見出し画像

「効果的なコミュニケーションの力:サム・アルトマンのアドバイス」 ”The Power of Effective Communication: Sam Altman's Advice”

OpenAIのCEOであるサム・アルトマンは、成功するための知恵を共有しました。それは、簡潔に伝えることです。

「他の人が5分かかることを30秒で言う方法を学ぶことは、大きな発見です」とアルトマンは最近、X(旧Twitter)で書きました。

ChatGPTの顔である彼によれば、簡潔に話すことは「驚くほど学べるスキル」であり、話し上手な友人と一緒に簡単な練習をすることで身につけることができると言います。

「これが苦手な場合、上手な友人にあなたの話を聞いてもらい、それをできるだけ簡潔に言い直してもらうことを数十回繰り返すといいです」とアルトマンは言い、この技術が「本当にうまくいく」のを見てきたと付け加えました。

自分の考えを明確に伝える方法を学ぶことは、従業員がコミュニケーションスキルを向上させる一つの方法です。これは、一部の企業リーダーがビジネスで成功するために重要だと考えています。積極的な傾聴と主要な会話ポイントの要約と並んで、明確に話す方法を知っていることが、専門職がキャリアを進めるのに役立つと一部の幹部は言います。

以前、求人検索エンジンのテクノロジー幹部は、強力なコミュニケーションが職の安定性や管理職への昇進の可能性、関係構築の才能に結びつく可能性があるとBusiness Insiderに語りました。

コミュニケーション能力を磨くことで、次の仕事を手に入れることさえできるかもしれません。だからこそ、億万長者の投資家であるウォーレン・バフェットは、大学卒業生に対し、卒業式のスピーチでコミュニケーションスキルを磨くように助言したのです。この助言は、実際に多くの専門職に役立っているようです。JPモルガンの社員の一人は、面接中に簡潔な回答をしたことで投資銀行の役職を獲得できたと述べました。

しかし、ある元OpenAIの社員にとって、明確に伝えることを学ぶことは、単に成功したキャリアにつながるだけではありません。それはAIによる仕事の置き換えから身を守ることにもつながります。

「人間と効果的にコミュニケーションするためのスキルに焦点を当てることで、AGI(人工汎用知能)の世界でも将来の安全が確保されます」と彼は言いました。

OpenAI CEO Sam Altman shared some words of wisdom on how to get ahead in life: be a concise communicator.

"Learning how to say something in 30 seconds that takes most people 5 minutes is a big unlock," Altman recently wrote on X.

Speaking with brevity, according to the face of ChatGPT, is a "surprisingly learnable skill" that the CEO says can be developed with a simple exercise you can do with a friend who excels at talking.

"If you struggle with this, consider asking a friend who is good at it to listen to you say something and then rephrase it back to you as concisely as they can a few dozen times," Altman said, adding that he's seen this technique work "really well."

Learning how to articulate one's thoughts is one way workers can advance their communication skills, which some corporate leaders say is crucial to thriving in business. Alongside active listening and summarizing key conversation points, some execs say that knowing how to speak clearly can help professionals get ahead in their careers.

One tech executive at a job search engine previously told Business Insider that strong communication can be linked to job security, a higher chance of moving into a management role, and a knack for building relationships.

Flexing your communication chops can even help you land your next job. It's why billionaire investor Warren Buffett advised college graduates to develop their communication skills during a commencement address. That advice seems to have checked out for some professionals. One JPMorgan employee credited her succinct answers during the interview process for helping her secure her role at the investment bank.

But for one former OpenAI employee, learning to be articulate can lead to more than just a successful career: it can protect your job from AI replacement.

"Focusing on the skills necessary to effectively communicate with humans will future-proof you for a world with AGI," he said.


#効果的なコミュニケーション #プロフェッショナルスキル #キャリア向上
#EffectiveCommunication #ProfessionalSkills #CareerAdvancement
#サムアルトマン #SamAltman

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?