見出し画像

DISTANCE 2020 Full Line-up

画像28


25組の出演アーティスト|Artist info

FB event:     https://www.facebook.com/events/370934564086868
Tickets info: https://jp.residentadvisor.net/events/1426560

第1弾のDJ Nobu、dj masda、Mars89、Takaaki Itoh & DJ YAZI、Soichi Terada、食品まつり a.k.a. foodman、YPY、Jun Kamoda等に続き、日本のテクノシーンを代表するプロデューサーWata Igarashi。幅広い選曲で数々の大舞台を経験してきたokadada。インディー/エクスペリメンタル/ハウス/テクノなどを独自の感覚でミックスしていく実力派Sapphire Slows。アナログシンセを持ち込んだ硬質なライブセットを披露するmachìna。インダストリアル・レイブパーティー「DK SOUND」のレジデントXTAL。現代アフリカン・エレクトロニック・ミュージックをプレイするコレクティブTYO GQOM。沼津出身で中毒性の高いミニマルグルーブを放つKO UMEHARAなど、総勢25組が出演決定しました。

Akey

画像1

Techno/UKRave/Broken Beat/Electro/を実験的なmixで展開し、Raveyでハードなセットからディープかつエモーショナルなセットに定評がある。
オーガナイザーとしては、今年8月にcontactにてアグレッシブでエネルギッシュなテクノやベースミュージックを軸にした「voltex」を始動させた。
またUK、ブラジルのインディペンデントなRadioにmixを提供したりと活動の場を広げている。

She is known for her experimental mixes of Techno/UKRave/Broken Beat/Electro/, and is known for her ravey and hard to deep and emotional sets.
As an organizer, she started "voltex" at contact in August this year, which focuses on aggressive and energetic techno and bass music.
She has also provided mixes for independent radios in the UK and Brazil.

Akiram En

画像2

DJ、選曲家、パーティーオーガナイザー
90年代中盤よりDJとして活動開始。
レフトフィールドテクノやアヴァンギャルドなどをフロアマナーに従ってミックスしていくエッジーなダンスセットから、オブスキュアサウンドに着想を得たディープなリスニングセットまで、聴覚と身体感覚を揺さぶるプレイは、ダンスフロアを常に意識しつつ、音楽を深く知覚させる体験へ導いていく。2018年春、BLACK SMOKER RECORDSより自身初となるMIX CD『Mekano 1974-92』をリリース。世界中のディガーやドープなパーティーヘッズからの信頼は深く、『rural 』、『Future Terror』、『MNML SSG』と言った、日本を代表する野外フェス、テクノパーティーに出演。近年は、地方都市や海外まで活動領域を広げ、東京をベースにインディペンデントで先鋭的な現場を日夜飛び回っている。
八王子SHeLTeR《SCI-FI》(毎月第二金曜日)にてレジデントDJを務める他、幡ヶ谷forestlimitにてディガー集団で構成されるDeep Listening Lab《ideala》(毎週木曜日)を主宰。世界でも稀有な”ディープリスニングパーティー”としてシーン化している。
また、日本国内屈指のディガー・DJ陣に留まらず、来日したアーティストを招聘し、不定期で様々なパーティーをオーガナイズ、企画している。

Since Akiram EN started his DJ career in the middle of the 90s, he has become a permanent fixture in the Japanese underground scene. His dance sets range from left-field techno to avant-garde and his deep listening sets are inspired by obscure sounds. Akiram EN’s style conjures a place where listeners can deeply experience and perceive his music.
He came into prominence through performing at Japan’s leading festival “rural” and techno parties including “Future Terror” and “MNML SSG”.

His contribution to the underground music scene in Japan is more than just as a DJ. He organizes an infamous weekly deep-listening party “ideala” at Forestlimit (the center of Tokyo’s experimental music scene) as well as being a resident DJ of the party “SCI-FI” at SHeLTeR, a highly regarded audiophile venue in the outskirts of Tokyo. He is a champion of local talent, often inviting DJs and diggers from across Japan to play his parties; yet also has a keen interest in the worldwide scene and himself is often featured together with notable names who come to perform in Japan.

