見出し画像

第60話「冒険の終わり、平和の始まり」シーズン3〜オズ物語〜

オズ全土に平和が訪れたある日、マレフィーの城ではタオが特別な扉を作り上げました。それはフォートビルへと繋がる魔法の扉であり、ワンダーシークレットクラブのメンバーたちが本来の世界へと帰るためのものでした。タオの手によって作られたこの扉を通じ、ジェイク、トミー、ティモシー、ステファニー、エマ、ルーシーたちは、長い冒険の旅路を終え、無事にフォートビルへと戻ることができました。彼らが戻ったフォートビルは、一時も時間が進んでおらず、平和そのものでした。町の広場では、保安官のゴードンがワンダーシークレットクラブのメンバーのために持ってきたアイスキャンディを手に立っていました。彼らはアイスキャンディをほおばりながら、冒険の記憶を語り合いました。

太陽が地平線から顔を出す早朝、タオとメグルは、海に面した港で、武装商船団の旗艦モビーディックの甲板に立っていました。船は、長い冒険の後、新しい希望を乗せてニューワールドへと向かう準備を整えています。静かな海面に映る朝日の光は、タオとメグルの顔を金色に染め上げ、出発の瞬間を暖かく照らしていました。

タオは海を見つめており、メグルはその隣で静かに微笑み、これまでの冒険で築いた絆の深さを心に刻んでいます。二人は互いに見つめ合い、言葉は交わさずとも、共に過ごした時間の価値と、これから始まる旅路への期待を共有していました。
その時、Leonが二人のもとに歩み寄り、出発を告げます。船の帆に風が捉えられると、モビーディックはゆっくりと港を離れ、静かな海上を進み始めます。

城では、鬼猫のゴルとノクターが互いに仲良くなり、マレフィーのそばで暮らすことになりました。かつての苦難を乗り越え、お互いを深く理解することで、彼らの間には特別な絆が生まれていました。マレフィーの城は、恐怖の象徴から愛と和平が満ち溢れる温かな家へと変わり、ゴルとノクターはそこで新しい日々を穏やかに過ごし始めました。

こうして、オズの物語に関わったすべての者たちは、それぞれの場所で新たな生活を始めることとなりました。彼らの心には、共に過ごした日々の記憶と、これからの希望が刻まれています。

Episode 60: "The End of the Adventure, The Beginning of Peace" Season 3—The Oz Story—

On a peaceful day across all of Oz, Tao crafted a special door in Malefie's castle. It was a magical door leading to Fortville, meant for the Wonder Secret Club members to return to their original world. Through the door made by Tao, Jake, Tommy, Timothy, Stephanie, Emma, and Lucy finished their long adventure journey and safely returned to Fortville. Time hadn't moved an inch there, and peace reigned supreme. In the town square, Sheriff Gordon stood with ice candies he had brought for the members of the Wonder Secret Club. Munching on ice candies, they shared memories of their adventures.

At dawn, with the sun peeking over the horizon, Tao and Meguru stood on the deck of the Moby Dick, the flagship of the armed merchant fleet, at a port facing the sea. After a long adventure, the ship was ready to head to the New World, carrying new hope. The morning sun's light, reflecting on the calm sea, bathed Tao and Meguru's faces in gold, warmly illuminating the moment of departure.

Tao gazed at the sea, and Meguru, standing beside him, smiled quietly, cherishing the deep bonds built during their adventures. They looked at each other, sharing the value of the time spent together and their anticipation for the journey ahead, without needing words. Then, Leon approached them to announce the departure. As the wind caught the sails, the Moby Dick slowly left the harbor, beginning its journey across the quiet sea.

Back at the castle, the demon cat Gor and Nocter became good friends, settling down to live by Malefie's side. Overcoming past hardships and understanding each other deeply, a special bond formed between them. Malefie's castle transformed from a symbol of fear to a warm home filled with love and peace, where Gor and Nocter began to spend their days in tranquility.

And so, everyone involved in the tales of Oz started new lives in their respective places. Their hearts were etched with memories of the days spent together and hopes for the future.

百鬼夜行

https://opensea.io/collection/hyakki-yako-3

ワンダーシークレットクラブ

WONDERSECRETCLUB - Collection | OpenSea
https://www.wondersecretclub.com/index.html

MEGURUの航海日記

https://note.com/meguru_824337/n/n775c0c0909e3?sub_rt=share_pw

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?