見出し画像

朝の調べ:道化師の隠された心象風景

ある日、道化師は朝早く目覚めました。彼は自分の鏡像を見つめ、顔に白い化粧を施し、大きな赤い鼻をつけ、口元には幅広い笑顔を描きました。彼の目は悲しみを隠すために、大きな黒いアイラインで囲まれていました。

彼は街の中心部へと歩き出しました。彼の足元には、ラヴェルの「道化師の朝の歌」が流れていました。そのメロディーは、彼の心の中で鳴り響き、彼のステップにリズムを与えていました。

道化師は広場に到着し、人々が集まるのを待ちました。彼のパフォーマンスは、人々を笑顔にし、彼らの心を明るくするためのものでした。しかし、彼自身の心の中では、音楽が彼の孤独と悲しみを映し出していました。

彼のパフォーマンスが終わると、彼は小さな帽子を地面に投げ、観客からの寄付を待ちました。彼の心の中では、「道化師の朝の歌」が静かに流れ続けていました。それは彼の生活のサウンドトラックであり、彼の喜びと悲しみの両方を表現していました。

夜になると、道化師は自分の小さな部屋に戻り、化粧を落としました。彼の顔から笑顔が消え、真実の顔が現れました。しかし、彼の心の中では、まだ「道化師の朝の歌」が鳴り続けていました。それは彼の唯一の友人であり、彼の孤独を和らげ、彼に力を与えていました。

そして、新たな日が始まると、道化師は再び鏡の前に立ち、自分の顔に化粧を施し、大きな赤い鼻をつけ、口元には幅広い笑顔を描きました。そして、再び「道化師の朝の歌」が彼の心の中で鳴り始めました。それは新たな一日の始まりを告げる、彼の生活のサウンドトラックでした。

Morning tune: The clown's hidden mental landscape


One day, the clown woke up early in the morning. He stared at his mirror image, white makeup applied to his face, a large red nose, and a wide smile painted on his mouth. His eyes were lined with large black eyeliner to hide his sadness.

He started walking towards the center of town. At his feet, Ravel's ``Morning Song of the Clown'' was playing. The melody echoed in his mind, giving rhythm to his steps.

The clown arrived at the square and waited for the people to gather. His performance was meant to make people smile and light their hearts. But in his own mind, the music reflected his loneliness and sadness.

When his performance ended, he threw his little hat on the ground and waited for donations from the audience. "The Clown's Morning Song" continued to play quietly in his mind. It was the soundtrack of his life, expressing both his joys and sorrows.

At night, the clown returned to his little room and removed his makeup. The smile disappeared from his face and a true face appeared. However, in his heart, "The Clown's Morning Song" was still playing. It was his only friend, alleviating his loneliness and giving him strength.

And when a new day began, the clown stood in front of his mirror again, applied makeup to his face, put on a big red nose, and drew a wide smile on his lips. And then "The Clown's Morning Song" began to sound in his mind again. It was the soundtrack of his life, marking the start of a new day.


この記事が参加している募集

自己紹介

新生活をたのしく

よろしければサポートお願いします! いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!