DJ b.g.l

画像3

97年よりDJを開始し当時はHIPHOPに影響を受け後にabstract、acidjazzなど様々なジャンルを渡る2000年ごろNYCにてHOUSEMUSICの洗礼を受け、現在はHOUSE、TECHNOを軸に活動中。
不定期で静岡県沼津市某所にて野外パーティーmagusocampを主催する他、地元沼津市の箱calle5411にて毎月第四木曜日にレギュラーパーティーFACTERをワンマンで切り盛り中。

He started DJing in 1997. He was influenced by HIPHOP at that time, and later on he went through various genres such as abstract and acidjazz, etc. He was baptized by House music in NYC in 2000, and now he is playing mainly HOUSE and TECHNO.
In addition to organizing an outdoor party magusocamp in Numazu City, Shizuoka on an irregular basis, he is currently running a regular party FACTER in Numazu City's Calle5411 on the fourth Thursday of every month as a one-man event.

DJ Nobu


画像4

DJ Nobuは一つのスタイルに踏みとどまらず、幅広い世界の音楽を引き出し、彼にしか作りえ ない唯一無二のサウンドスペースを現出させる、卓越した実力を持つDJである。NOBUのDJを知る人にとって彼はちょっとしたカルト・フィギュア(熱狂的人気の対象)であり、その二十 年余りに渡る経験は、厚い信頼を得ているパーティーFuture Terrorや、主宰レーベルBitta、い くつかの音源やミックスなどとなってリリースされている。ここ数年にわたる活動の中で、ゆっくりと確実に、NOBUは「日本のシーンの中心的存在」から、「フレキシブルでありなおかつ進 化を続ける、世界で最も有望なセレクター」というあらたなる評価を獲得するに至った。
DJ Nobuの最新の活動に関するニュースは以下のサイトからチェックしてください。

Japan's DJ Nobu is a DJ with no fixed style, but instead a very real ability to draw on a wide world of music and cook up his oose who know, and his decades of experience all get distilled at his acclaimed party Future Terror, his label Bitta and his few choice production outings.
All of this has slowly but surely turned him from being one of Japan's, to one of the world's, most in demand selectors who is famously flexible and ever evolving.
For the latest and relevant news please check.

OFFICIAL/236488399758952


dj masda

画像5

dj masdaの名は自身のレーベル〈Cabaret Recordings〉とともに世界的な信頼と認知を得ている。Panorama Bar、Fabric、Robert Johnson、Closer、Phonothequeといった高いネームバリューをもつクラブをはじめ、世界5大陸のどこかで毎週末、プレイを重ねている。80年代から現在にいたるテクノ、ハウス、エレクトロ、ブレイクビーツ等のバイナルレコードをモダンな切り口でスムーズに紡ぎ合わせていくことに定評があるが、優れたDJセットが機器の進化や技術だけではない、感情や発展経過も含んだ複合的な情報で作られることを再認識させてくれるのが彼のセットの最も特筆的な価値であろう。そのオリジナティとイマジネーションに富んだプレイは、ダンスミュージックの快楽要素が高密度で集約された、現実から遠く離れた夢心地を味わわせてくれる。

A Japanese DJ, born and raised at the foot of Mt.Fuji, Shizuoka. Cutting his teeth on spinning vinyls in '90s, dj masda has steadily developed his deeper exploration of house and techno.
Not to mention his diverse, flawless track selection and precise mixing that integrates best bits from the old to the new, it’s easy to see why he is respected as one of the finest selector amongst Japanese underground scene if you catch him playing or his highly-rated podcast mixes for ResidentAdvisor / XLR8R / NightClubber.Ro / Technique Tokyo / Undersound.
At Cabaret and Middle of NowHere parties in Tokyo, he has invited some like-minded djs who shares common attitude. Those tireless efforts made him an important hub for underground scene across Japan and Europe.
He launched Cabaret Recordings imprint with So Inagawa to set a platform for showcasing his twisted but authentic view on house and techno. Also, he is spearheading A&R operations for Tokyo's Energy Flash Distribution. His intense musical journey broadens beyond his home country to encompass Europe as he now has a base in Berlin as well as in Japan.


