1932/2/10(昭和7年)以前の奉天の支配者は鉄道の権利を主張している

失脚した政権が、鉄道を再び取り戻す望みを失った証拠が見られます。

大連、2/10
以前の満州統治者が、ついに満州鉄道を取り戻す望みを失ったという証拠は、以下の声明を含んでいます。
”前東清鉄道の委員会に請求権を持つ全ての人々は、委員会に言いました。そして、現在、管理している鉄道は、これを持って現在の書類に要請しています。加えて証拠を必要とします。
外国人は、領事に対して証拠を送ることを必要としています。中国人は、遅くとも1932/4の終わりまでにはマネージャー用の商業会議所を検査しています。服従しなければいけない人々は、「書類は、上記の日までに、彼等の請求権を放棄するものと考えるべきだろう」と言いました。”

記事に対する所感
背景がわからないので、記事の意味が半分ぐらいしかわからないです。鉄道の権益を、古いものから新しいものへと整理しているということだとは思いますが。

英語の所感
fail toの翻訳が、「〜に失敗した」なのか「〜に降りかかる」なのか判断できませんでした。

FORMER MUKDEN RULE CALLS FOR RAIL CLAIMS

Action Seen as Evidence That Ousted Regime Is Ending Hope of Regaining Roads.

DAIREN, Manchuria, Feb. 10
Evidence that the former Manchurian Government is finally abandoning hope of regaining the Chinese railways in Manchuria is contained in the following official statement:
  "All persons having claims relating to the former Northeastern Communication Committee against said committee and railways under its control are hereby requested to present documents relating thereto, accompanied by their evidence."
  "Foreign persons are required to submit evidence of their consul and Chinese proof of their chamber of commerce to the general manager's office not later than the end of April, 1932. All persons who fail to submit said documents by the above specified date shall be regarded as having surrendered their claims."

全文公開の投げ銭スタイルの記事です

ここから先は

0字

¥ 100

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?