが)
依存症になっていたよ(依存症に)
もしお前が暗闇の彼方をみていたら(彼方をみていたら)

I'ma shine a light in your eyes (in your eyes)
You'll probably shine it back on me
But I won't fall this time
With godspeed
I'll heed the signs

僕はお前の目のなかにひと筋の光を輝かせるつもりだ(お前の目のなかに)
お前もたぶん、それを輝かせて、それを僕に戻してくれるだろう
でも僕は今度は落っこちないよ
成功するから
僕はひとつひとつのサインを心に留めておくつもりだ

Oh, glorious world (glorious)
Oh, potent waves valleys gone wild (potent waves)
Connect us to love (us to love)
And keep us peaceful for a while (for a while)

ああ、輝かしい世界よ(輝かしい)
ああ、勢いある荒波が渓谷を抜けながら激しくなって(勢いある荒波が)
愛するために僕たちを結びつける(愛するために僕たちを)
そして僕たちにしばらくの平和を保たせてくれる

I'ma shine a light in your eyes (in your eyes)
You'll probably shine it back on me
But I won't fall this time
With godspeed
I'll heed the signs

僕はお前の目のなかにひと筋の光を輝かせるつもりだ(お前の目のなかに)
お前もたぶん、それを輝かせて、それを僕に戻してくれるだろう
でも僕は今度は落っこちないよ
成功するから
僕はひとつひとつのサインを心に留めておくつもりだ

I'ma shine a light in your eyes (in your eyes)
You'll probably shine it back on me
But I won't fall this time
With godspeed
I'll heed the signs

僕はお前の目のなかにひと筋の光を輝かせるつもりだ(お前の目のなかに)
お前もたぶん、それを輝かせて、それを僕に戻してくれるだろう
でも僕は今度は落っこちないよ
成功するから
僕はひとつひとつのサインを心に留めておくつもりだ

But I won't fall this time
With godspeed I'll heed the signs

でも僕は今度は落っこちないよ
成功と共に僕はひとつひとつのサインを心に留めておくつもりだ


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?