Eugene Kelly

画像6

Eugene Kellyはダンスに生きる。フロアーにいない時はブースでディスコ、エレクトロ、テクノ、ハウス、インディー、エレクトロニカなどの様々なダンスミュージックをスピンしている。東京周辺のクラブでぜひ彼を探してみてください 🙂

Eugene Kelly lives to dance. When not on the dance floor you will find him behind the decks spinning disco, electro, techno, house, indie electronica all kinds of dance music. Name it; he's got it. Find him at a club in Tokyo near you 🙂

fulusoma

画像7

O-MaとBun Saitoから成るアナログ/デジタルハイブリッドユニットfulusoma。ライブで繰り広げられる実験的かつアグレッシブなサウンドは、ミニマルテクノ、トライバル、IDMの狭間を行き来しながら、共通の源流であるジャングルやドラムンベース等のUKレイヴミュージックのDNAを強く感じさせる。

fulusoma is an analog/digital hybrid duo composed of O-ma and Bun Saito. Aggressively experimental, their sound might be categorised somewhere between minimal techno, tribal and IDM. fulusoma’s energetic live sets are infused with the unmistakeable taste of the UK rave sound, especially jungle and drum’n’bass, which shaped the duo in their early years.

guchon

画像8

世界7か国のレーベルからテクノを基調としゲットーミュージックやレイヴミュージックに影響を受けた作品をリリースし、自身のレーベルSabacan Recordsも主宰している。また、藤子名人と全方位RAVEユニット国士無双としても活動している。

He has released techno-based ghetto music and rave-influenced tracks on labels in seven countries, and also runs his own label "Sabacan Records".
He also works with Fujiko Meijin as the all-around RAVE unit "Kokushimuso".

Jun Kamoda

画像9

イルリメ。2016年よりMister Saturday Night Records, Steel City Dance Discs, Black AcreよりEP、LPをリリース。2018年~2019年までMixmagで漫画を連載。Jun Records主宰。

Making music as Illreme for over 15 years, as well as being a member of Hip Hop trio Baleine 3000, Kamoda has been a formidable force in Japan’s music scene for quite some time. Debuting with ‘The Clay’ on Mister Saturday Night Records in 2016, which featured that unforgettable ‘Physical Graffiti’ track, Kamoda’s foray into dance music has been truly impressive, following up with two releases on Black Acre and a vinyl-only outing on Mall Grab’s Steel City Dance Discs imprint.

https://junkamoda.bandcamp.com

KO UMEHARA

画像10

DJ / Track Maker / 静岡県出身
2000年代中盤から都内にてDJ活動、楽曲制作を開始。
PULSE at ClubAsiaやKlass at Module、Anoanaなどのパーティーオーガナイズ、DJを務めつつ数多くの野外fesへ出演を果たす。
現在は-kikyu-主催の屋内型フェスティバルSYNCHRONICITYのレジデントDJやShu Okuyamaとの音楽レーベル駒場野震動研究所(Komabano Oscillation Lab. )、DJ WADAとのレギュラーパーティーcontatto@forestlimit、deep distance@神楽音、惨劇の森(DJ Abraxas a.k.a Aquarium×Phonehead×Bushmind×Ko Umehara)を中心に日本各地様々なクラブ、野外パーティー、場末のbarなどにて活動中。

DJ / Track Maker / From Shizuoka, Japan
In the mid-2000s, he started DJing and making music in Tokyo.
He has been organizing and DJing parties such as PULSE at ClubAsia, Klass at Module, Anoana, etc., and has performed at many outdoor festivals. Currently, he is a resident DJ at SYNCHRONICITY, an indoor festival organized by -kikyu-, running a music label called “Komabano Oscillation Lab.” with Shu Okuyama, and a regular party contatto at forestlimit with DJ WADA. He has been performing at various clubs, outdoor parties and bars in Japan, as deep distance at KGR’n, Sangeki no Mori (DJ Abraxas a.k.a Aquarium×Phonehead×Bushmind×Ko Umehara).
Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
http://www.mixcloud.com/koumehara/


