The Living Tombstone - Sunburn 歌詞和訳案

3:05~からのメロディと歌詞が好きすぎる。

背景設定

PVとある程度リンクしてて、多分歌詞の一部は妄想なんだと思います。悲しいね。

本文

You’re losing yourself, with the life that you are leading honey
You’re somebody else when you pick up the phone oh-oh-oh
君は自分を失っている、君の人生のはずなのに
電話に出ている時、君はもう君ではない
You’re falling apart, every time he says he needs you baby please
It’s breaking my heart to see you go on. Oh-oh-oh
君が壊れていく、彼が君を必要なんだと言う度に
そんな君を見るのは心が痛むんだ

You say my name and the world turns
Hold me in your arms and my heart burns like the sunlight
君が僕の名前を呼べば、世界が動き出す
君の腕が僕を包めば、心臓は太陽のように燃える
And I can’t fight the way you hypnotize me like you do
I see your eyes and my day starts
僕は君の魅惑に抗えないんだ
君の目を見れば、一日が始まる
You tell all your lies and you break hearts I still need you
Cuz I’m free to.
My daydream may be fake but babe you are too
君は嘘ばかり言って心を痛めるけど、僕には君が必要なんだ
いいじゃないか。
僕の白昼夢は作り物かも知れないけれど、それは君だって同じなんだ

You’re letting him win, you forgive him and he smiles and carries on
You’re giving it up, you’re living a lie oh-oh-oh
君は彼を勝たせてるんだ。君が許せば彼は笑って流してしまう
君は諦めて、自分を騙しているんだ
I know you can’t be alone. You would rather what you have than the unknown
You poison yourself, but you’re enjoying the show, oh-oh-oh-oh-oh
一人になるのが怖いんだろう? 現状を変えるより、今あるもので満足していたいんだ
君は毒を飲んで、現状に満足しているんだ

You say my name and the world turns
Hold me in your arms and my heart burns like the sunlight
君が僕の名前を呼べば、世界が動き出す
君の腕が僕を包めば、心臓は太陽のように燃える
And I can’t fight the way you hypnotize me like you do
I see your eyes and my day starts
僕は君の魅惑に抗えないんだ
君の目を見れば、一日が始まる
You tell all your lies and you break hearts I still need you
Cuz I’m free to.
My daydream may be fake but babe you are too
君は嘘ばかり言って心を痛めるけど、僕には君が必要なんだ
いいじゃないか。
僕の白昼夢は作り物かも知れないけれど、それは君だって同じなんだ

Love is blind when you are staring at the sun
You close your eyes cuz you got nowhere to run
恋は盲目、なぜなら太陽を見つめているから
目を閉じる。もう逃げる場所なんてないから
When you lose your head your heart has nowhere left to turn
Let it burn, let it burn, I’m yours until you’ve had all your fun
虜になってしまえば、もう心は変えられないんだ
燃えてしまえ、燃えてしまえ、君が飽きるまで、僕は君のものなんだ

I’m losing myself
You smile and I get sunburned
僕は僕を失っている
君の笑顔は僕を焦がすんだ

参考

Genius Lyricsの方々の協力無しでこのnoteは完成しませんでした。心から感謝しております。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?