見出し画像

Public Enemy "Louder Than a Bomb" の歌詞と和訳

[Intro: Terminator X scratches]
[Verse 1: Chuck D]
Yes, here we go again, give you more, nothing lesser
さあ、また行くぞ、もっと与える、少なくはない
Back on the mic, it's the anti-depressor
マイクに戻ってきた、これは抗うつ剤
Hard Rhyme Professor, teaching the lesson
硬派なリリック教授、教訓を教える
To base and get the guessin' while you're left stressin'
基礎に戻り、推測しながらストレスを抱えさせる
Jam on the same drum, keepin' it dope as long
同じドラムでジャムを、ずっとかっこよく
The lyrics come, keepin' it loud and strong
リリックが来る、音を大きく強く
Bounce if you wanna, be there when the call is comin'
跳ねたいなら跳ねろ、呼び出しが来るときにそこにいろ
When the wicked wail, keep your foot from runnin'
邪悪な者が嘆くとき、逃げる足を止めろ
Get your brain in gear and keep your mind open
頭を回転させ、心を開いておけ
Know ya best to rest, I got the flavor potent
最高に休めると知っておけ、俺には強いフレーバーがある
Track after track, take the path to correct
トラックからトラックへ、正しい道を進め
The radicals at large and the children of the next
大規模なラジカルと次世代の子供たち
Pull your fists up, time to get riled up
拳を上げろ、怒りを募らせる時だ
Keep ya eyes open and your brain wide shut
目を開け、頭を閉じておけ
So pay attention to the man that's on the mic
だからマイクにいる男に注意を払え
Yes, he is one to be known as the light
そう、彼は光として知られる者だ
[Chorus: Chuck D & Flavor Flav]
Louder than a bomb, 'cause I'm back with the one
爆弾よりも大きな音、なぜなら俺は一つと共に戻ってきた
Louder than a bomb, 'cause I'm back with the one
爆弾よりも大きな音、なぜなら俺は一つと共に戻ってきた
Louder than a bomb, 'cause I'm back with the one
爆弾よりも大きな音、なぜなら俺は一つと共に戻ってきた
Louder than a bomb, 'cause I'm back with the one
爆弾よりも大きな音、なぜなら俺は一つと共に戻ってきた
[Verse 2: Chuck D]
I am the rock hard trooper to the bone, the bone
俺は骨まで硬いロックトゥルーパー
The bone, full-grown, consider me stone
骨まで、完全に成長した、俺を石と考えろ
Once again, and I say it for you to know
もう一度、君に知ってもらうために言う
The trooper's always ready, I yell, "Geronimo!"
トゥルーパーはいつでも準備ができている、俺は「ジェロニモ!」と叫ぶ
Your CIA, you see I ain't kiddin'
君のCIA、俺は冗談じゃない
Both King and X they got rid of both
キングとXの両方を排除した
A story untold, true but unknown
語られぬ物語、真実だが知られていない
Professor Griff knows, "Yo, I ain't milquetoast!"
教授グリフは知っている、「俺は弱虫じゃない!」
My 98 boomin' with a trunk of funk
俺の98年製がファンクのトランクでブームを起こす
All the jealous punks can't stop the dunk
嫉妬深いやつらはダンクを止められない
Comin' from the school of hard knocks
厳しい学校からやってきた
Some perpetrate, they drink Clorox
ある者は偽って、漂白剤を飲む
Attack the black, because they know they lack
黒人を攻撃する、なぜなら彼らにはそれが欠けているから
Exact, the cold facts, and still they try to Xerox
正確な、冷たい事実、そして彼らはコピーしようとする
Leader of the new school, uncool
新しい学校のリーダー、クールじゃない
Never played the fool, just made the rules
バカを演じたことはない、ただルールを作っただけ
Remember there's a need to get alarmed
警戒する必要があることを覚えておけ
Again, I said I was a time bomb
もう一度言う、俺は時限爆弾だった
In the daytime, radio's scared of me
昼間、ラジオは俺を恐れる
'Cause I'm mad, plus I'm the enemy
なぜなら俺は怒っている、そして敵だから
They can't come on and play me in prime time
彼らは俺をゴールデンタイムに流すことはできない
'Cause I know the time, plus I'm gettin' mine
なぜなら俺は時間を知っているし、俺のものを手に入れている
I get on the mix late in the night
夜遅くにミックスに乗る
They know I'm livin' right, so here go a mic
彼らは俺が正しいことをしていると知っている、だからマイクを渡す
Sike, before I let it go, don't rush my show
嘘だ、流す前に、俺のショーを急かすな
You try to reach and grab and get elbowed
君が手を伸ばして掴もうとすると、肘打ちを食らう
Word to herb, yo if you can't swing this
ハーブに言う、よ、もしこれを振れないなら
Learn the words, you might sing this
言葉を覚えろ、君もこれを歌うかもしれない
Just a little bit of the taste of the bass for you
君のためのベースの味を少しだけ
As you get up and dance at the LQ
君が立ち上がってLQで踊るとき
With some denial def to my radio
ラジオに対する否定の意志を持って
Here we go again, as you hear me blow
さあ行くぞ、俺の音を聞け
Now I ain't gonna front and attack
今、俺は前線に立って攻撃しない
As long as I got a soul, I'ma stay black
魂がある限り、俺は黒人でいる
As long as I got a soul, I'ma stay black
魂がある限り、俺は黒人でいる
Forget the media, forget the media
メディアを忘れろ、メディアを忘れろ
Forget the media, forget the media
メディアを忘れろ、メディアを忘れろ
[Chorus: Chuck D & Flavor Flav]
Louder than a bomb, 'cause I'm back with the one
爆弾よりも大きな音、なぜなら俺は一つと共に戻ってきた
Louder than a bomb, 'cause I'm back with the one
爆弾よりも大きな音、なぜなら俺は一つと共に戻ってきた
Louder than a bomb, 'cause I'm back with the one
爆弾よりも大きな音、なぜなら俺は一つと共に戻ってきた
Louder than a bomb, 'cause I'm back with the one
爆弾よりも大きな音、なぜなら俺は一つと共に戻ってきた
[Outro: Terminator X scratches]


Trooper(トゥルーパー): ここでのトゥルーパーは、警察官や兵士を指す言葉として使われています。Public Enemyのメンバーは、自己防衛や対抗する姿勢を強調しています。
Geronimo(ジェロニモ): ジェロニモは19世紀後半のアパッチ族の有名な戦士です。彼はアメリカ軍と戦ったことで知られています。「ジェロニモ!」は、勇敢に戦うことや大胆な行動を取ることを示すスラングです。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?