machìna

画像11

大学でジャズを専攻、そしてK-pop シンガーとして活動した後にエレクトロニック・ミュージックに転向。詩的な感覚のボーカルとモジュラーシステムによって作成されたアナログサウンドによって、machìna (マキーナ)の音楽は、テクノロジーと時間、そして感情のハーモニーを模索する。2019年にリリースされたアルバム、archipelago(群島)は、影響力のある音楽雑誌、Pitchfork Mediaで紹介された。さらに、10月4日にリリースされたコンセプチュアルアルバム‘Willow’は、時間/空間/感情/の基本的概念をテーマにしている。それぞれのトラックは、喚起した感情が言葉となり、その言葉(音)と音楽が調和し、同じ尺度で表現されている。machìna の音楽は国際的な支持を得ており、いま最も注目を集める若手音楽アーティストでもある。

machìna is a Korean artist working and operating out of Tokyo. Her music is deeply personal and rooted in selfhood, and yet best experienced amidst the collective effervescence of a nightclub dance floor. The dichotomy is just one of the many seemingly contradictory elements that are resolved the more you listen, the more you learn about her. 
Her compositional style is both thoughtful and playful, hinting at her love of jazz, which is also evidenced in her confident modular improvisations when she performs live. Her vocals are pronounced and note-perfect, forged in the regimented training she underwent during her time as a K-Pop artist. And her tracks transcend cultures and genres, much as she has done throughout her life. Every experience seems to be channeled into her music.
 
machìna has been based in Tokyo for the past 5 years, touring regularly whilst also forging a base in the local electronic music scene. Her latest release ‘Willow’ represents a significant point in the formation of her musical identity as machìna. Composed with more confidence and performed with more rigor, the accumulation of layers is starting to take shape.

Mari Sakurai

画像12

東京を拠点に活躍するDJ。
Boiler RoomやRed Bull Music Festivalなどからシーン最深部にて行われるアンダーグラウンドなパーティーの数々まで幅広く精力的にプレイしている。
強さを前面に打ち出しつつも実験的な要素を取り入れ、テクノを軸に多様なジャンルを自由に行き来するプレイスタイルにより東京のダンスミュージックシーンを切り開く存在としての地位を確立している。今年は野外でのクィアパーティー"SLICK"を始動させた。

Mari Sakurai is a DJ based in Tokyo. From the Boiler Room and the Red Bull Music Festival to the underground parties in the deepest parts of the scene, he is an energetic player. The play styles is that move back and forth between various genres of music based on techno and strong upfront and also experimental element to it. has established itself as one of the leading lights of the Tokyo dance music scene. She has started an outdoor queer party called "SLICK" in this year.

Mars89

画像13

Mars89は現在東京を拠点に活動しているDJ/Composerである。 2018年にBokeh Versionsからリリースされた12インチ”End Of The Death”は、主要メディアで高く評価され、あらゆるラジオで繰り返しプレイされた。翌年にはUNDERCOVER 2019A/WのShowの音楽を手がけ、同年末その音源とThom YorkeらによるRemixをコンパイルし、UNDERCOVER RECORDSより12インチでリリース。田名網敬一のドキュメンタリーフィルム、Louis VuittonやAdidasの広告映像、豊田利晃監督の映画『破壊の日』の楽曲を手がける。 Bristol拠点のラジオ局Noods Radioではレジデントをつとめている。

Mars89 is a DJ/Composer currently based in Tokyo. In 2018 he released a 12inch vinyl named “End Of The Death” on Bokeh Versions to critical acclaim in the mainstream media and repeated on every radio station. In the next year he has produced for the soundtrack for UNDERCOVER’s runway at Paris Fashion Week 2019 A/W, at the end of the same year, the track and a remix by Thom Yorke and other artists were compiled and released on 12 inch on UNDERCOVER RECORDS. Mars89 was the music producer for the soundtrack for a documentary by Keiichi Tanaami, video advertisement Louis Vuitton and adidas and the films of Toshiaki Toyoda The Day of Destruction[Hakai no hi]. He’s currently a resident DJ on Bristol’s Noods Radio.

