【訳読、CBSニュース】コロナの沈静化とアメリカの服飾

自身Twitterより転載
[Translation, CBS News] Calming Corona and the American clothing industry


COVID-19が大人しくなるに連れて、アメリカ人は服飾に気をつけ出すようになってきた。

ニューヨークでトップラインのコスメとファッションの販売を手がけている人が、14ヶ月の静かだった期間を経て再び賑わってるとインタビューで語る。小売専門家によると、口紅やその他化粧品の売上は増加している。ワクチンの展開が加速した3月になると、アメリカ人はスウェットパンツをやめて、男性はスラックス、女性はドレスなどの外行きのファッションスタイルを好むようになってきた。
テーラースーツの会社、スーツサプライのCEOのFokke de Jong氏は、パンデミックが収まってきた後、アジアでのビジネスの素早い回復が見られたと語った。逆方向への効果も見られた。パンデミックを経験した人々にとって、彼らの人生の中でいちばんに幸せな時間とは言えない時間が続いていたのでしよう。そのため、彼らが着ていた着物はこれからも着続けたいとは思えるものではなかったということでしょう。
記事では、それまでずっと家で仕事をしていて、美容室の予約をして身だしなみを整えて、オフィスに戻る準備をしている女性の話を取り上げる。他にも、結婚式や卒業式、婚約パーティーのために着飾る人の存在にも言及する。1年の延期ののちに、いずれもようやく実現する。
専門家は、コロナが沈静化し、生活が正常に戻るに連れて、新しいスタイルの服やアクセサリー、その他美容製品の需要が増え続けると考えている。CoresightのWeinswigによると、4月の売上は前年の同月比で711%と急増したそうだ。気の遠くなるような数字であり、小売業のキャリアでは見たことはないそうだ。

コロナ収束後のファッション雑貨のパンデミックに注意やね!!

(英訳)

As COVID-19 went down, Americans began to take care of their clothing.  In an interview, a person who sells top-line cosmetics and fashion in New York says the store is getting busy again after a quiet period of 14 months.  According to retail experts, sales of lipsticks and other cosmetics are increasing.  In March, when vaccine deployment accelerated, Americans stopped sweatpants and men began to prefer outing fashion styles such as slacks and women dresses.
 Fokke de Jong, CEO of suit supply, a tailor suit company, said there was a quick recovery in business in Asia after the pandemic subsided.  The effect in the opposite direction was also seen.  Perhaps it wasn't the happiest time in their lives for those who experienced the pandemic.  So what they wore wasn't something they wanted to keep wearing.
 The article covers the story of a woman who has been working from home all the time, making reservations for a beauty salon, grooming herself, and preparing to return to the office.  The article also mentions the presence of people dressing up for weddings, graduations, and engagement parties.  After a one-year postponement, everything is finally real.
 Experts believe that as Corona subsides and life returns to normal, demand for new styles of clothing, accessories and other cosmetological products will continue to grow.  According to Coresight's Weinswig, April sales surged 711% year-on-year.  It's a daunting number, and she's never seen it in her retail career.  Be careful of the pandemic of fashion miscellaneous goods after the corona converges!  !!

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