Nao

画像14

野外パーティruralのレジデントDJ。また、QuietstormとLivingRoomを毎月開催するなど、幅広いジャンルでプレーする。個人でもCUTHANDSやDOLPHINS INTO THE FUTURE等、ユニークな海外アーティストを召喚している。FUJIROCK FESTIVALやDommune、NTS radioなどにも出演。海外でも精力的にプレーしている。

Nao is the resident dj of ‘rural’, which is one of the coolest open air party in Japan every year.
She plays dj in a wide range of genres. She invited unique artists as individuals, for example 'Cuthands', 'Dolphin into the future' and etc...from abroad. She has played at Fuji Rock Festival, which is the biggest festival in Japan, Dommune and NTS radio and so on. She often plays dj in various countries energetically. 

okadada

画像15

DJ/producer。東京、関西に限らず全国各地、多岐にわたるパーティーでDJとして出演し、ネットレーベル「maltine records」やbandcampで楽曲をリリース。
大規模な都内のクラブや「lost decade」「LESS」「AUDIO TWO」「now romantic」といったレギュラーパーティーから、大小、場所問わず野外フェスからコアなパーティーへの出演等、前例に無い幅広さで活動し各所に存在。2018年末には代官山UNITでの単独ロングセットを成功に収め、19年にはFUJIROCK FESTIVALにも出演。その他各種コンピレーションやRed Bullへの楽曲提供、各種のRemixワーク、雑誌ユースカへの執筆、スペシャの番組でカラオケ等、様々に活動。

He has performed as a DJ/producer at various parties throughout the country, not only in Tokyo and Kansai area. He has released music on the net label "maltine records" and bandcamp. From large scale clubs and regular parties such as "lost decade", "LESS", "AUDIO TWO" and "now romantic" in Tokyo, to appearances at core parties from outdoor festivals in all sizes and locations, he performs in an unprecedented breadth of activities and exists in various places. He successfully performed a long solo set at UNIT, and also appeared at FUJIROCK FESTIVAL in 2019. In addition, he has been involved in various compilations, providing music for Red Bull, doing various remix work, writing for USKA magazine, doing Karaoke for a Space Shower TV program, etc.

Soichi Terada

画像16

1988年より自主レーベル〈Far East Recording〉を主宰。さまざまな題材をモチーフにリミックスやオリジナル作品を発表してきたが、2015年にアムステルダムの Rush Hour より90年代前半のハウス音源が再発され、それを機会にハウスセットのライブ活動を開始、2015-2020年にかけて120本以上の海外ライブ公演を28ヵ国で行っている。

Soichi Terada has long been a bastion of charming house music in Japan. A recent showcase of his work by Hunee - "Sounds From The Far East" - on the Rush Hour label, though, has turned a western audience on to his pleasingly naive yet emotionally reason.

With a sound that bares the subtle hallmarks of 80s and 90s New York, Terada has continually cooked up his own melodically rich slant on house, and for that reason he has always stood out. Ranging in style from personable and fun to more moody and soulful, he has a broad sound palette that is full of humour and real character. Tracks like the Larry Levan backed "Sun Shower," which he produced in 1989 for the Japanese singer Nami Shimada, are full of melody and string arrangement so never fail to connect with dancers and DJs alike. His live show will re-create these classic old tracks - as well as those from the Rush Hour compilation - in captivating fashion.

Sapphire Slows

画像17

東京在住のソロ・プロデューサー/DJ。2011年に自宅の寝室で楽曲制作を開始して間もなく、LAのアンダーグラウンドレーベルNot Not Funと日本の名門インディー・レーベルBig Loveからデビュー。瞬く間に世界中のアンダーグラウンド・シーンから注目を集め、毎年リリースを重ねながらすでに複数回にわたり北米、アジア、ヨーロッパ・ツアーを行っている。ジャンルでは形容しがたい彼女の楽曲は、繊細なシンセシスと囁くようなボーカル、うねるようなベースとビートで独特の質感を創り出す。DJとしても国内外のイベントでプレイを重ね、今やダンスフロアの機敏や働きを知りパーティーを特別なものにする方法を体得するDJとなっている。2015年にパリで開催されたRed Bull Music Academyに参加しており、2016年にはバルセロナで開催されたSonarにも抜擢、2018年からはロンドンのRinse FMのレジデントを務めるなど、海外でも精力的に活動を続けている。国内ではrural、Mnml Ssgs、Future Terrorなどへ出演を重ねている。

Sapphire Slows is what you might call an everything-ist: she produces, DJs, plays synth and keyboard, and her eerie, drone-like vocals float over her tracks, embellishing their shadowy textures. After the brutal awakening of the 2011 earthquakes in Japan, she became motivated to pursue a career in music. Now a notable name in Tokyo’s electronic music scene, she has toured North America, Europe, China and her home country, and released on labels such as Tokyo’s Big Love, Los Angeles’ Not Not Fun/100% Silk, Berlin’s Nous Disques and UK’s Kaleidoscope. While some of her songs are submerged in a blue-ish, slo-mo haze, like her name suggests, others are more abrasive and in tune with the whirring pace of krautrock, as on 2014’s Allegoria album.

Takaaki Itoh & DJ YAZI


画像18

名物テクノパーティ〈Konvektion〉においてイベントオーガナイザーとしてもタッグを組むTakaaki ItohとDJ YAZIが初となるB2Bセットを披露する。
ここ数年、Konvektionを通じて互いの理解を深めてきてからこそ実現可能なスペシャルコンテンツ。
国内外を問わず、長年リアルな現場でキャリアを積み重ねてきたベテラン2人が織り成すグルーヴを堪能してほしい。

Takaaki Itoh and DJ YAZI, who also work together as event organizers for the famous Konvektion techno party, will perform B2B set for the first time.
This special content is made possible by the mutual understanding between them over the past few years through Konvektion events.
The two veterans have been building up their careers in the real world for many years, both domestically and internationally, and we hope you'll enjoy the grooves they've created.

Tai T.Ram

画像19

Tai T.Ramは東京に15年以上に渡り居を構え、DJ、オーガナイザーとしてエレクトロニックミュージックシーンに携わってきた。
Terminus.やSubCultureといった自身がプロデュースするイベントを中心に、国内外のアーティストとの様々なコラボレーションを行う。
彼のセットと選曲は、アンビエント、ディープ、ダブ、アシッドの間を行き来しながら、エモーショナルな雰囲気を醸し出す。
遠く離れた惑星の荒涼とした、奇妙な情景と果てしなく続く峡谷の中を進む旅路のようでさえある。喪失と信仰、人生と夢の物語を紡ぐ。

Tai T.Ram has been Residing in Tokyo for over 15years ,and has been involved in the local electronic music scene as a DJ & Orgeniser mostly known for his events productions
as Terminus. & SubCulture , together with various collaborations with Local and International artists.
His DJ Set`s & Music selection are shifting between Ambient , Deep , Dub & Acid creating an emotional evolving trip through rough and bizarre formations and endless canyons on a far and distant planet. a story of loss and faith, life and dreams.

Tatsuoki

画像20

2011年4月より現場での活動をスタート。彼独自の思考でフロアの読みながら最適なチューニングを心掛け、その範囲で自由奔放さを大いに出してくるプレイスタイルに自信を持つDJの1人だ。
2012年に代官山AIRでスタートした彼が主宰を手掛けるBroadは、海外・国内の多方面からアーティストを迎える雑食スタイルで、現在も開催を続けている。
2016年、Dino Sabatini主宰イタリアのOutis Musicを皮切りに、東欧ジョージア、ドイツ、韓国、北九州からPodcastをリリース。
2020年、福岡へ拠点を移しKieth Flackや北九州sound space αを中心に新たな活動をスタートさせた。

He has been working in the field since April 2011. He is one of the DJs who is confident in his playing style, which allows him to read the floor and tune his music to the best of his ability.
He started Broad in 2012 at AIR in Daikanyama, where he continues to host an eclectic mix of international and domestic artists.
Starting in 2016 with Dino Sabatini's Outis Music in Italy, he has released podcasts from Georgia, Germany, Korea and Kitakyushu in Eastern Europe.
In 2020, he moved to Fukuoka and started a new activity with Kieth Flack and Kitakyushu sound space α.
jp.residentadvisor.net/dj/tatsuoki

TYO GQOM

画像21

南アフリカ・ダーバンで生まれたダンス・ミュージック「GQOM(ゴム)」を軸に現行のアフリカン・ミュージックをプレイする日本初のGQOMパーティー・クルー。GQOMが注目され始めた初期から自身のプレイや楽曲に取り入れてきたメンバーやアフリカの現行音楽に特化したメンバーをKΣITOが招集し、KΣITOK8mitokonHiro "BINGO" N'waternbeeDJ MOROの5人のDJにより発足。GQOMに留まらず、タンザニアの高速ダンス・ミュージック「シンゲリ」やアフロハウス、テクノなどを交えた5人それぞれの個性溢れるプレイと踊らずにはいられないグルーヴ、熱気を帯びた新感覚のパーティーは各地で話題を呼び、ホームである幡ヶ谷forestlimitで定期的に開催される本編の他、様々なパーティーにも招かれるなど今熱い視線を集めているクルーである。

The first GQOM Party Crew in Japan to play current African music with the dance music "GQOM" born in Durban, South Africa. KΣITO convened the members of the group and they were joined by KΣITO, K8, mitokon, Hiro "BINGO" N'waternbee and DJ MORO.
Each of the five members play their own unique music, mixing in with Tanzanian high-speed dance music "Singeli", Afro house and techno, and the grooves that you can't help but dance to, and the parties that are filled with the heat of new sensations have become a hot topic of conversation in various places, and are regularly held at the home of Hatagaya forestlimit. They have been invited to various parties in addition to the main story which is held on a regular
basis. 

https://twitter.com/tyogqom

Wata Igarashi

画像22

Midgar, The Bunker NY, DJ NobuのBittaからのリリースで高く評価されたEP、SemanticaやTime To Expressのコンピレーションにおいてハイライトとも呼べる優れたトラックを提供。これらの作品を通じて、Wata Igarashiはさらなるテクノ・ミュージックのディープ・サイドを探求している。また、アーティスト活動と並行してサウンドプロデューサー/コンポーザーとしての顔を持ち、長年培ってきた音楽制作のスキルと経験が、緻密で洗練されたテクノ・トラックにも息づいている。DJセットにおいては、音楽制作に近いサウンドアプローチを採ることで、独自のサイケデリックでトリップ感の強いテクノを表現。Berghain, Bassiani, De School, Batofar, The Blockなどの海外の主要クラブでのパフォーマンスを経て、その評価も世界的に高まりつつある。

Wata Igarashi has developed a clear sound of his own. He brings together the euphoric and psychedelic, with his music standing out for its crystalline structures and shimmering intensity. Igarashi’s distinctive take on techno is on display across a series of EPs on Midgar and The Bunker NY, as well as on Semantica, Time to Express, and Bitta. Recent standout remixes of Aurora Halal, Volte-Face and Prins Thomas have further demonstrated his considerable talents as a producer. The same mentality is present in his performances, whether DJing or playing live, with his measured control of frequencies and intensities shaping the dancefloor as he explores the more psychedelic dimensions of techno. In this way, Igarashi’s considered approach is one that stimulates the body and mind, generating energy and emotion.

https://www.residentadvisor.net/dj/wataigarashi

XTAL

画像23

95年からDJを開始。川崎工場地帯の某工場屋上にて行われているインダストリアル・レイブ・パーティー「DK SOUND」で、k404とのTraks BoysとしてレジデントDJを務める。バンド(((さらうんど)))、Jintana & Emeraldsのメンバーとしても活動中。2020年5月に最新アルバム『Aburelu』を自らのレーベル「Cizima」よりリリース。

XTAL’s music career took off in 1995. He teamed up with his friend k404 as the DJ duo Traks Boys, who also produced numbers of their own music including “Starburst / Yellow Birds” released under Internasjonal, a Norwegian record label organized by Prins Thomas.
Crystal, his solo project, maintains constant releases from labels such as Crue-L Records, Beats In Space Records .
As a DJ, he keeps the weekend floors floaty, euphoric and groovy. In 2016, he not only renewed his alias to XTAL –still the same pronunciation as Crystal– but released his 1st solo album “Skygazer” from Crue-L Records. The album is conceptually experimental but still clearly shows his endless interest in and love for House, Techno, Disco, and Japanese City Pops.


YPY

画像24

日野浩志郎によるソロプロジェクト。カセットテープレーベルBirdfriend主宰。「goat」、「bonanzas」というバンドのプレイヤー兼コンポーザーであり、クラシック楽器や電子音を融合させたハイブリッドオーケストラ「Virginal Variations」、多数のスピーカーや移動する演奏者を混じえた全身聴覚ライブ「GEIST(ガイスト)」の作曲、演出を行う。他にもカジワラトシオ、東野祥子によって設立されたANTIBODIES collectiveでの活動、太鼓芸能集団「鼓童」への作曲提供、元維新派の役者達による新たな舞台「孤独の練習」の音楽担当などしている。これまでEM records、Workshop、WhereToNow?、Nous、Acidoなどからリリースしており、最新作はBLACK SMOKER RECORDSからのアルバム「Compact Disc」となる。

https://birdfriend.bandcamp.com

食品まつり a.k.a. foodman

食品まつり

名古屋出身の電子音楽家。2012年にNYの〈Orange Milk〉よりリリースしたデビュー作『Shokuhin』を皮切りに、Diplo率いる〈Mad decent〉を含む、国内外の様々なレーベルからリリースを重ね、2016年の『Ez Minzoku』は、海外はPitchforkのエクスペリメンタル部門、FACT Magazine, Tiny Mix Tapesなどの年間ベスト、国内ではMusic Magazineのダンス部門の年間ベストにも選出され、その年に行われたワールド・ツアーではUnsound、Boiler Room、Low End Theoryに出演。2018年9月に<Sun Ark / Drag City>からLP『ARU OTOKO NO DENSETSU』、11月にはNYの<Palto Flats>からEP『Moriyama』を立て続けにリリース。2019年3月には再び<Mad Decent>からEP『ODOODO』をリリースした。

DJ/Trackmaker/Painter based in Nagoya, Japan. Takahide Higuchi, better known as 食品まつり(Shokuhin Matsuri) a.k.a foodman, creates music that defies categorisations – and is one of the few artists that actually fit this overused description. There are traces of almost every electronic music genre, from juke, footwork, ambient, house, techno, to noise, but those elements are dissected and morphed together then driven to extreme without giving you a second to come up with a definitive genre. The noisy technicolour of these borderline versatile or schizophrenic collages is borne out of his experiments (or accidents) and has titillated, confused, and enchanted music obsessives far and wide.
After releasing his debut album from NY/OH experimental label Orange Milk, his music has been released from international labels including Diplo's Mad Decent and its offshoot Good Enuff. His ever-evolving and mutating musical vocabulary draws from every kind of music he stumbles across, from Chicago footwork to Okinawan folk music of his roots, ambient to J-pop, Talvin Singh's Indian classical music/drum 'n' bass fusion to classic video game soundtracks, then twists them all with his playful psychedelia. This extends to his remixes and DJ mixes, including his monthly residency at NTS radio and i-D magazine's "i-DJ" guest mix, which was picked up on Pitchfork's "10 Best DJ Mixes of March 2017" list.
Since playing his first show outside of Japan in mid 2016, he has appeared on Boiler Room, Low End Theory, and Unsound just to name a few, as well as headline shows across the US and Europe.


FB event:     https://www.facebook.com/events/370934564086868
Tickets info: https://jp.residentadvisor.net/events/1426560


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?